// کد مطلب: ۱۳۱۲۴۴

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل مطرح کرد

رشد پنج برابری تولید همگن ایران خودرو دیزل در سال ۱۴۰۰

رشد پنج برابری تولید همگن ایران خودرو دیزل در سال ۱۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به افزایش چهاربرابری تولید در چهارماهه پایانی سال گذشته و دستیابی به سود عملیاتی، گفت: سود عملیاتی امسال بالغ بر دو هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش طلانیوز: جواد توسلی مهر، در مراسم رونمایی از اتوبوس برقی گفت: رشد تعدادی ایران خودرو دیزل از دو هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۱۳۹۸ به ۷ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ رسیده است، تولید همگن این شرکت در سال ۹۸، ۱۴۰۰ دستگاه بوده و امسال بیش از هفت هزار دستگاه است که بیانگر رشد پنج برابری تولید همگن در سال جاری است.

وی با بیان این‌که جهش تولید و افزایش تیراژ محصولات موجب تسویه بدهی های این خودروساز نیز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ایران خودرو دیزل به شبکه بانکی هیچ بدهی ندارد.

توسلی مهر با بیان این‌که امسال با تولید هفت هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین، ۳۶ درصد از سهم بازار را کسب کرده‌ایم، گفت: البته در محصولاتی نظیر کامیون کمپرسی ۹۰ درصد و در اتوبوس نیز، ۸۰ درصد سهم بازار متعلق به ایران خودرو دیزل است.

وی با اشاره به ترکیب تولیدات این خودروساز در سال ۱۴۰۰ براساس راهبردهای کلان گروه صنعتی ایران خودرو، یادآور شد: امسال ۷۰ درصد محصولات تولید داخل و تنها ۳۰ درصد به صورت مونتاژی بوده است. این اتفاق منجر به افزایش تولید پنج برابری شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو دیزل و نیز افزایش ظرفیت و تولید قطعه سازان زیر مجموعه شده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: ۷۲ درصد از محصولات ایران خودرو دیزل دارای چهار ستاره کیفی هستند. هم چنین هر سه موتور تولیدی این شرکت به استاندارد آلایندگی Euro ۵ EEV ارتقا خواهد یافت.

به گفته وی، در حوزه بازار سرمایه، ارزش بازار ایران خودرو دیزل، از سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وی با بیان این‌که به ازای تولید هر دستگاه اتوبوس برقی در سال، چهل هزار لیتر کاهش مصرف سوخت اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: در صورت استمرار تولید این اتوبوس به تعداد سه هزار دستگاه طی هشت سال، ۸۴۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی مصرف سوخت محقق خواهد شد. ظرفیت تولید دیزل برای تولید این محصول، سالانه هزار دستگاه است.

توسلی مهر با بیان این که اخیرا تفاهم نامه ساخت موتورهای برقی در داخل را با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسانده‌ایم، گفت: این اقدام موجب کاهش هرچه بیشتر قیمت این محصول خواهد شد و در آینده نزدیک با خودکفایی محور و گاردان، تمامی اجزای قوای محرکه داخلی‌سازی خواهد شد، در حال حاضر نیز این محصول از منظر قیمت و کیفیت، دارای مزایای قابل توجهی بوده و قابل رقابت با رقبای داخلی و خارجی خود در بازار است.

به گفته وی، در صورت تامین منابع و حمایت های حاکمیتی، محصول بعدی ایران خودرو دیزل، مینی بوس هفت متری برقی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به صادرات محصولات این خودروساز به سه کشور در سال جاری، اظهار امیدواری کرد: زیان دوهزار میلیارد تومانی این خودروساز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ صفر و در مجمع سال آینده، سود میان سهام‌داران تقسیم شود.

ایکوپرس

رشد پنج برابری تولید همگن ایران خودرو دیزل در سال ۱۴۰۰

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه