شرکت چادرملو/

دستیابی چادرملو به دانش تولید بریکت سرد

دستیابی چادرملو به دانش تولید بریکت سرد
لینک کوتاه کپی شد

شرکت دانش بنیان سی پی جی پارس از شرکت های مجموعه چادرملو موفق شده است با بدست آوردن دانش تولید بریکت سرد ویژه، اقدام به طراحی و ساخت خط تولید این محصول نماید.

به گزارش طلانیوز؛ مهندس حسینی مدیر عامل سی پی جی پارس با اعلام این خبرگفت: این شرکت به عنوان پشتیبان صنایع فولادی از سال 1395 اقدام به تشکیل واحد تحقیقات و مهندسی نمود که هدف آن شناسائی حلقه های مفقوده صنعت فولاد و نهادینه کردن دانش آن در صنایع پیشرو کشور بوده است. از این رو با همت همکاران متخصص در این شرکت موفق شدیم خط تولید بریکت سرد را طراحی ، نصب و به مرحله تولید برسانیم ، این اقدام ارزشمند خود شامل دست آوردهای فنی و صنعتی است که با بهره گیری از توانمندی های داخلی از جمله آزمایشگاههای مرجع متالورژی و آزمایشگاههای صنایع مرتبط مانند شرکت چادرملو و کسب نتایج بسیار خوب در کنار انجام تست های عملی در کوره های قوس الکتریکی کارخانجات فولادسازی و در نهایت تولید تجاری آن محقق گردید و تا کنون بیش از 300 تن از این محصول تولیدی در کوره ذوب کارخانه فولاد چادرملو مورد استفاده قرار گرفته است .

حسینی با اشاره اهمیت تولید این محصول افزود: یکی از معضلات صنایع آهن اسفنجی تولید نرمه اسفنجی ، غبار برگشتی فیلترها و لجن برگشتی می باشد. این ضایعات علاوه بر خارج کردن بخشی از محصول از چرخه تولید، آلودگی محیط زیست و معضل دپو و دفع از محیط کارخانجات را به همراه دارد. این موارد در کنار هدر رفت بخشی از انرژی برای تولید، شامل هزینه های پیدا و نهان تحمیل شده به جریان تولید می باشد که این موارد ما را برآن داشت به عنوان یک شرکت پیشرو و دانش بنیان در زمینه های تحقیقاتی و دارای تجربه در فولاد سازی با استفاده از تجارب خود و انجام تحقیقات گسترده و روش های علمی این ضایعات را تبدیل به بریکت سرد ویژه نماییم .از خصوصیات منحصر به فرد این محصول عدم به کار گیری هرگونه مواد افزودنی به مواد اولیه و حفظ ترکیب شیمیائی مواد اولیه تا مرحله تولید نهائی محصول می باشد و این شرکت با توجه به داخلی بودن کلیه مراحل،دانش فنی ثبت شده، توانائی هر گونه تغییر در پروسس تولید وظرفیت تجهیزات بر اساس نیاز مشتریان را نیز دارا می باشد.

وی در پایان افزود: این خط تولید و محصول آن ثبت اختراع شده و جزو محصولات دانش بنیان شرکت می باشد. این شرکت در زمینه های دیگری نیز در حال تحقیق و نو آوری می باشد که نتایج بسیار ارزشمندی را در داخلی سازی و حفظ دانش و ایجاد ارزش افزوده و همچنین توسعه شعار ملی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی ایفا خواهد نمود.

روابط عمومی شرکت چادرملو

دستیابی چادرملو به دانش تولید بریکت سرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه