معاون اجرایی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس:

نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان فرصتی برای شناسایی شرکت‌ها در بازار داخلی و صادراتی

نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان فرصتی برای شناسایی شرکت‌ها در بازار داخلی و صادراتی
لینک کوتاه کپی شد

معاون اجرایی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با بیان اینکه 200 شرکت در نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان شرکت‌ کرده‌اند، تصریح کرد:‌ این نمایشگاه فرصتی برای تولیدات دانش‌بنیان توسط تولیدکنندگان کشور است تا بتوانند تولیدات و محصولات خود را در معرض نمایش قرار داده و راهی به بازارهای صادراتی بیابند.

به گزارش طلانیوز؛ قاسم منصوری ، معاون اجرایی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در گفت وگو با خبرنگار ما در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاههایی مانند تولید ایرانی دانش‌بنیان تا چه میزان می‌تواند به تولید ملی کمک کند و چه نقشی در بهبود صادرات به کشورهای منطقه و جهان دارد، اظهار کرد:‌ از همان زمان که مقام معظم رهبری شعار سال را انتخاب کنیردند مجموعه و تیم ما در استان فارس با همراهی استانداری استان فارس اتاق فکری را در این زمینه ایجاد و نخستین اقدام را در سطح کشور برای برگزاری نمایشگاهی با نام تولید دانش‌بنیان ایرانی آغاز کردیم.


وی افزود:‌ صنعت نمایشگاهی ویترینی برای تولید و ارایه توانمندی تولیدکنندگان خوب کشور به ویژه آن دسته از تولیدکنندگانی است که تاکنون به خوبی دیده نشده‌اند.این نمایشگاه فرصتی برای تولیدات دانش‌بنیان توسط تولیدکنندگان کشور است تا بتوانند تولیدات و محصولات خود را در معرض نمایش قرار داده و راهی به بازارهای صادراتی بیابند.


منصوری با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه دعوت به حضور شده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ این شرکت‌ها در نمایشگاه حضور یافته‌‌اند و نیازهای خود را مطرح کرده‌اند. یکی از مهمترین نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی در سطح ملی است چون بسیاری از آنها تولیدات مناسبی داشته و حرف برای گفتن دارند اما متاسفانه در سطح ملی هم شناخته‌شده نیستند و این امیدواری وجود دارد که با شناسایی توسط بازارهای هدف بتوانند تولیدات خود را به بازارهای صادراتی روانه کنند.


‌ معاون اجرایی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس تصریح کرد: برنامه ما این است که برگزاری نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بینان هر ساله برگزار و در تقویم نمایشگاهی فارس ثبت شود و به عنوان پایلوت کشوری محسوب شود.


وی با بیان اینکه بیش از 200 شرکت در این نمایشگاه حضور یافته‌اند،‌اظهار کرد: حدود 75 درصد از شرکت‌کنندگان نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس و مابقی شرکت‌های دانش‌بنیان از سراسر کشور هستند.

شمانیوز

نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان فرصتی برای شناسایی شرکت‌ها در بازار داخلی و صادراتی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه