مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد:

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در طرح بهینه‌سازی مصرف گاز خانگی و صنعتی؛ الگویی برای استان‌های کشور

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در طرح بهینه‌سازی مصرف گاز خانگی و صنعتی؛ الگویی برای استان‌های کشور
لینک کوتاه کپی شد

در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت گاز استان اصفهان، برنامه‌ریزی جهت چگونگی تنظیم تفاهم‌نامه بهینه‌سازی تجهیزات مصرف گاز طبیعی در سطح استان اصفهان اعم از بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی، نیروگاهی، گلخانه‌ای و سایر حوزه‌ها مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش طلانیوز: ابوالقاسم عسکری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت گاز استان اصفهان در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: نقش گاز طبیعی در شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی دنیا که از گاز طبیعی در خطوط تولید خود به‌عنوان ماده اولیه استفاده می‌کند، بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.

وی با اشاره به مشکلات فراروی اکتشافات و توسعه میادین گازی جدید گفت: برای دست‌یابی به میادین جدید و انجام اکتشافات در این حوزه به میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نیاز است؛ ازاین‌رو مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه برای اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی در واحدهای مختلف اعم از خانگی، صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی و پالایشگاهی پرمصرف بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

عسکری در همین زمینه خاطرنشان کرد: اساسا اینکه مدیریت شرکت فولاد مبارکه دغدغه تأمین گاز واحدهای تولیدی این شرکت را از محل بهینه‌سازی مصارف در سطح استان هدف‌گذاری کرده است، بسیار حائز اهمیت است. چه‌بسا پس از اجرایی شدن تفاهم‌نامه، این طرح می‌تواند الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به موارد مطرح‌شده در جلسه با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: معتقدیم با برنامه‌ریزی‌هایی که در قالب این تفاهم‌نامه و در سطح شرکت ملی گاز و وزارت نفت با مشارکت فولاد مبارکه صورت خواهد گرفت، ان‌شاءالله خواهیم توانست با به‌روزرسانی تجهیزات مراکز یادشده و همچنین با اجرایی شدن الزامات این بخش، از مصرف بی‌رویه چندین میلیارد مترمکعب گاز در استان جلوگیری کنیم و با افزایش راندمان مصارف به شرایطی برسیم که در طول سال و به‌ویژه در فصول سرد بخشی از صرفه‌جویی حاصل‌شده در استان اصفهان را در چارچوب قراردادهایی که بین فولاد مبارکه و شرکت ملی گاز منعقد خواهد شد به این شرکت اختصاص دهیم و از اینکه گام دیگری در راستای تولید و اشتغال برداشته شده است، مسرور خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه به‌طور جامع بخش‌های خانگی، نیروگاهی، کارخانجات تولید سیمان، آجر، کاشی، سرامیک، صنایع فولاد، بخش کشاورزی و سایر صنایعی که به‌نوعی مصرف‌کننده گاز طبیعی هستند و بعضا از تجهیزات قدیمی استفاده و با راندمان پایین گاز را مصرف می‌کنند، به‌خوبی دیده شده‌اند و در اولویت اجرای طرح بهینه‌سازی خواهند بود.

عسکری اظهار امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری و مشارکت فولاد مبارکه و حمایت‌های شرکت ملی گاز و وزارت نفت بتوانیم این پروژه بسیار مهم و ارزشمند را که یکی از پروژه‌های مهم کشور است به سرانجام برسانیم و در تولید و افزایش درامد ناخالص ملی نقش‌آفرینی کنیم.

وی در خصوص اهمیت اجرای این طرح تصریح کرد: در سال جدید، استان اصفهان بیش از 50 هزار مشترک جدید در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی داشته است؛ بنابراین ازآنجا‌که توسعه میادین گازی و اکتشافات در عمق چند هزار متری زمین و دریاها نیز به هزاران میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و با عنایت به اینکه در دین مبین اسلام هم بر مصرف درست تأکید فراوان شده است، ازاین‌رو اجرای چنین طرح‌هایی از هر نظر بهتر و عملیاتی‌تر است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با تأکید مستمر مدیرعامل فولاد مبارکه و نگاه مثبت مدیران شرکت گاز کشور به‌زودی این تفاهم‌نامه امضا و وارد فاز اجرا خواهد شد.

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در طرح بهینه‌سازی مصرف گاز خانگی و صنعتی؛ الگویی برای استان‌های کشور

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه