// کد مطلب: ۱۴۶۵۰۲

قطعی اینترنت | حواشی قطعی اینترنت | قطعی اینترنت این روزها

قطعی اینترنت تا کی ادامه دارد؟ | حال و روز این روزهای مردم با قطعی اینترنت

قطعی اینترنت تا کی ادامه دارد؟ | حال و روز این روزهای مردم با قطعی اینترنت
لینک کوتاه کپی شد

قطعی اینترنت ایران همزمان با اعتراضات به مرگ مهسا امینی رخ داد. اما این قطعی اینترنت تا کی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش طلانیوز ؛ قطعی اینترنت در ایران در روزهای اخیر بسیار شدت گرفته است. قطعی اینترنت ایران صدمات جبران‌ناپذیری به کسب و کارهای اینترنتی وارد کرده است. قطعی اینترنت در ایران بحث طرح صیانت را دوباره داغ کرده است. اما این قطعی اینترنت تا کی ادامه خواهد داشت؟

با توجه به شرایط فعلی اینترنت و فیلترینگ به‌نظر می‌آید دولت قصد ندارد فیلتر شبکه‌های پرمخاطب خارجی را آزاد کند و اینترنت نیز به سمت ملی شدن می‌رود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: «همان‌طور که قبلا هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضا آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.»

زارع‌پور اظهار کرد: تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شود، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و در صورت صلاحدید مراجع ذیصلاح، مجددا محدودیت آن‌ها برداشته می‌شود و مرجع رسیدگی به این مطلب وزارت ارتباطات نیست.
بازگشت پلتفر‌م‌های فیلتر شده کم‌رنگ‌تر شد
وی افزود: ما در این ایام تلاش می‌کنیم تا مردم برای کسب‌وکار و ارتباطات‌شان کمترین مشکل را داشته باشند.

وزیر ارتباطات گفت: در ایام اخیر محتوایی که در تمام جهان انتشار آن ممنوع است، در این پلتفرم‌ها منتشر شد که طبیعتا محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شد.
عیسی زارع‌پور بیان کرد: من به‌عنوان یک کارشناس توصیه می‌کند که مردم کسب‌وکار خودشان را بر محیطی که پایبند قانون جمهوری اسلامی ایران نیست، برنامه‌ریزی نکنند.

زارع‌پور خبر داد: از امروز همکاران ما در وزارت ارتباطات درحال تلاش هستند تا زیرساخت پلتفرم‌های داخلی تقویت شود و مردم در استفاده از این پلتفرم‌ها کمترین مشکل را داشته باشند.

کدام نهاد کشوری دستور قطعی اینترنت را داده است؟

مسدودسازی اینستاگرام و واتساپ به دستور شورای عالی امنیت ملی کشو انجام شده است. این شورا تنها دستور مسدودسازی را اعلام کرده و زمان از بین برداشتن این محدودیت‌ها را مشخص نکرده است.

این خبری است که خبرگزاری فارس اعلام کرده است. اینکه شورای عالی امنیت ملی دستور مسدودسازی این پیام‌رسان و شبکه اجتماعی را صادر کرده و زمان رفع مسدودی را هم مشخص نکرده است.

برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند احتمالا فیلترینگ اینستاگرام همیشگی است و بعید است این شبکه اجتماعی به زودی رفع فیلتر شود. به عبارتی به نظر می‌رسد اینستاگرام در ایران به سرنوشت تلگرام دچار شده است.
دی ماه 96 در پی برخی اعتراضات داخلی، تلگرام و اینستاگرام در ایران فیلتر شد. از آن تاریخ تلگرام فیلتر ماند و دیگر رفع فیلتر نشد. اما فیلترینگ اینستاگرام تنها چند روز طول کشید و این شبکه اجتماعی ظرف چند روز رفع فیلتر شد.

اکنون دو روز از فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ می‌گذرد و برخی کارشناسان می‌گویند احتمال رفع مسدودی واتساپ وجود دارد اما بعید است که اینستاگرام رفع فیلتر شود.

لازم به ذکر است که محدودیت واتساپ تنها محدود به شماره‌های داخل ایران نیست و تمام شماره‌های ایرانی در سراسر جهان برای دسترسی به واتساپ مشکل دارند. اسن مساله نشان می‌دهد که محدودیت جدید برای تمام شماره‌های ایرانی در سراسر جهان اعمال شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو/فارس

قطعی اینترنت تا کی ادامه دارد؟ | حال و روز این روزهای مردم با قطعی اینترنت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه