فولاد زرند/

اجرای دیواترینگ و درایر از همت بلند دکتر قاسمی و دکتر پورمند است

اجرای دیواترینگ و درایر از همت بلند دکتر قاسمی و دکتر پورمند است
لینک کوتاه کپی شد

در 25 امین روز از مردادماه، دو پروژه دیواترینگ و درایر در مجتمع کنسانتره و گندله‌سازی فولاد زرند ایرانیان راه‌اندازی شد.

به گزارش طلانیوز: مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان در این مراسم گفت: اجرای این دو پروژه ارزشمند با تدبیر و همت بلند جناب دکتر قاسمی و دکتر پورمند به انجام رسیده و ما امیدواریم هر روز شاهد توسعه میدکو باشیم چون توسعه میدکو توسعه نشاط و زندگی است.

دکتر سهراب­نژاد در ادامه سخنان خود به ضرورت اجرای پروژه دیواترینگ اشاره کرد و گفت: برای تولید 4 میلیون تن کنسانتره در سال، سه میلیون تن آب مصرف می‌شود که نیم میلیون تن از این آب در خود کنسانتره مستتر است؛ 2.5 میلیون تن باقی‌مانده همراه با باطله وارد سد باطله می‌شود و دیواترینگ حدود 2 میلیون تن از این 2.5 میلیون مترمکعب آب را به چرخه برمی‌گرداند.

وی افزود: این مساله از لحاظ زیست‌محیطی بسیار قابل‌توجه است. از لحاظ ریالی، هم هزینه‌های شرکت را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر با کاهش ترافیک جاده‌ای احتمال بروز خطر در این مسیر کم­تر می‌شود.

مدیرعامل زیسکو در زمینه تأثیر اجرای پروژه درایر در تولید گندله، تصریح کرد: این پروژه به دلیل کاهش رطوبت کنسانتره و تولید گندله با کیفیت بالا، بسیار حائز اهمیت است.

دکتر سهراب‌نژاد گفت: این پروژه ظرفیت دریافت 2.5 میلیون تن کنسانتره با هر درصد رطوبتی را دارد و محصول آن هم کنسانتره با رطوبت 8 درصد است.

وی میزان اشتغال‌زایی این دو پروژه را حدود 70 نفر دانست و گفت: برای بازگشت هزینه اجرای این دو پروژه هم بازه زمانی 2 تا 3 سال را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان در پایان سخنان خود ضمن تبریک به همکاران زیسکو از شرکت‌های فعال در اجرای این پروژه‌ها تقدیر کرد و گفت: پروژه دیواترینگ و درایر به همت شرکت‌های GMI، ماناساز و امداد صنعت، به نتیجه رسیدند و مشاور هر دو پروژه هم شرکت کاوشگران بود.

اجرای دیواترینگ و درایر از همت بلند دکتر قاسمی و دکتر پورمند است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه