// کد مطلب: ۱۴۶۲۹۵

مدارس | تعطیلی مدارس | اخبار تعطیلی مدارس

همه مدارس در هفته اول مهرماه باز است | جزئیات بازگشایی مدارس در هفته اول مهرماه

همه مدارس در هفته اول مهرماه باز است | جزئیات بازگشایی مدارس در هفته اول مهرماه
لینک کوتاه کپی شد

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، فقط مدارس مشهد در هفته اول مهرماه تعطیل است و دانش‌آموزان مابقی شهرها از فردا شنبه 2 مهرماه باید به صورت حضوری در مدارس حضور داشته باشند.

مدارس شهر مشهد هفته اول مهرماه تعطیل است. مدارس دیگر شهرها از فردا شنبه، 2 مهرماه دایر می باشد. تعطیلی مدارس فقط معطوف به شهر مشهد است. دانش‌آموزان دیگر شهرها باید از فردا در مدارس خود حضور داشته باشند.

صادق ستاری‌فرد، سخنگوی آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس گفت: تعطیلات هفته آینده به هیچ وجه تاثیری در زمان بازگشایی مدارس ندارد و شنبه همه مدارس سراسر کشور میزبان دانش آموزان خواهند بود.
وی افزود: ان شاءالله جشن بازگشایی مدارس با حضور پرشور همه دانش‌آموزان کشور برپا می شود و تعطیلی روز یکشنبه تاثیری در زمان بازگشایی مدارس نخواهد داشت.

تعطیلی ها تاثیری در بازگشایی مدارس ندارد
سخنگوی آموزش و پرورش درباره تعطیلات هفته آینده نیز گفت: مدارس طی هفته آینده در روزهای غیرتعطیل دایر هستند و فقط روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تعطیل هستند، بنابراین تعطیلات مذکور هیچ تاثیری در فعالیت مدارس در روزهای غیر تعطیل ندارد.

اما در حال حاضر تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در هفته اول مهرماه امسال (مهر 1401) مشخص نیست و هنوز از منابع رسمی اطلاعیه ای مبنی بر تعطیل شدن مدارس در هفته اول مهر صادر نشده است.

تاکنون مدرسه های مشهد مقدس به مدت یک هفته از اول مهر تا پنجم مهر تعطیل اعلام شده است. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، مدارس کشور در دوم مهرماه پس از دو سال بازگشایی خواهند شد

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس اعلام کرد: امسال در روز دوم مهر زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت در مدارس زده می‌شود.دانش آموزان کلاس اولی در روز 30 و 31 شهریور ماه برای شرکت در «جشن شکوفه‌ها» به مدرسه خواهند رفت.

مدارس مشهد تعطیل است
در همین رابطه فرماندار مشهد گفت: مدارس مشهد و دانشگاه‌های مشهد در هفته نخست مهر تعطیل هستند و این اماکن به اسکان زائران دهه پایانی صفر اختصاص یافته‌اند.

محسن داوری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس ابلاغ شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی همه مدارس شهر مشهد تا پنج مهر تعطیل هستند و مدارس در اختیار اسکان زائران خواهد بود.

آموزش مدارس حتما حضوری است
از سوی دیگر، محمدمهدی کاظمی، رئیس ستاد پروژه مهر سال تحصیلی 1402-1401 با تاکید بر حضوری بودن آموزش مدارس در سال جاری گفت: از ابتدای امسال برنامه‌ریزی کردیم که مهر ماه 1401، آموزش حضوری داشته باشیم. قطعا از مهر ماه آموزش به صورت حضوری شروع خواهد شد و برنامه‌ریزی در این راستا انجام شده است.

وی افزود: طرح ملی بازگشایی مدارس یکی از ابر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش و کشور هست. در این طرح برنامه‌ریزی چند ماهه صورت می‌گیرد که یکسال تحصیلی را با برنامه برگزار شود. ماحصل این طرح، روز اول مهر است.

کاظمی درباره روز بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین روز مهر، جمعه هست، بازگشایی مدارس در دوم مهرماه اتفاق خواهد افتاد. هفته اول مهر، 3 روز آموزش داریم و حتما برقرار خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی آینده 16میلیون دانش‌‌آموز در مدارس خواهیم داشت، گفت: سازماندهی 16میلیون دانش‌آموز و 900هزار فرهنگی، یک ابر برنامه است و برنامه‌ریزی ویژه نیاز دارد.

منبع: رکنا

همه مدارس در هفته اول مهرماه باز است | جزئیات بازگشایی مدارس در هفته اول مهرماه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه