معاونت اقتصادی استانداری فارس مطرح کرد:

صنایع تشنه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

صنایع تشنه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند
لینک کوتاه کپی شد

معاونت اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر نقش موثر نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور تصریح کرد: صنایع تشنه دانش هستند استمرار این گونه نمایشگاه‌ها و استحکام حلقه ارتباط میان دانش و صنعت نتایج خوبی برای اقتصاد کشور به همراه دارد و این امیدواری وجود دارد که صنایع کشور بتوانند به خوبی از ظرفیت نمایشگاه استفاده کنند.

به گزارش طلانیوز؛ محسن ربانی‌زاده، معاونت اقتصادی استانداری فارس درحاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان که به میزبانی شیراز و از امروز با هدف در نظر گرفتن راهکاری علمی و عملی در جهت ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه در حال برگزاری است در پاسخ به این سوال که برگزاری این نمایشگاه‌ها تا چه میزان برای اقتصاد ایران مفید است، تصریح کرد: امسال مطابق با نظر مقام معظم رهبری سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده که به حق شعار مناسبی است و این امیدواری وجود دارد که با ایجاد حلقه وصل میان دانش و علم و اقتصاد کشور رشد و توسعه مطابق با آنچه که ظرفیت‌های کشور است، محقق شود.


ربانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که چه نظارت‌هایی بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد، افزود: استان فارس نخستین استانی است که این نمایشگاه را برگزار کرده و در راستای ارتباط میان دانش و صنعت پیشگام شده است. حدود 200 شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و از انجا که صنایع تشنه این دانش هستند این امیدواری وجود دارد که این دانش در اختیار صنایع قرار گیرد و با بومی‌سازی آن از خروج ارز از کشور جلوگیری شده و تکانه‌های بین‌المللی به حداقل برسد.


معاونت اقتصادی استانداری فارس درباره برنامه‌های پیش‌رو برای برگزاری نمایشگاههایی از این دست در سال‌های آتی عنوان کرد:‌ استمرار این گونه نمایشگاه‌ها و استحکام حلقه ارتباط میان دانش و صنعت نتایج خوبی برای اقتصاد کشور به همراه دارد و این امیدواری وجود دارد که صنایع کشور بتوانند به خوبی از ظرفیت نمایشگاه استفاده کنند.


وی گفت: امیدواریم صنایع استان فارس و جنوب کشور بتوانند از ظرفیت دانشگاهها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به خوبی استفاده کنند.


نخستین نمایشگاه تولید ایرانی - دانش بنیان در استان فارس به میزبانی شیراز در حال برگزاری است. این نمایشگاه از امروز 31 خرداد آغاز شده و به مدت 4 روز تا تاریخ 3 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از ساعت 17 تا 22 آماده بازدید علاقه‌مندان است.


گفتنی است در نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان، دستاوردها و نیازهای صنایع مختلف از جمله نفت وگاز، ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع فلزی وشیمیایی،تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات و صنایع خودرو و لوازم خانگی ارائه می‌شود.

شمانیوز

صنایع تشنه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه