// کد مطلب: ۱۴۸۲۱۸

هواشناسی | اخبار هواشناسی | پیش‌بینی هواشناسی

هواشناسی امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱/۸/۱۸

هواشناسی امروز چهارشنبه 18 آبان 1401/8/18
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی هواشناسی امروز چهارشنبه، 18 آبان 1401 توسط ساطمان هواشناسی منتشر شد.

هواشناسی امروز را به روایت رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نظر می گذرانید.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (18 آبان) در جنوب استان‌های فارس، یزد، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان، برخی مناطق کرمان، هرمزگان و بوشهر ابرناکی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام مستقر است.

وی ادامه داد: پنجشنبه(19 آبان) در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر همچنین در غرب فارس، شمال بوشهر، جنوب خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (20آبان) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور بارش در غرب و جنوب غرب کشور تقویت می‌شود و در مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شنبه (21 آبان) بارش در غرب و جنوب غرب ادامه دارد و درجنوب کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، و شمال شرق خوزستان و چهارمحال وبختیاری شدت خواهد داشت.

ضیاییان افزود: یکشنبه (22 آبان) بارش پراکنده در جنوب غرب، برخی مناطق غرب، مرکز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (19 آبان‌) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی و به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 16 و روز جمعه (20 آبان‌) نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (18 و 19 آبان ) بندرعباس با دمای 31 و 32 درجه سانتیگراد گرمترین و بجنورد با دمای 2- و 1- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

هواشناسی امروز چهارشنبه 18 آبان 1401/8/18

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه