// کد مطلب: ۱۵۱۹۷۰

بازار سرمایه/

کنفرانس چشم انداز بازار سرمایه ۱۴۰۲، به ابهام سرمایه گذاران بورسی پاسخ داد

کنفرانس چشم انداز بازار سرمایه ۱۴۰۲، به ابهام سرمایه گذاران بورسی پاسخ داد
لینک کوتاه کپی شد

اولین کنفرانس چشم انداز بازار سرمایه ۱۴۰۲، با حضور صاحب نظران اقتصادی و بورسی و همراهی جمع قابل توجهی از فعالان و علاقمندان به این حوزه از بازار مالی به‌همت کارگزاری باهنر برگزار شد.

به گزارش طلانیوز : در این گرد همایی که با سالروز فرا رسیدن اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی مصادف شد، سیامک قاسمی از تحلیلگران اقتصادی به بررسی بازار سرمایه در سال پیش رو پرداخت.
وی با طرح این سوال که اقتصاد 1402 به کدام سو رفته و با توجه به این مهم بهترین گزینه برای سرمایه گذاری کدام است؛ 4 عامل را در اثر گذاری بر بورس مهم برشمرد.
قاسمی با تشریح عوامل ساختاری، عوامل روانشناختی، عوامل کوتاه مدت و عوامل اقتصاد جهانی، با توجه به روند افزایشی نرخ دلار و رشد نقدینگی و تورم ناشی از آن، خرید سهام شرکت‌های صادرات محور را بهترین گزینه در این خصوص عنوان کرد.

تحلیل و بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال 1402 کل کشور از دیگر محورهای کنفرانس فوق بود که به جزئیات این سند مهم اقتصادی ار حیث درآمد و هزینه‌های دولت با تمرکز بر استهلاک شرکت‌ها و عدم سرمایه‌گذاری‌های جدید به عنوان بحران اصلی اقتصاد ایران، اشاره شد.

در ادامه با تشکیل دو پنل تخصصی چشم انداز بنیادی و تکنیکال بورس 1402، کارشناسان حاضر ضمن نگاه به بازارهای موازی مسکن، طلا و دلار نقطه نطرات ویژه خود را در باره سرمایه‌گذاری در بورس عنوان داشتند.


صاحب نظران بورسی با انتقاد به قیمت‌گذاری دستوری دولت، سیاست‌های ارزی، ضعف شدید دولت در مدیریت تورم و افزایش نرخ بهره بانکی، چگونگی تاثیر این اقدامات برکاهش سود آوری شرکت‌ها و به تبع افت ارزش دارایی سهامداران را به بحث گذاشتند.

جمع کارشناسان با تاکید بر ارزندگی بورس نسبت به سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری و پیش بینی رشد آن از علاقمندان خواستند با دانش و چشم های باز، سرمایه خود را به این بازار آورده و از فروش دارایی های اصلی مانند مسکن شخصی برای سرمایه گذاری خود داری کنند.

کنفرانس چشم انداز بازار سرمایه ۱۴۰۲، به ابهام سرمایه گذاران بورسی پاسخ داد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه