// کد مطلب: ۱۴۰۶۸۸

مدیرعامل جتکو مطرح کرد

نقش موثر شرکت‌های تام‌ و جتکو در تحولات دانش‌بنیان ایران‌خودرو

نقش موثر شرکت‌های تام‌ و جتکو در تحولات دانش‌بنیان ایران‌خودرو
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت دانش‌پایه جتکو، با بیان این‌که حوزه برق و الکترونیک از گلوگاه‌های اصلی در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود که تاثیرات قابل توجهی در حوزه کیفیت، قیمت و امکانات خودرو دارد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو و جتکو می‌توانند با جوامع علمی و تحقیقاتی کشور، مسیرهای مناسبی را برای ایجاد فضای همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت خودروسازی فراهم کنند و پیشرو در راهبری فناورانه شبکه برق و الکترونیک خودرو باشند.

به گزارش طلانیوز؛ داود اسماعیل‌پور با بیان این‌که جتکو به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌پایه زیرمجموعه گروه تام ایران‌خودرو، به طور ویژه در سال‌های اخیر در توسعه و راهبری حوزه برق و الکترونیک فعالیت کرده است، گفت: جتکو به دلیل درگیری مستقیم با چالش‌های حوزه برق و الکترونیک، می‌تواند در تعریف نیازهای فناورانه صنعت خودرو در جامعه علمی و فناوری کشور نقش موثری ایفا کند.

مدیرعامل جتکو افزود: در سطح جهان به طور میانگین 30 تا 50 درصد قیمت هر خودرو متعلق به امکانات برق و الکترونیک و این عدد در کشور ما حدود 25 درصد است که نشان از میزان اهمیت حوزه برق و الکترونیک در صنعت خودروسازی دارد.

وی با اشاره به این‌که جتکو هم ‌اکنون در حوزه‌های برق و الکترونیک، خودروهای برقی، هوشمندسازی و سایر تکنولوژی‌های محوری در خودروهای جدید و فعلی ایران خودرو مشارکت فعال دارد، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از امکانات رفاهی و ایمنی خودرو در محدوده برق و الکترونیک تعریف می‌شود و گرایش مصرف‌کنندگان بازار خودرو به سمت خودروهایی با امکانات الکترونیکی و سطح هوشمندی بالاتر است.

به گفته اسماعیل پور، همایش «ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو» به عنوان یک ابتکار هوشمندانه مدیرعامل این گروه در تحقق شعار سال می‌تواند نقطه عطفی در حل مسایل علمی و فناوری مرتبط با فرآیندهای توسعه، تولید و خدمات در گروه صنعتی ایران خودرو با مشارکت واحدهای دانش بنیان باشد.

وی با تاکید بر این‌که این همایش فرصتی ویژه برای شناسایی ظرفیت‌های پراکنده در سطح کشور برای ارتقای صنعت خودرو است، بیان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو با استفاده از این فرصت، مسیر جدیدی را در برقراری ارتباط سازنده با ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور ترسیم خواهد کرد.

مدیرعامل جتکو تصریح کرد: برنامه‌های متعددی در این همایش برای جذب توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیریت و تطبیق این توانمندی‌ها با مسایل حوزه برق و الکترونیک و خودروهای برقی صورت گرفته است که امیدواریم از دستاوردهای این ارتباط، استفاده و بهره‌برداری کاملی صورت گیرد.

وی گفت: جتکو از تمامی واحدهای دانش‌بنیان و گروه‌های علمی و تحقیقاتی دعوت می‌کند با حضور فعال در این همایش، در تحقق اراده و عزم ملی و جمعی برای ارتقای کیفی صنعت خودروسازی مشارکت کنند.

اسماعیل پور افزود: غرفه جتکو پذیرای شرکت‌کنندگان در همایش «ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو» خواهد بود و در این غرفه به صورت ویژه، فرصت‌های همکاری در حوزه‌های ماموریت این شرکت مطرح و تا حد امکان از تخصص، تجربه و دانش شرکت‌کنندگان بهره‌برداری خواهد شد.

گفتنی است، این همایش، در روزهای 22 و 23 خرداد سال جاری در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار می‌شود.

ایکوپرس

نقش موثر شرکت‌های تام‌ و جتکو در تحولات دانش‌بنیان ایران‌خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه