// کد مطلب: ۱۴۸۵۷۲

قتل دختر تهرانی | دختر تهرانی | قتل

پرونده قتل دختر تهرانی بعد از ۲۰ سال دوباره فعال شد | سقوط از کوه یا تعرض قبل از قتل وحشیانه

پرونده قتل دختر تهرانی بعد از 20 سال دوباره فعال شد | سقوط از کوه یا تعرض قبل از قتل وحشیانه
لینک کوتاه کپی شد

در جریان پرونده‌ای از یک دختر تهرانی که 20 سال پیش در ارتفاعات یک روستا در فیروزکوه سقوط کرده بود، اکنون دادگاه یک مرد را به علت تعرض و قتل او بازداشت کرده است.

این دختر تهرانی 20 سال پیش برای تفریح به فیروزکوه رفته بود. بعد از چندین ساعت که خبری از این دختر تهرانی نبود، خانواده‌اش نگران او می‌شوند و در نهایت جسدش را بعد از جست‌وجو در پایین یک کوهستان پیدا می‌کنند. اما این ماجرا بعد از 20 سال دوبارع بر سر زبان‌ها افتاد تا اینکه پای یک مرد در خصوص قتل این دختر به میان می‌آید. ماجرا چیست؟

خانواده این دختر با تصور اینکه دخترشان حین کوهنوردی، سقوط کرده و به کام مرگ فرو رفته است؛ از کسی شکایتی نکردند.

تا اینکه با گذشت بیش از 20 سال از وقوع این حادثه، خانواده ستاره با شنیدن حرف و حدیث هایی از اهالی روستا در مورد دخترشان، مظنون شدند که او به قتل رسیده باشد و موضوع را به ماموران پلیس اطلاع دادند.

بررسی ها حکایت از آن داشت که فردی به نام محسن، نزد چند نفر از اهالی روستا اقرار کرده بود که روز حادثه ستاره را با انگیزه تجاوز به کوهستان برده و بعد از عملی کردن نیت شوم خود او را از کوه پرت کرده است.

به این ترتیب محسن به اتهام قتل بازداشت شد و در اظهارات اولیه خود بیان داشت:«روز حادثه همراه ستاره بودم و با هم به کوه رفتیم اما نسبت به او نیت بدی نداشتم.ستاره مبتلا به صرع بود و ناگهان حالت حمله به او دست داد و از کوه سقوط کرد.من در سقوط او نقشی نداشتم.»

با صدور کیفرخواست علیه محسن، او متهم به قتل شناخته شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

متهم پای میز محاکمه در دفاع از خود اظهارات ضد و نقیضی مطرح کرد و گفت:«اعترافات قبلی من تحت فشار بود.روز حادثه اصلا همراه ستاره نبودم و هیچ اطلاعی از علت و نحوه مرگ او ندارم.»

این در حالی بود که یکی از اهالی روستا که شهادت داده بود محسن نزد او اقرار به قتل و تجاوز کرده، اظهار داشت که به نظر می رسید محسن برای خودنمایی چنین اعترافی کرده باشد.

قضات دادگاه بعد از بررسی محتویات پرونده حکم برائت را متهم را صادر کردند.

قتل

قتل یا کشتن یا کشتار گونه‌ای آدم‌کشی است که در آن کشتن انسان بدون حکم قانونی روی داده باشد. در حقوق کیفری در اصل قتل به سه دستهٔ عمد و شبه‌عمد و غیرعمد تقسیم میشود. قتل می‌تواند انگیزه‌های مختلفی داشته باشد از جمله قتل از روی حسادت، قتل ناموسی، قتل ایدئولوژیک، از روی عصبانیت، اختلاف نظر در تقسیم غنائم و … . جرم قتل بیش از سایر جرائم سروصدا دارد و خبر آن اکثراً منتشر می‌شود.

پرونده قتل دختر تهرانی بعد از 20 سال دوباره فعال شد | سقوط از کوه یا تعرض قبل از قتل وحشیانه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه