در مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام شد

خبرهای خوب سرمایه‌گذاری، سودهای محقق شده و پروژه های آتی «ومعادن»

خبرهای خوب سرمایه‌گذاری، سودهای محقق شده و پروژه های آتی «ومعادن»
لینک کوتاه کپی شد

گزارش عملکرد «ومعادن» که توسط مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مجمع عمومی عادی سالیانه، حاوی خبرهای خوب سرمایه‌گذاری، سودها و برنامه‌های محقق شده‌ای بود که در سال گذشته مالی انجام شد. از جمله این موارد افزایش 54 درصدی سود عملیاتی و افزایش 56 درصدی سود خالص هر سهم در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل بود.

به گزارش اختصاصی خبرنگار طلانیوز، اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، با ارائه گزارشی از عملکرد «ومعادن» در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، اظهار داشت: سود عملیاتی این شرکت در سال 1400 به 17 هزار و 398 میلیارد تومان رسیده است و بالغ بر 54 درصد افزایش نسبت به سال 1399 رشد داشته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بعدازظهر روز چهارشنبه 22 تیرماه در محل سالن مجمتع فرهنگی تلاش با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد. در این جلسه گزارش مبسوط هیأت مدیره توسط مدیرعامل این شرکت به مجمع ارائه شد.

دکتر سعدمحمدی در مجمع «ومعادن» گفت: آنچنان که در خلاصه ارقام سودوزیان تلفیقی آمده است، سود عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 معادل 173.981.002میلیون ریال بوده است. این رقم افزایش 54 درصدی سود عملیاتی و افزایش 56 درصدی سود خالص هر سهم را نسبت به سال مالی قبل در پی داشته است.

وی جمع دارایی های شرکت را در پایان سال مالی مذکور بر اساس جدول خلاصه ارقام ترازنامه تلفیقی معادل 438.865.826 میلیون ریال اعلام کرد که نسبت به سال مالی گذشته افزایشی معادل 74 درصد را نشان می‌دهد.

سعد محمدی افزود: سود خالص هر سهم به 201 تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته 56 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: جمع بدهی‌های شرکت در این سال نسبت به سال پیش از آن 5 درصد کاهش یافته است. ارقام سود و زیان شرکت اصلی نیز نشان می‌دهد سود عملیاتی شرکت به 13 هزار 504 میلیارد تومان رسیده است. سود پایه هر سهم نیز به 166 تومان رسیده است. داریی‌های شرمت اصلی نیز 68 درصد رشد داشته است.

وی با مقایسه روند تغییر قیمت سهام این شرکت با شاخص کل بورس، گفت: این تغییرات نشان می‌دهد که شاخص کل در سال 1400 تقریبا 14 درصد رشد داشته در حالی که سهام این شرکت بیش از 40 درصد رشد داشته است. از ابتدای سال 1400 تاکنون، ارزش بازار «ومعادن» 51 درصد رشد داشته است. ارزش بازار این شرکت در 20 تیرماه سالجاری معادل 1.119.930 میلیارد ریال بوده است. نسبت قیمت به NAV سهم «ومعادن» در پایان خرداد 1401 معادل 61 درصد است.

سعدمحمدی با تاکید بر روند افزایش سرمایه شرکت، اضافه کرد: سرمایه شرکت در سال 1400 برابر با 8400 میلیارد تومان بوده است که با افزایش سرمایه خردادماه سال جاری به 1219 هزار و 242 میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 72 درصد پرتفو سرمایه‌گذاری شرکت به کانسارهای کانه‌های فلزی اختصاص دارد، تصریح کرد: از سوی دیگر 97 درصد شرکت‌هایی که شرکت توسعه معادن و فلزات در آن سرمایه گذاری کرده بورسی است. این شرکت 36 درصد سهام گل گهر، 21 درصد سهام چادرملو، 14 درصد سهام شرکت گهر زمین، 12 درصد سهام شرکت صبانور و 6 درصد سهام شرکت ملی مس را در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: در سال ظرفیت تولید گندله در کل کشور 67.4 میلیون تن بوده در حالی که تولید 56.13 میلیون تن است. دلیل اینکه تولید نسبت به ظرفیت موجود کمتر است، کمبود برق است.

وی افزود: اهم پروژه‌های شرکت شامل احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی و احداث کارخانه ذوب و فولادسازی در فولاد کردستان، احداث کارخانه کنسانتره‌سازی در شرکت صبانور، ساخت نیروگاه خورشیدی و بلوک دوم گازی سمنان و همچنین تکمیل پست 400 کیلوولت نیروگاه سمنان در شرکت پویا انرژی است.

سعد محمدی بیان کرد: مجموعا تا پایان سال 1400 نزدیک به یک میلیارد دلار پروژه شکل گرفته و برای سال 1401 نیز در نظر داریم 614 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 33 هزار میلیارد ریال در بخش ریالی داشته باشیم. حجم پروژه‌هایی که شرکت توسعه سرمایه گذاری فلزات راهبری آن را بر عهده دارد، نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان است.

سعد محمدی گفت: 2.7 تا 3 میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ آهن کشور است. برای تولید 55 میلیون تن فولاد به 160 میلیون تن سنگ آهن نیاز داریم در حالی که در حال حاضر تولید سنگ آهن کشور 100 میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار کرد: بخش معدن ظرف 5 یا 10 سال آینده به خصوص در بخش سنگ آهن می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری باشد بنابراین حضور ما در حوزه سنگ آهن می‌تواند بسیار منطقی باشد. سهم گروه شرکتهای هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، 57 درصد از تولید کنسانتره کشور، 37 درصد از تولید کنسانتره، 23 درصد احیاء مستقیم و 13 درصد فولادسازی کشور می باشد.

وی افزود: تا سال 2050 میزان تامین انرژی از محل نفت از 37 درصد فعلی به 4 درصد کاهش می‌باید اما سهم الکتریسیته از 21 درصد فعلی به 57 درصد افزاشی می‌یابد که در نتیجه آن مصرف مس قابل توجه خواهد بود بنابراین سرمایه گذاری در این حوزه مقرون به صرفه است. به علاوه با افزایش خودروهای برقی نیاز مضاعف دیگری برای مس ایجاد می‌شود. در آینده میزان مصرف مس در هر خودرو از 4 کیلوگرم در شرایط فعلی به 89 کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در پایان خاطرنشان کرد: تنوع بخشی به سبد محصولات متناسب با نیازها و الزامات بازارهای داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های این شرکت در سال آینده است.

خبرهای خوب سرمایه‌گذاری، سودهای محقق شده و پروژه های آتی «ومعادن»

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه