ذوب آهن اصفهان/

برگزاری بزرگترین صبحگاه فرهنگی رزمی صنعت فولاد کشور در ذوب آهن اصفهان

برگزاری بزرگترین صبحگاه فرهنگی رزمی صنعت فولاد کشور در ذوب آهن اصفهان
لینک کوتاه کپی شد

بزرگترین صبحگاه فرهنگی رزمی صنعت فولاد کشور در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس و به منظور یادآوری حماسه های رزمندگان سرافراز و شهدای سالهای دفاع مقدس وارج نهادن به فداکاری های شهدای مدافع حرم ، همچون سالهای گذشته با حضور جمعی از مسئولین سیاسی و نظامی استان اصفهان ، شهرستان لنجان ، مدیران، بسیجیان وکارکنان و مجاهدان خط اول جبهه صنعت و همچنین جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ۲۹ شهریورماه درذوب آهن اصفهان برگزار شد .

به گزارش طلانیوز: در این مراسم با شکوه که با حال و هوای محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداالله الحسین (ع) ، آغاز شد ، حضار در ابتدا ضمن ادای احترام در مقابل تمثال مبارک 290 شهید دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان و یادمان شهدای گمنام از یگان های حاضر در جایگاه سان دیدند.

ذوب آهن اصفهان خط مقدم جبهه صنعت است

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ضمن تقدیر از ذوب آهن اصفهان به منظور برپایی مراسم صبحگاه دفاع مقدس گفت : یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این شرکت خط مقدم جبهه صنعت است که یاد و خاطره شهدا و انقلاب را زنده نگاه می دارد . وی با اشاره به اینکه شهدا ، جانبازان و ایثارگران شرافت و عزت کشور را دوباره احیا کردند خاطر نشان ساخت : رضاشاه ارتش 100 هزار نفری داشت ولی حتی یک گلوله هم در برابر شوروی و انگلیس که کشور را اشغال کردند شلیک نکرد و پسر وی نیز در جنگ جهانی دوم، هیچ کاری در برابر کشورهای متجاوز و استکباری نکرد اما ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی ، نماد مقاومت در برابر استکبار است .

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود : دشمنان پس از سرنگونی حکومت دست نشانده پهلوی، به سرعت جنگ را به ایران تحمیل کردند تا مبادا این انقلاب قوت بگیرد ، اما هدایتگری ولایت فقیه ، تمسک به اسلام و ایستادگی مردم باعث پیروزی در جنگ شد . وی با اشاره به نقش ذوب آهن اصفهان در هشت سال دفاع مقدس که با اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه ها صورت گرفت ، گفت: اصفهان همیشه ثابت کرده در خط مقدم دفاع از اصول، ارزش‌ها، ایثارگری، جانبازی و جان فشانی در راه انقلاب و نظام است و در طول 43 سال پس از انقلاب مردم اصفهان و جوانانش دین خودشان را به این نظام ادا کردند.

سردار فدا با اشاره به اینکه بیشترین آمار شهدا ،جانبازان و ایثارگران از استان اصفهان است یادآور شد : در جنگ خسارت های فروانی دیدیم ولی مردانگی و غیرت مردم ایران باعث شد تا در بعدهای سیاسی ، علمی و اقتصادی حرف اول در منطقه را بزنیم .

وی گفت: امنیت و آسایش کشور را مدیون شهدا هستیم و هم اکنون باید آرمان های که شهدا به آن پایبند بودند را حفظ کنیم و در خاطر داشته باشیم که تمامی دستاوردهای انقلاب را با ایستادگی و همت به دست آوردیم . شهدا سرمایه اصلی زندگی و جوانی خود را برای کسب عزت و افتخار فدا کردند تا امروز از برکت انقلاب، کشور در امنیت و آرامش باشد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات و گرانی ها به دلایل داخلی و بخشی نیز مربوط به تحریم است، گفت : همتی در دولت بوجود آمده تا با تلاش و به برکت خون شهدا و همیاری مردم، مشکلات داخلی را حل کند.

فدا گفت : امروز نیاز به جهاد تبیین داریم تا از فتنه های دشمن جلوگیری کنیم و این انقلاب را که ثمره خون شهدا است را پاسداری نماییم .

تولید علاوه بر منافع اقتصادی ، در حفظ امنیت جامعه نیز موثر است

مهندس رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در بزرگترین صبحگاه فرهنگی رزمی صنعت فولاد کشور با اشاره به جایگاه والای این صنعت در دوران دفاع مقدس که با تقدیم 290 شهید والامقام جلوه گر شد و همچنین 14 هزار ایثارگر این مجتمع عظیم صنعتی گفت : پس از نیم قرن برای اولین بار تولید این شرکت 3درصد از برنامه پیش است که این موفقیت حاصل روحیه جهادی و ایثارگری تمام تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان است .

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی،خصوصاًشهدای ذوب آهن گفت :امنیت و استقلال کشورمان همواره مدیون حماسه آفرینی های رزمندگان، شهدا وایثار گران وخانوادهایشان بوده و از خدا می خواهیم که ما را در ایفای رسالت خود، پاسداری از حرمت خون شهدای انقلاب وپیشرفت درجبهه صنعت وتولید کمک کند .

وی با اشاره به اینکه تولید در شرایط کنونی علاوه بر منافع اقتصادی در امنیت جامعه نیز موثر است اظهار داشت : همدلی و اتحاد می تواند تمام اهداف صنعتی و اقتصادی را محقق سازد همانطور که این همدلی موجب قدرت نمایی بزرگ و جهانی مسلمین در اربعین امسال شد .

رفع موانع تولید ، رسالت اصلی مسئولین در شرایط فعلی است

حمیدرضا اله بداشتی رییس بسیج جامعه کارگری و کارخانجات کشور نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت : کارگران عزیز ما از جمله تلاشگران ذوب آهن اصفهان در دوران دفاع مقدس ضمن حفظ تولید ، از جبهه ها نیز پشتیبانی می کردند و امروز هم در خط مقدم جهاد هستند .

وی افزود : جنگ اصلی امروز ، در حوزه اقتصاد است که با جنگ نرم و عملیات رسانه ای ترکیب شده است و برای پیروزی در این جنگ ترکیبی باید بصیرت داشته باشیم .

رییس بسیج جامعه کارگری و کارخانجات کشور ، کارگان کشور را بسیار با بصیرت و آگاه دانست و گفت : رفع موانع تولید و بهره گیری از فناوری های نوین از جمله مواردی است که می تواند توان ما را در جنگ اقتصادی افزایش دهد و رسالت اصلی مسئولین است .

اله بداشتی به پویش کارگر امام حسینی به عنوان یکی از طرح های بسیج کارگری کشور اشاره کرد و گفت : در این پویش 136 موکب در داخل کشور و عراق به زائران اربعین خدمات ارائه دادند که 30 موکب آن به همت صنایع و مردم اصفهان شکل گرفت .

شایان ذکر است در این صبحگاه فرهنگی رزمی ، نمایشی با موضوع خاطرات و زندگی نامه اشرف سادات منتظری مادر شیهد محمد معماریان اجرا شد و در ادامه نیز با این مادر شهید گفتگو صورت گرفت . ضمن اینکه کتاب تنها گریه کن که روایت زندگی این مادر بزرگوار شهید است به حضار تقدیم گردید .

همچنین در این مراسم از تعدادی خانواده معزز شهدا از جمله خانواده شهید محسن فخری زاده ، شهید ابوالفضل علیجانی و مادر شهید معماریان تجلیل به عمل آمد . تجلیل از احمدرضا امین صبوری مدیر تولید و توزیع برق و جلال ابوترابی مدیرعامل شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان به عنوان مدیران جهادی ، برپایی غرفه های فعالیت های جهادی ، موکب شهدای ذوب آهن و گلباران یادمان شهدای گمنام از دیگر برنامه های این مراسم بود .

برگزاری بزرگترین صبحگاه فرهنگی رزمی صنعت فولاد کشور در ذوب آهن اصفهان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه