// کد مطلب: ۹۵۷۴۴

مشارکت در طرح ۴۶۰ واحدی مسکن؛ افتخاری دیگر برای مجموعه تعاونی مسکن گهرزمین

مشارکت در طرح ۴۶۰ واحدی مسکن؛ افتخاری دیگر برای مجموعه تعاونی مسکن گهرزمین
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مدیرعامل تعاونی مسکن شرکت گهرزمین: نوید فاقد مسکن بودن همکاران عزیزمان را در ماهها و سالهای آتی اعلام می کنم

به گزارش طلانیوز: در سال جهش تولید و بنا به فرموده مقام معظم رهبری بار دیگر شرکت گهرزمین تلاش کرد تا از طریق تعاونی مسکن این شرکت، برگ زرین دیگری بر افتخارات گهرزمین و شهرستان سیرجان بیافزاید.
روز شنبه بیستم دی ماه ۹۹، در آیین کلنگ زنی پروژه های ۴۶۰ واحدی که با حضور دکتر محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، شهباز حسن پور رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سهراب بهاءالدینی فرماندار ویژه سیرجان و سایر مسئولان استان و شهرستان سیرجان صورت پذیرفت.
شهباز حسن پور در این مراسم گفت: از شرکت تعاونی مسکن گهرزمین به صورت ویژه تشکر میکنم. به دستور وزیر مسکن زمین دولتی و رایگان به این شرکت واگذار شد و شرکت گهرزمین با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت، خانه هایی ساخت و تحویل متقاضیان داد. وی افزود: در این شهرستان زمین داریم ولی عدم تصمیم گیری شجاعانه توسط مسئولان و دولتمردان و متولیان امر باعث میشود که تعداد افراد فاقد مسکن زیاد باشد.
گفتنی است تعاونی مسکن گهرزمین سمنگان تعداد ۴۸ واحد از مجموع واحدهای مشارکتی ۴ شرکت تعاونی مسکن را با ۷۵۰۰ متر مربع پروانه پروژه را به خود اختصاص داده است.
جشن واقعی را باید زمان بهره برداری گرفت
دکتر محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به شهرستان سیرجان و در مراسم کلنگ زنی پروژه های ۴۶۰ واحدی، گفت: توسعه بخش تعاون به افزایش تاب آوری کشور و تولید و بازتولید عادلانه شرکت در بین اقشار مختلف جامعه کمک میکند. قطعا تعاونیها بهترین مسیر برای ایجاد اشتغال پایدار منطقه ای هستند و ما حتما به دنبال کمک به تشکیل و توسعه ی زنجیره ها در رسته های مختلف تعاونیها هستیم.
وی ادامه داد: دولت وظیفه خود میداند که در قالب طرح های مختلف در شرایطی که تامین مسکن یکی از گرانترین هزینه ها است به اقشار آسیب پذیر و قشر زحمتکش و صبور کارگر در تامین مسکن کمک نماید. طرح های اعتباری ویژه ای با اولویت تعاونیهای مسکن کارگری با همکاری مسئولان مربوطه در بانک توسعه تعاون ایجاد کردیم و تعاونیها میتوانند از این اعتبارها استفاده کنند که این اقدام به خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر کمک میکند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیران عامل شرکتهایی که تعاونیهای مسکن را در اقدامی مشترک و با هدف حمایت از کارگران عزیز دنبال کردند، تشکر کرد و گفت: امیدوارم با همت این مسئولین این تعاونیها واحدهایشان را در کمترین زمان ممکن تحویل متقاضیان دهند. جشن واقعی را باید زمان بهره برداری گرفت.
رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: به عنوان مدیرکل و متولی کار و امور کارگران افتخار میکنم که این ۴ تعاونی مسکن با نیت خیر وارد کار شدند و خانه دار شدن کارگران قسمتی از مسئولیت ما است. اینکه قرار است حدود ۵۰۰ خانوار خانه دار شوند، عدد قابل توجهی است. از همه مدیران شرکتها خواهش میکنم با تمام توان و امکانات تلاش کنند با حداقل قیمت تمام شده، مسکن ها را واگذار کنند و سیرجان الگویی برای سایر شهرستانهای استان کرمان شود.
این پروژه، شروع یک جریان خوب است
مهندس محمد شهسواری پور، مدیرعامل تعاونی مسکن شرکت گهرزمین، درباره فعالیتهای این تعاونی گفت: سال ۱۳۹۵ شروع اولین پروژه تعاونی مسکن گهرزمین در منطقه بلوار ولایت بود و با نگاه حمایتی دولت، زمین یارانه ای از طرف دولت داده شد که ۱۲۰ واحد را آنجا به مرحله افتتاح رساندیم و مراسم افتتاحیه را به زودی برگزار میکنیم و واحدها را به متقاضیان تحویل میدهیم. ۲۲۰ واحد نیز در طرح اقدام ملی سهمیه گرفته شده است. امروز هم پروژه آزاد را برای شرکت تعاونی مسکن گهرزمین کلنگ زنی کردیم و با احتساب آنچه تا امروز ساخته شده و پروژه ی پیش رو، امیدواریم در مجموعه ی شهرستان و در حوزه ی مسکن فعالیت چشمگیری داشته باشیم.
وی ورود مجموعه تعاونی مسکن شرکت گهرزمین به پروژه های آزاد را اعلام کرد: اولین پروژهای که به صورت آزاد در تعاونی مسکن گهرزمین در سطح شهرستان سیرجان شکل گرفته، ۴۸ واحدی است که کلنگ آن امروز زده شد. پروژه ۴۸ واحدی واقع در بلوار هجرت میباشد و مساحت این واحدها از ۹۰ تا ۱۳۰ متر مربع متغیر است. از سوی همکاران شرکت گهرزمین استقبال خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم با سرعت این پروژه ها به اتمام برسد. پروژه ۴۸ واحدی یک پروژه آزاد است و شروع یک جریان خوب است. اینکه میگوییم به صورت آزاد به دلیل این است که یارانهای از سوی دولت به این پروژه ها اختصاص داده نشده است و تمام هزینه های مسکن اعم از خرید زمین، ساخت و تمام مراحل جاری یک پروژه از سوی خود اعضا تامین میشود.
مهندس شهسواری پور در خصوص قیمت تمام شده واحدها، گفت: پروژه های دولتی را در فاز اول متری ۸۷۰ هزار تومان و در فاز دوم متری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تحویل اعضا دادیم اما این پروژه آزاد را چون کلیه هزینهها اعم از خرید زمین و... آزاد است، متری ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد کردیم.
مدیرعامل تعاونی مسکن شرکت گهرزمین بهره برداری از این پروژه را منوط به فضای بازار و ثبات اقتصادی دانست و عنوان کرد: تقریبا دو ماه است که زمین این پروژه را تملک کردیم و گودبرداری انجام شده است. حداکثر زمان بهره برداری را برای این پروژه، ۲۴ ماه تعریف کردیم. امیدواریم شرایط اقتصادی اجازه دهد که بتوانیم مسیر مدیریت شده را پیش ببریم و با سرعت بهتری پروژه ها را انجام دهیم و یک شوک دیگر به بازار ایجاد نشود که برنامه ریزی های ما را بهم بریزد. امید داریم بتوانیم پروژه ها را با قیمت و وقت مشخص شده به همکاران عزیزمان تحویل دهیم.
مهندس شهسواری پور ادامه داد: نیاز به مسکن هر ساله در شرکت گهرزمین ایجاد میشود و با توجه به جوان بودن پرسنل به تعداد کارکنانی که فاقد مسکن هستند، اضافه میشود. قصد داریم با تدابیر مختلفی که آقای فلاح مدیرعامل محترم شرکت و آقای خضری پور معاونت اداری و پشتیبانی دارند، بتوانیم آنها را هم خانه دار کنیم. در مجموعه خودکارفرمایی گهرزمین تا امروز متقاضی کارگری نیست که در بحث مسکن برای آن تعیین تکلیف نشده باشد. در نظر داریم در حوزه مسکن با حداکثر توان، فعالیت بیشتری انجام دهیم و به وسعت پروژه ها سرعت ببخشیم. نوید فاقد مسکن بودن همه عزیزان در ماهها و سالهای آتی را خدمت همکارانمان اعلام میکنم.
وی در پایان گفت: جا دارد از مجموعه ی حمایتهای تعاونی مسکن و از نگاه حمایتی جناب آقای فلاح مدیرعامل محترم شرکت سنگ آهن گهرزمین تشکر کنم. همچنین از هیئت مدیره زحمتکش تعاونی مسکن گهرزمین که تا کنون بدون چشمداشت خدمت کرده اند و در حوزه اداری و دفتر فنی به صورت شبانه روزی برای اجرا و احداث این پروژه ها زحمت کشیده اند، قدردانی کنم.

مشارکت در طرح ۴۶۰ واحدی مسکن؛ افتخاری دیگر برای مجموعه تعاونی مسکن گهرزمین

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه