// کد مطلب: ۱۴۸۷۹۶

گروگان‌گیری | حادثه گروگان‌گیری | حوادث گروگان‌گیری

گروگان‌گیری دلهره‌آور مرد شیشه‌ای در خیابان‌های مشهد | این مرد هنوز در حال خودش نیست!

گروگان‌گیری دلهره‌آور مرد شیشه‌ای در خیابان‌های مشهد | این مرد هنوز در حال خودش نیست!
لینک کوتاه کپی شد

یک مرد که به شیشه اعتیاد دارد در یک حمله گروگان‌گیری به دختر جوان و اهل یک خانواده دیگر در خیابان‌های مشهد با اسلحه یورش می‌برد. او بعد از چند دقیقه توسط پلیس دستگیر می‌شود. جزئیات ماجرا را در ادامه مطلب بخوانید.

به گزارش طلانیوز؛ گروگان‌گیری در این زمانه ناامن در دنیا رواج پیدا کرده است. گروگان‌گیری یک عمل بسیار خشن و دور از انسانیت است. جرم گروگان‌گیری در سراسر دنیا سنگین است و محاکمه‌ای سنگین نیز دارد. در ایران نیز گروگان‌گیری جرمی غیرقابل بخشش است و جزایی سنگین دارد. جزئیات گروگان‌گیری دختر جوان در مشهد توسط مرد شیشه‌ای را در ادامه مطلب بخوانید.

مرد 42 ساله شیشه ای که با گروگان گیری مسلحانه یک دختر جوان و اعضای یک خانواده جیلی سوار، صحنه های وحشتناکی را در خیابان های مشهد رقم زد، در حالی با عملیات ضربتی نیروهای کلانتری طرق مشهد به دام افتاد که هنوز در توهم ناشی از مصرف شیشه به سر می برد.

این حادثه هولناک عصر بیستم آبان زمانی آغاز شد که نیروهای انتظامی در جریان سرقت یک دستگاه خودروی سواری «تارا» در خیابان فدائیان اسلام قرار گرفتند و برای بررسی موضوع به محل حادثه عزیمت کردند.


تحقیقات نیروهای تجسس بیانگر آن بود که خودروهای سواری صفر کیلومتر در حال انتقال از تریلر به مرکز فروش بودند که ناگهان مردی پشت فرمان یکی از خودروهایی نشست که آن را از تریلر حمل خودرو پایین و کنار خیابان گذاشته بودند. او با سوئیچی که داخل خودروی «تارا» بود، آن را روشن کرد و پدال گاز را فشرد. هنوز تحقیقات پلیس برای ردیابی عامل سرقت خودروی صفر کیلومتر ادامه داشت که خبر وحشتناک دیگری نیروهای کلانتری طرق را به تکاپو انداخت؛ «مرد مسلحی در شهرک عسگریه، اعضای یک خانواده را گروگان گرفته است و صدای جیغ و فریاد گروگان ها به گوش می رسد!»

با گزارش این حادثه به نیروهای انتظامی، بلافاصله سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) وارد عمل شد و با نظارت مستقیم بر این عملیات به هدایت نیروهای انتظامی پرداخت.

طولی نکشید که به دستور فرمانده انتظامی مشهد، گروه ویژه ای از نیروهای کارآزموده تجسس به سرپرستی سرگرد براتی (جانشین کلانتری) لباس های ضد گلوله به تن کردند و با رعایت نکات امنیتی سوار بر خودروهای پلیس، آژیرکشان به طرف شهرک عسگریه به راه افتادند. وحشت آفرینی های مرد مسلح هر لحظه در بی سیم های پلیس می پیچید اما نیروهای انتظامی برای حفظ جان گروگان ها باید با تدابیر پلیسی عمل می کردند. دقایقی بعد خودروی جیلی نبش خیابان احسان 12 شناسایی شد و منطقه به محاصره نیروهای انتظامی درآمد.

با صدور فرمانی از سوی سرهنگ نگهبان، نیروهای عملیاتی در چند شاخه وارد عمل شدند و با به کارگیری شگردهای تخصصی، ابتدا تلاش کردند گروگان ها را نجات دهند.

این در حالی بود که مرد مسلح با تیزهوشی راننده «جیلی» در مخمصه ای قرار داشت که سعی می کرد اعضای خانواده او را از خودرو پیاده کند تا فقط راننده را گروگان بگیرد. ماموران هم که دنبال چنین فرصتی بودند، سلاح ها را از ضامن خارج کردند و منتظر رهایی گروگان ها ماندند.

لحظاتی بعد به محض این که اعضای خانواده راننده جیلی و یک دختر جوان از خودرو فاصله گرفتند، عملیات ضربتی پلیس مشهد برای دستگیری عامل گروگان گیری مسلح آغاز شد.

مرد 42 ساله که خود را در خطر دستگیری می دید با رها کردن اسلحه کلت، به داخل یک منزل ویلایی شخصی گریخت و سپس با عبور از یک دیوار 4 متری به درون یک مجتمع آپارتمانی فرار کرد. در این هنگام شاخه ای از افسران تجسس با هدایت ستوان یکم نوروز زاده چنارانی (رئیس دایره تجسس کلانتری طرق) واحد آپارتمانی را به محاصره درآوردند و گروگان گیر مسلح را در طبقه دوم ساختمان به دام انداختند.

با انتقال مرد مسلح به مقر انتظامی تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز و مشخص شد که مرد 42 ساله «علی اصغر - ر» نام دارد و به دلیل مصرف زیاد موادمخدر صنعتی از نوع شیشه دچار توهم شده است.

گروگان ها که دیگر خود را در پناه پلیس می دیدند و خطری آن ها را تهدید نمی کرد برای دقایقی تحت مراقبت قرار گرفتند تا اقدامات پلیسی در این باره پایان یابد. در همین حال دختر 19 ساله ای که از چنگ مرد مسلح رها شده بود، درباره این ماجرای وحشتناک به افسران دایره تجسس گفت: من در یک پیتزافروشی در خیابان جمهوری اسلامی کار می کنم. آن لحظه برای خرید از سوپرمارکت عرض خیابان را طی کردم که ناگهان یک دستگاه خودروی «تارا» به من نزدیک شد و راننده اصرار داشت که سوار خودرواش شوم.

وقتی چهره وحشتناک راننده را دیدم، ناخودآگاه پا به فرار گذاشتم ولی او پیاده به دنبالم آمد و در یک لحظه لوله اسلحه را پشت سرم گذاشت و مرا به طرف خودروی جیلی کشاند که سرنشینان آن مشغول صرف بستنی بودند. او در حالی مرا کشان کشان روی صندلی عقب خودروی جیلی انداخت که همسر و دو دختر خردسال راننده از ترس جیغ می کشیدند! سپس مرد مسلح خطاب به راننده فریاد زد: «حرکت کن!حرکت کن!» راننده هم که تلاش می کرد خونسردی خود را حفظ کند، به او می گفت: بگذار همسر و فرزندانم پیاده شوند، من با تو می آیم!... ولی مرد مسلح دست بردار نبود تا این که راننده به طرف شهرک عسگریه حرکت کرد که در اطراف میدان سلام، با مشاهده خودروهای پلیس دلگرمی پیدا کردیم و راننده هم سعی می کرد ما را از خودرو پیاده کند که ناگهان مرد مسلح تصمیم گرفت فقط راننده خودرو را گروگان بگیرد و... .

راننده خودرو نیز با بیان چگونگی وقوع حادثه گفت: نمی دانم علت و انگیزه این مرد از گروگان گیری مسلحانه چه بود اما من فقط می خواستم به اعضای خانواده ام آسیبی نرسد به همین دلیل هم خودرو را متوقف کردم تا بتوانم فرزندانم را نجات بدهم که ناگهان پلیس از راه رسید و او را دستگیر کرد.

مرد معتاد که مدعی بود اسلحه کلت را از فردی در چهارراه گاز مشهد خریده است، درباره انگیزه خود از گروگان گیری گفت: من معتاد به شیشه هستم و قبل از گروگان گیری هم مقدار زیادی مواد مخدر مصرف کردم. فقط می خواستم زندگی خودم را عوض کنم و با گروگان گیری راننده، با او از مرزهای کشور خارج شوم! شایان ذکر است، با کشف کپسول های هوا برش و ابزار های متعدد سرقت از فرد گروگانگیر، بررسی های بیشتر در این باره با صدور دستورات ویژه قضایی همچنان ادامه دارد.

منبع: رکنا

گروگان‌گیری دلهره‌آور مرد شیشه‌ای در خیابان‌های مشهد | این مرد هنوز در حال خودش نیست!

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه