// کد مطلب: ۱۳۱۱۸۴

مجاهدتی مانند دوران دفاع مقدس را در نفت ستاره دیدم/ وطن پرستی به انجام درست کار است

مجاهدتی مانند دوران دفاع مقدس را در نفت ستاره دیدم/ وطن پرستی به انجام درست کار است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: حجت الاسلام عالی گفت: در دوران دفاع مقدس مسؤولیت کوچکی در لشکر 10 سیدالشهدا به فرماندهی حاج آقای فضلی داشتم. یک با او از شدت بی‌خوابی بیهوش شد و دیگر زمان‌ها همیشه چشمش قرمز بود. این گونه مجاهدت‌ها را بعد از جنگ فقط در پالایشگاه نفت ستاره دیده‌ام.

به گزارش طلانیوز: حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع شماری از کارکنان شرکت نفت ستاره خلیج فارس که با موضوع تقویت خانواده و جایگاه مددکاری اجتماعی گردهم آمده بودند، اظهار کرد: بنده در زمان جنگ مسئولیت کوچکی در لشکر ۱۰ سید الشهدای تهران داشتم که حاج آقا فضلی فرمانده آن بودند. ایشان یک چشم داشتند که آن هم معمولا از بی خوابی کاسه خون بود. گاهأ ایشان ۴ الی ۵ روز نمیخوابیدند که یکبار آن از بی خوابی کنار خود بنده بی هوش شدند. بنده اینگونه مجاهدت‌ها را بعد از جنگ فقط در این مجموعه پالایشگاه نفت ستاره دیدم و این را بدون تعارف عرض میکنم.
وی با بیان این که دوران حیرت بوجود خواهد آمد و پیامبر فرمودند مهدی ما بعد از دوران حیرت ملت خودش ظهور خواهد کرد که در آن به جز آدم‌هایی که طمعی ندارند و خالص هستند، باقی نمی‌مانند، تصریح کرد: دورانی خواهد آمد که دینداری سخت خواهد شد و حفظ دین کار بسیار پرمشقتی خواهد بود و شیاطین به مومنان از هر سویی حمله‌ور می‌شوند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فقدان فلسفه وجودی برای شیطان در دوران پس از ظهور، افزود: هیچ فیلسوف و عارفی اطلاعاتش به اندازه شیطان نیست و لذا شیطان می‌داند کجاها را مورد هجوم قرار دهد و تمرکز خود را همواره بر روی خانواده به عنوان بنیان و باور به اخلاق و انسانیت در جامعه می‌گذارد و لذا ما شاهد سنگین‌ترین شکل حمله به کیان خانواده در دوران حاضرمان هستیم.
حجت‌الاسلام عالی تأکید کرد: شیطان به دنبال زدن پیوندهای مقدس نظیر پیوند زن و شوهر، خواهر و برادر و فرزند و والدین و پیوند میان مومنین است تا ساختارهای اخلاقی و ایمانی را به سمت فروپاشی سوق دهد.
این نویسنده و محقق اسلامی یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های شیطان را تنهایی انسان‌ها برشمرد و گفت: شیطان می‌خواهد دشمنی و بغض میان آدم‌ها باشد و انسان‌ها در تنهایی است که مرید شیطان می‌شوند؛ آنکه تنهاست، براحتی نصیب شیطان می‌شود.
وی ادامه داد: آثار مخرب تنها بودن آدم‌ها و اختلالات روحی و روانی ناشی از آن به اندازه‌ای است که در انگلستان در سال 2017 وزارت امور تنهایی تأسیس شد چرا که آنها متوجه آسیب‌های ناشی از تنهایی در جامعه و هزینه‌های بسیار بالای آن شدند و همین خانم ترزا می نخست وزیر پیشین انگلستان و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا در نطقی درباره اهمیت تشکیل این وزارتخانه می‌گوید که تنهایی که واقعیت تلخ دنیای مدرن است.
حجت الاسلام عالی تأکید کرد: در برابر آنچه شیطان بدنبال تسری تنهایی در جامعه ما است اما اسلام در همه احوالات دینی ما را سفارش به حرکت جمعی و مشورت با هم و کار گروهی کرده است و از نماز جماعت تا دعا و نماز جمعه و ... را توصیه به جماعت کرده است و حتی در زمان رحلت فردی اگر 40 مومن بر میتی شهادت خدابیامرزی و صدق رفتار دهند، خدا فرموده که او را می‌بخشد و عذاب را از او بر می‌دارد.
وی گفت: خدا جمع بودن‌مان را دوست دارد و خانواده کانون این جمع بودن و با هم بودن و احترام به هم است.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خانواده محلی برای عبادت، ریاضت و تربیت است که سبب تعالی فرد فرد اعضای خود می‌شود و جالب آن که ساده‌ترین کارها در خانه عبادت بشمار می‌رود و پیامبر مکرم اسلام در این باره فرمود اگر زن و شوهر با هم بنشینند، پیش خدا محبوب‌تر است از اعتکاف در خانه خدا؛ اگر یک زنی یک ظرف آب با احترام به دست همسرش بدهد از عبادت ۱۰۰۰ سال برایش بهتر است. بنابراین بدانید که صوابی که در خانه است، فوق العاده است.
حجت الاسلام عالی با بیان این که بهترین راه سیر و سلوک از منظر علامه طباطبایی در خانه است، اظهار کرد: جمله «حق گرفتنی است» تعلقی به خانه و اهل خانه ندارد. در خانه اهل گذشت تمام عیار باشید.
وی خطاب به مردان حاضر در این مراسم گفت: کارهایی که بانوان ما در خانه می‌کنند اصلا وظیفه‌شان نیست و بدانید که اگر یک فضای دوستی و مودت در خانه در جریان است و زن به وظایفی ویژه در خانه مشغول است بدلیل تکالیف و وظایف او نیست بلکه در خانه یک حس اخلاقی میان انسان‌ها وجود دارد که فراتر از حقوق فردی آنان است.
نویسنده کتاب قبله آخرین تصریح کرد: خانه بهترین مکان برای ریاضت به معنی گذشتن از حق خویش نیز هست. علامه محمد تقی جعفری گفته که آنجایی خدا خیلی چیزها و گشایش‌های معنوی را برایم ایجاد کرد که در اوج عصبانیتم، دست همسرم را بوسیدم. آنجا بود که پا روی نفسم گذاشتم و زندگیم نیز دهها برابر گرم‌تر شد.
حجت الاسلام والمسلمین عالی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: وطن پرستی به انجام درست کارها و وجدان کاری است و در هر جایگاه و شغلی می‌توان برای جامعه مفید بود.

مجاهدتی مانند دوران دفاع مقدس را در نفت ستاره دیدم/ وطن پرستی به انجام درست کار است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه