// کد مطلب: ۱۴۶۸۱۴

مهسا امینی | فوت مهسا امینی | درگذشت مهسا امینی

بیانیه رسمی سازمان پزشکی قانونی در مورد مهسا امینی | جزئیات بررسی پزشکی قانونی بر اساس اسناد پزشکی و کالبدشکافی

بیانیه رسمی سازمان پزشکی قانونی در مورد مهسا امینی | جزئیات بررسی پزشکی قانونی بر اساس اسناد پزشکی و کالبدشکافی
لینک کوتاه کپی شد

سازمان پزشکی قانونی بالاخره بیانیه رسمی علت مرگ مهسا امینی را منتشر کرد.

به گزارش طلانیوز؛ مهسا امینی دختر جوان کرد زبان پند روز پیش در بیمارستان درگذشت. بازتاب خبر درگذشت مهسا امینی در رسانه ملی و در فضای مجازی بسیار گسترده بود. بسیاری از مردم کشور نسبت به علت فوت مهسا امینی اعتراض کرده اند. در آخرین خبر سازمان پزشکی قانونی بالاخره بیانیه رسمی علت مرگ مهسا امینی را منتشر کرد.

سازمان پزشکی قانونی امروز جمعه 15 مهر 1401 بیانیه‌ای درباره علت فوت مهسا امینی دختر کرد 22 ساله منتشر کرده است. این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
شرح مختصری از گزارش علت فوت مرحومه مهسا امینی ارائه شده به مرجع قضائی که بر اساس پرونده بیمارستانی عمل جراحی کرانیوفارنژیومای مغز در بیمارستان میلاد در سال 1386، پرونده درمانی بیمارستان کسری در زمان منتهی به فوت، شرح معانیه ظاهری جسد و کالبدگشایی، نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی، تحقیقات قضایی و کمیته‌های کارشناسی متعدد تخصصی و فوق تخصصی تنظیم یافته است به شرح ذیل اعلام می‌شود:

متوفیه پس از عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیومای مغزی در سن 8 سالگی دچار اختلال در محور مهم هیپوتالاموس ـ هیپوفیز و غدد تحت فرمان آن (از جمله آدرنال و تیروئید) شده است. به علت این بیماری زمینه‌ای متوفیه تحت درمان با دارو‌های هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین بوده است.

ایشان در تاریخ 1401/6/22 از ساعت 19:56 بطور ناگهانی دچار افت هوشیاری شده و متعاقب آن بر زمین می‌افتد که با توجه به بیماری زمینه ای، متوفیه توانایی لازم جهت جبران و تطابق با وضعیت ایجاد شده را نداشته، لذا در شرایط مذکور دچار اختلال ریتم قلب و کاهش فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری شده که به دلیل انجام عملیات احیای قلبی ـ تنفسی غیرموثر در دقایق حساس اولیه، دچار هیپوکسی شدید و در نتیجه آسیب مغزی شده است، علی رغم برگشت عملکرد قلبی متعاقب عملیات احیای پرسنل اورژانس، حمایت تنفسی انجام شده کارساز نبوده و با وجود انتقال ایشان به بیمارستان و زحمات کادر درمانی بیمارستان کسری، بیمار به علت نارسایی چند ارگانی (M.O.F) ناشی از هیپوکسی مغزی در تاریخ 1401/6/25 فوت می‌نماید.

لازم به ذکر است با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

پیام مهم رئیس قوه قضاییه خطاب به خانواده مرحومه مهسا امینی
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای این اطمینان را به خانواده مرحومه امینی داد که موضوع جان‌باختن دخترشان با دقت و سرعت و پس از حصول نتایج آزمایشگاهی پیگری می‌شود و نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات بدون هیچگونه ملاحظه‌ای اعلام می‌گردد.
قاضی‌القضات در همین راستا بار دیگر خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران، پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد با نهایت دقت و هر چه سریعتر، تحقیقات و بررسی‌های جامع، کامل و همه‌جانبه‌ای را درخصوص موضوع جان‌باختن مرحومه امینی انجام دهند و بر اساس نتیجه تحقیقات، هر آنچه که بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.

تکلیف دشمنان معلوم است اما برخی افراد نیز در قضیه پیش‌آمده اخیر غفلت کردند و بد امتحان پس دادند
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به دروغ‌گویی‌ها و عقده‌گشایی‌های دشمنان در قضیه اخیر پیش‌آمده، این موضعِ دشمنان را طبیعی و ناشی از عنادورزی‌های آنها با نظام و کشور دانست و در عین حال تصریح کرد: تکلیف دشمنان معلوم است اما برخی افراد نیز در قضیه پیش‌آمده اخیر غفلت کردند و بد امتحان پس دادند؛ نظام و مسئولان قوای مختلف آن، با جدیت و قدرت به موضوع ورود کرده و در حال پیگیری هستند لذا جایی برای غفلت‌، اقدامات تحریک‌کننده، انتشار مطالب دروغ و انجام اقداماتی که می‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد، باقی نمی‌ماند.

شایعه باونکردنی در مورد مرگ مهسا امینی | اولین لحظه باز کردن کفن مهسا امینی

منبع: فرارو

بیانیه رسمی سازمان پزشکی قانونی در مورد مهسا امینی | جزئیات بررسی پزشکی قانونی بر اساس اسناد پزشکی و کالبدشکافی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه