// کد مطلب: ۱۲۹۸۳۵

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اعلام کرد:

افزایش۲،۵ برابری تولید انرژی در نیروگاههای برق‌آبی شرکت آب و نیرو

افزایش2،5 برابری  تولید انرژی در نیروگاههای برق‌آبی شرکت آب و نیرو
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: با شروع بارش‌ها و کاهش دما در کشور، تولید نیروگاههای برق‌آبی شرکت آب و نیرو افزایش 5/2 برابری داشته‌ و سهم 42 درصدی را در بین نیروگاههای برق‌آبی کشور نیز به خود اختصاص داده است.

به گزارش طلانیوز: جلال الدین حجتی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو با اعلام این خبر گفت: از دو هفته گذشته که به لطف خداوند متعال بارش ‌باران و برف در اکثر نقاط کشور شروع شده و موجب کاهش محسوس دمای هوا شد، سدها با ذخیره نمودن سیلاب‌ها در مخازن خود آمادگی لازم را داشتند تا در این شرایط کشور اقدام به تولید انرژی بیشتری کنند.

وی افزود: با غالب شدن سرما در کشور و محدودیت‌های ایجاد شده در تأمین سوخت نیروگاههای حرارتی، نیروگاههای برق‌آبی کشور اقدام به افزایش تولید کردند. در این بین تولید نیروگاههای برق‌آبی شرکت آب و نیرو افزایش 2.5 برابری داشته‌ و سهم 42 درصدی را در بین نیروگاههای برق‌آبی کشور داشته‌اند.

معاون بهره‌ برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ابراز داشت: در همین راستا نیروگاههای در اختیار شرکت آب و نیرو شامل کارون4، گتوند، رودبارلرستان، داریان و سردشت با توجه به نیاز شبکه برق کشور تولید خود را افزایش داده‌اند و در حال حاضر به 15 هزار مگاوات ساعت در روز رسیده، بطوری که تولید برق نیروگاه کارون4 در حوضه رودخانه کارون با دستور مدیریت شبکه برق ایران افزایش 6 برابری داشته که بالاترین میزان تولید را در بین نیروگاههای برق‌آبی را به همراه داشته و همچنین نیروگاه سردشت در شمال غرب کشور نیز با حداکثر ظرفیت در تمامی ساعات شبانه‌روز تولید انرژی دارد.

حجتی در پایان اشاره کرد : از ابتدای سال آبی جاری مدریت مخازن سدها به گونه‌ای انجام شد تا ضمن کنترل سیلاب‌های فصلی حجم مناسبی برای مهار سیلاب‌های احتمالی در بهار 1401 نیز ایجاد گردد.

گفتنی است شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با در اختیار داشتن سهم 27درصدی در ظرفیت کل نیروگاههای برق‌آبی کشور نقش بسزایی را در پایداری شبکه برق و تأمین انرژی مطمئن به ویژه در زمان‌های پیک مصرف تابستان و زمستان دارند.

روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران

افزایش2،5 برابری تولید انرژی در نیروگاههای برق‌آبی شرکت آب و نیرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه