// کد مطلب: ۱۴۸۶۹۲

مار پیتون | سلاح مار پیتون | تمساح

سلاح عجیب و مرگبار مار پیتون برمه در بلعیدن تمساح | شوکه می‌شوید!

سلاح عجیب و مرگبار مار پیتون برمه در بلعیدن تمساح | شوکه می‌شوید!
لینک کوتاه کپی شد

مار پیتون برمه یکی از بزرگترین مارهای زنده بر روی کره زمین است. گاهی اوقات پیش می‌آید که مار پیتون به تمساح‌ها حمله می‌کنند و آنها را می‌کشند.

با توجه به اینکه مارها تمایل دارند طعمه خود را به‌طور کامل و بدون اینکه ابتدا آن‌ها را بجوند، ببلعند، قابلیت مار در باز کردن دهان خود یک عامل کلی در چیزی که می‌توانند بخورند محسوب می‌شود. برخلاف آرواره‌های پایینی انسان‌ها و سایر پستانداران، استخوان‌های فک پایین مارها به هم چسبیده نیستند، بلکه فقط با یک پیوند فنری به هم متصل شده که این امر به دهان آن‌ها اجازه می‌دهد تا حد زیادی باز شود.

برای مثال دانشمندان در فلوریدای آمریکا با شکافتن بدن یک مار پیتون برمه‌ای متوجه شدند که این حیوان یک تمساح را به‌طور کامل بلعیده است!

«بروس جین»، از دانشگاه سینسیناتی توضیح می‌دهد که هرچند اکثر مارها آرواره‌هایی قابل گسترش دارند، اما پوست فوق‌العاده کشیده آرواره‌های پایینی مارهای پایتون برمه‌ای سطح جدیدی از قابلیت ارتجاعی محسوب می‌شود.

جین می‌گوید: «پوستِ کشیده بین فک پایین چپ و راست در مار پایتون تفاوتی اساسی دارد. بیش از 40 درصد از کل دهان باز شده آن‌ها به‌طور متوسط از این پوستِ کشیده حاصل می‌شود.»

اگر می‌خواهید بیشتر درباره مارهای پیتون بدانید مطالعه گزارش «راز ترسناک مارهای عظیم‌الجثه‌ای که هر چیزی را شکار می‌کنند!» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در مورد مار پیتون برمه ای بیشتر بدانید

مار پیتون برمه ای (Python bivittatus) یکی از بزرگترین گونه های مارها. بومی منطقه وسیعی است جنوب شرقی آسیا اما در جاهای دیگر به عنوان گونه ای مهاجم یافت می شود. تا سال 2009 ، زیرگونه ای در نظر گرفته می شد Python molurus ، اما اکنون به عنوان یک گونه متمایز شناخته شده است.

مار پیتون برمه ای مار تیره رنگی است که لکه های قهوه ای زیادی از پشت پشت آن سیاه رنگ است. در حیات وحش ، مار پیتون های برمه ای معمولاً تا 5 متر (16 فوت) رشد می کنند ، در حالی که نمونه های بیش از 7 متر (23 فوت) غیر معمول هستند. این گونه است بدشکل جنسی در اندازه؛ ماده ها فقط کمی طولانی تر هستند ، اما به طور قابل توجهی سنگین تر و بزرگتر از مردان هستند.

به عنوان مثال ، مقایسه طول وزن در مارهای مارهای برمه اسیر برای زنان جداگانه نشان داده شده است: در طول 3.47 متر (11 فوت 5 در) طول ، یک نمونه 29 کیلوگرم (64 پوند) وزن دارد ، نمونه ای بیش از 4 متر (13 فوت) 36 کیلوگرم (79 پوند) ، یک نمونه 4.5 متر (15 فوت) وزن 40 کیلوگرم (88 پوند) و یک نمونه 5 متر (16 فوت) وزن 75 کیلوگرم (165 پوند) است. در مقایسه ، مقایسه طول و وزن برای مردان یافت شد: یک نمونه 2.8 متر (9 فوت 2 اینچ) وزن 12 کیلوگرم (26 پوند) ، 2.97 متر (9 فوت 9 اینچ) وزن 14.5 کیلوگرم (32 پوند) ، نمونه 3 متر (9.8 فوت) وزن 7 کیلوگرم (15 پوند) و نمونه 3.05 متر (10.0 فوت) وزن آن 18.5 کیلوگرم (41 پوند) است.

به طور کلی ، افراد بالای 5 متر (16 فوت) نادر هستند. حداکثر طول رکورد پیتون های برمه ای توسط ماده ای که در آن زندگی می کرده است ، برگزار می شود سافاری مار به مدت 27 سال اندکی پس از مرگ ، طول واقعی وی 5.74 متر (18 فوت 10 اینچ) مشخص شد. داده های منتشر شده به طور گسترده ای از نمونه هایی که گزارش شده اند حتی چندین فوت طول دارند ، تأیید نمی شوند. در هنگام مرگ یک برمه ای به نام "کودک" با 182.8 کیلوگرم (403 پوند) سنگین ترین مار ثبت شده در آن زمان در جهان بود.

طول او در سال 1999 برابر با 5.74 متر (18 فوت و 10 اینچ) اندازه گیری شد. حداقل اندازه بزرگسالان 2.35 متر (7 فوت 9 اینچ) است. اشکال کوتوله در رخ می دهد جاوا, بالی ، و سولاوسی ، با طول متوسط ​​2 متر (6 فوت 7 اینچ) در بالی ، و حداکثر 2.5 متر (8 فوت 2 اینچ) در سولاوسی. افراد وحشی به طور متوسط ​​3.7 متر (12 فوت) طول ، اما مشخص شده است که به 5.74 متر (18 فوت 10 اینچ) می رسد.

سلاح عجیب و مرگبار مار پیتون برمه در بلعیدن تمساح | شوکه می‌شوید!

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه