// کد مطلب: ۱۲۶۴۹۱

معاون وزیر صمت:

تحقق انتقال آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد زمینه تکمیل زنجیره تولید را فراهم می کند

تحقق انتقال آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد زمینه تکمیل زنجیره تولید را فراهم می کند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: امروز با اجرای عملیات لوله گذاری انتقال آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد سبب جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و فراهم شدن تکمیل زنجیره تولید در این کانون صنعتی می شود و در ادامه انتقال آب به سایر مناطق استان فارس امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش طلانیوز: وجیه اله جعفری شنبه (۲۶ تیر) در آئین طرح لوله گذاری انتقال آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور در حوزه صنعت و معدن برنامه های راهبردی زیادی به اجرا در آورده‌ایم و علاوه بر این به منظور تامین آب و انرژی مورد نیاز صنایع بزرگ مستقر در مناطقی مانند لامرد با وزارت نیرو در تعامل می‌باشیم.
وی در خصوص ابعاد پروژه انتقال آب خلیج فارس به مناطق صنعتی زیرمجموعه ایمیدرو گفت: از حدود ۲/۸ میلیارد مترمکعب آب موردنیاز صنعت کشور نیز حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز صنایع معدنی است که بخشی از مسئولیت آن متوجه سازمان ایمیدرو است.
جعفری اضافه کرد: اگر ما ۴۵۰ میلیون مترمکعب تامین کنیم بخش صنعت و معدن مشکلی نخواهند داشت، ۶۵۰ میلیون مترمکعب برای فازهای انتقال آب خلیج فارس، ظرفیت آب شیرین کن تعریف شده است که حدودا بخش عمده‌ای به بهره‌برداری رسیده است و تلاش می‌کنیم بخش‌های تکمیلی که نقش بیشتری در اشتغال زایی دارند نیز به نتیجه برسند.
وی ضمن تبیین ضرورتها و اقدامات انجام شده برای تحقق این پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس اظهار کرد: اهمیت و حساسیت این موضوع باعث تلاش همه دست اندرکاران برای سرعت بخشی به فرایند اجرای این پروژه شده و انتقال آب خلیج فارس در حال اجراست که برای مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان حداقل سالیانه ۸ و نیم میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که با تامین آب موردنیاز صنایع مستقر در این مناطق و با رسیدن آب به منطقه ویژه لامرد، زمینه تکمیل زنجیره تولید در این کانون صنعتی فراهم می‌شود.
معاون وزیر صمت همچنین به اهمیت مقوله تامین برق مورد نیاز صنایع اشاره کرد و ادامه داد: ۱۸۰۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه های مجموعه صنایع ایمیدرو تولید شده است و به تازگی شرکت‌های صنایع معدنی تابعه ایمیدرو برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق، آماده سرمایه‌گذاری هستند.
این مقام مسئول از مسئولان و صنعتگران استان فارس درخواست کرد تا به منظور شتاب بخشی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، با سرمایه گذار قرارداد خرید تضمینی آب امضا کنند.
مجمع نمایندگان فارس در این آیین، از نقش اثرگذار ایمیدرو و اهتمام مدیرعامل آن و مدیرعامل منطقه ویژه لامرد در حمایت از سرمایه گذار پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس قدردانی کردند.

تحقق انتقال آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد زمینه تکمیل زنجیره تولید را فراهم می کند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه