// کد مطلب: ۱۴۸۸۹۱

ثبت‌نام ۲۰۷ در بورس نسبت به بازار چقدر صرفه دارد؟

خرید پژو ۲۰۷ در بورس کالا؛ مراحل ثبت‌نام و محاسبه قیمت تمام شده

خرید پژو ۲۰۷ در بورس کالا؛ مراحل ثبت‌نام و محاسبه قیمت تمام شده
لینک کوتاه کپی شد

فروش خودرو در بورس کالا بر اساس رقابت خریداران بر سر قیمت و پیشنهاد‌هایی که برای مزایده اعلام می‌کنند تعیین می‌شود. با توجه به آنکه قیمت پژو ۲۰۷ در بازار ۴۳۶ میلیون است، حداکثر قیمت ثبت سفارش، حدود ۳۸۶ میلیون خواهد بود

به گزارش طلانیوز ، پژو 207 و بورس دو کلمه به‌ظاهر بی‌ربط هستند، اما شرایط بازار خودرو طوری پیش رفته که واقعا در روز دوشنبه 30 آبان، هزار دستگاه پژو 207 ایرانخودرو در بورس کالا با قیمت پایه 187 میلیون تومان به متقاضیان فروخته می‌شود. قیمت پژو 207 در بازار آزاد به حدود 430 میلیون تومان رسیده و برندگان خوش‌شانس قرعه‌کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای آن 216 میلیون تومان می‌پردازند، با توجه به همین اختلاف قیمت نسبتا چشمگیر از زمان انتشار خبر اولیه، بعضی‌ها تصور می‌کنند، قادرهستند با قیمت فوق‌العاده پایین نسبت به خرید پژو 207 در بورس کالا اقدام کنند. ببخشید که تصورات شیرین‌تان را به‌هم می‌زنیم، اما حداقل 50 درصد این نظریه اشتباه است.

مراحل فروش پژو 207 در بورس کالا
به گزارش فرارو، فروش پژو 207 در بورس کالا روز دوشنبه 30 آبان انجام می‌شود، اما اگر قصد خرید داشته باشید، نهایتا تا ساعت 17 روز یکشنبه 29 آبان برای ثبت سفارش مهلت دارید. در خبر اولیه آمده گروه صنعتی ایرانخودرو، هزار دستگاه پژو 207 دنده دستی سفید رنگ را در بورس کالا عرضه خواهد کرد. عرضه 207 در بورس نسبت به‌سایر برنامه‌های مشابه متفاوت است؛ در عرضه‌های قبلی مبلغ پیش پرداخت، 25درصد قیمت پایه تعیین شده بود، اما در عرضه 207، برای ثبت سفارش خرید باید همان اول کار، 100 درصد قیمت پایه یعنی 187 میلیون و 400 هزار تومان را واریز کرد. تا اینجای قضیه، وسوسه‌کننده به‌نظر می‌رسد. ممکن است پیش خودتان فکر کنید می‌شود با رقمی ناچیز یک دستگاه پژو 207 خرید، اما از این خبر‌ها نیست. در ادامه برمی‌گردیم درباره قیمت تمام شده خرید پژو 207 در بورس کالا حرف می‌زنیم.

خریداران پژو 207 در بورس کالا، خودرو خود را سه‌ماه بعد، در 30 بهمن با فرمان برقی و رنگ سفید تحویل می‌گیرند. هرکد ملی حقیقی، مجاز به ثبت سفارش یک دستگاه خودرو است. خریداران باید شرایط سنی 18 سال تمام را داشته و اشخاصی که در دوره‌های گذشته قرعه‌کشی سامانه یکپارچه فروش، موفق به خرید خودرو شده‌اند امکان ثبت سفارش را پیدا نمی‌کند. غربالگری سفارش‌ها در مرحله دوم ثبت‌نام انجام می‌گیرد. جایی که متقاضیان باید جهت ادامه مراحل خرید، همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس، به سایت ایرانخودرو مراجعه کرده و با ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی، تکمیل وجه را انجام دهند، یک نمایندگی مجاز انتخاب کنند، بیمه‌گر موردنظر خود را روی سایت برگزینند و...

خریداران پژو 207 در بورس حالا، حالا باید علاوه بر 187 میلیون تومان قیمت پایه، آرام آرام شروع کنند به پرداخت بقیه رقم. اولین مورد هزینه‌های اضافی است که شامل بیمه، شماره‌گذاری و هزینه ثابت می‌شود. این رقم روی هم رفته به چهار میلیون و 371 هزار و 310 تومان می‌رسد. 13 درصد مالیات و عوارض قانونی هم روی این عدد می‌آید. این رقم تقریبا نزدیک به هزینه‌ای است که متقاضیان خرید پژو 207 در طرح قرعه‌کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو پرداخت می‌کند، اما هنوز تا قیمت پژو 207 در بازار آزاد که 430 میلیون تومان است، فاصله دارد. امیداوارم پیش خودتان فکر نکرده باشید کار تمام است!

چگونه در بورس کالا پژو 207 بخریم؟
خرید خودرو در بورس علاوه بر ثبت‌نام سجام، به کد بورس کالا نیاز دارد. کد بورسی کالا متفاوت از کد بورسی اوراق بهادار است. جهت دریافت کد بورسی کالا باید به سامانه خرید آنلاین بورس کالا در کارگزاری‌ها مراجعه کرد. داشتن حساب وکالتی نیز یکی از الزامات خرید خودرو در بورس است. حساب وکالتی در واقع حساب بانکی مشتری است که جهت واریز وجوه پیش‌پرداخت نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح شده و برای مسدود کردن وجوه واریزی به بورس، وکالت داده می‌شود تا در زمان انجام معامله به نام مشتری، وجه مسدودی به حساب تعریف‌شده کارگزار منتقل شود. در ضمن اگر معامله‌ای به نام مشتری انجام نشود، وجه مسدود شده در همان روز آزاد می‌شود.

هنگام ثبت‌نام در کارگزاری، معرفی‌نامه آنلاین جهت افتتاح حساب وکالتی برای متقاضی صادر می‌شود که می‌توان آن را به یکی از بانک‌های منتخب ارائه کرد. پس از افتتاح حساب وکالتی، باید دوباره به سایت کارگزاری برگردید و شماره حساب وکالتی خود را ثبت کنید تا فرآیند ثبت‌نام شما تکمیل شود. کارگزاری‌ها به این ترتیب از طرف شما وکالت پیدا می‌کنند، در صورت موافقت با پیشنهاد شما و موفقیت‌آمیز بودن خرید، هزینه آن را از بانک به فروشنده کالا منتقل کنند.

برای ثبت سفارش خودرو، یکبار دیگر باید وارد سایت کارگزاری شوید و پس از واریز مبلغ پیش‌پرداخت، سفارش خرید خود را ثبت کنید. زمان ثبت سفارش برای هر خودرو، معمولا تا ساعت 17 روز قبل عرضه است. قیمت‌گذاری برای خرید خودرو در بورس نیز به دو صورت انجام می‌شود. در حالت اول فرد، قیمت مورد نظر خود را برای خرید در سامانه ثبت می‌کند و در صورتی که قیمت معاملاتی با قیمت مورد نظر فرد برابر باشد، معامله انجام می‌شود. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که حداقل قیمتی که می‌توانید در سامانه ثبت کنید، همان قیمت پایه اعلامی در اطلاعیه عرضه خودرو در بورس است. در حالت دوم، فرد اختیار قیمت‌گذاری را به کارگزار واگذار می‌کند. در این حالت کارگزار با بررسی قیمت‌های درج شده در روز عرضه، قیمت مناسب جهت خرید را برای مشتری ثبت می‌کند. معمولا کارگزار سعی دارد بهترین قیمت برای خرید را با بررسی قیمت‌های سایر خریداران ثبت کند و از خرید با قیمت‌های بالاتر از قیمت بازار خودداری می‌کند.

قیمت نهایی پژو 207 در بورس کالا
قیمت پژو 207 در بورس، از دو بخش تشکیل می‌شود؛ اول قیمت پایه یعنی همان 187 میلیون، به‌اضافه چهار میلیون و 371 هزار تومان هزینه‌ها و دوم قیمت تمام شده. قیمت تمام شده خودرو‌های عرضه شده در بورس، تابع قیمت معاملاتی آن‌ها است؛ بنابراین برای محاسبه قیمت دقیق یا قیمت نهایی پژو 207 در بورس باید تا روز عرضه صبر پیشه کنیم هر چند الان هم می‌توان با یک‌سری محاسبات آن را به‌طور حدودی تخمین زد.

فروش خودرو در بورس کالا بر اساس مزایده و ارایئه پیشنهاد قیمت بالاتر خریداران انجام می‌شود. یعنی کالا در نهایت به خریداری تعلق می‌گیرد که قیمت بالاتری پرداخت کند؛ بنابراین از همین حالا می‌توان حدس زد قیمت فروش پژو 207 در بورس کالا بالاتر از قیمت کارخانه و سامانه یکپارچه فروش خودرو و نزدیک به قیمت بازار آزاد یا همان 430 میلیون تومان است. به‌عنوان مثال در سومین عرضه خودرو‌های گروه بهمن، 196 دستگاه فیدلیتی پنج نفره با قیمت پایه 758 میلیون و 500 هزار تومان و 196 دستگاه فیدلیتی هفت نفره با قیمت پایه 772 میلیون تومان روی تابلو رفت که نهایتا فیدلیتی هفت‌نفره با قیمت یک میلیارد و 96 میلیون تومان به‌فروش رسید. قیمت پایه دیگنیتی پرایم نیز در بورس کالا 821 میلیون و 500 هزار تومان بود که در نهایت با رنگ سفید آن با قیمت تمام شده یک میلیارد و 185 میلیون تومان و رنگ مشکی آن یک میلیارد و 285 میلیون تومان به فروش رسید.

فروش پژو 207 در بورس کالا از قاعده عرضه و تقاضا تبعیت می‌کند و قیمت تمام شده آن بر اساس رقابت خریداران تعیین می‌شود. در حقیقت این خود متقاضیان هستند که قیمت تمام شده پژو 207 را در بورس کالا تعیین می‌کنند. با توجه به آنکه قیمت 207 در بازار 436 میلیون تومان است، حداکثر قیمت پژو 207 در بورس کالا برای ثبت سفارش، 386 میلیون تومان خواهد بود. چون تحویل پژو 207 عرضه شده در بورس سه‌ماهه است و امکان دریافت فوری خودرو وجود ندارد. بنابراین، با توجه به خواب سه‌ماهه پول، عدد 386 میلیون تومان تقریبا معادل همان 436 میلیون تومانی خواهد بود که الان برای خرید پژو 207 در بازار نیاز است.


خریداران پژو 207 در بورس، می‌توانند با ارائه پیشنهاد‌هایی با 10 درصد، 20 درصد، 30 درصد، 40 درصد، 50 درصد، 60 درصد، 70 درصد، 80 درصد، 90 درصد، 100 درصد یا حتی 106 درصد بالاتر از قیمت پایه، برنده مزایده شوند. نهایتا خرید پژو 207 در بورس کالا تنها وقتی کامل می‌شود که پیشنهاد شما برنده شود و بتوانید در مهلت تعیین شده باقی‌مانده پول را واریز کنید.

خرید پژو ۲۰۷ در بورس کالا؛ مراحل ثبت‌نام و محاسبه قیمت تمام شده

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه