// کد مطلب: ۱۴۴۸۳۹

کاریزما/

گزارش کامل مراسم افتتاحیه اولین شعبه

گزارش کامل مراسم افتتاحیه اولین شعبه
لینک کوتاه کپی شد

اولین شعبه گروه مالی کاریزما به تازگی در شهر شیراز افتتاح شد. این شعبه پس از سال‌ها خدمات‌رسانی توسط گروه مالی کاریزما در تهران، با هدف ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی و ارائه خدمات جامع و یکپارچه به مشتریان افتتاح شده است.

گروه مالی کاریزما دارای زنجیره کامل خدمات مالی و متنوع‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. این مجموعه خدمات خود را در راستای مشاور سرمایه‌گذاری، عرضه و پذیرش شرکت‌ها و تامین مالی ارائه می‌دهد. در حال حاضر سبدگردان کاریزما بیش از 20 صندوق سرمایه‌گذاری از انواع درآمد ثابت، سهام، بازارگردانی، خصوصی و غیره را با مقیاسی بزرگ در اختیار دارد. کاریزما بزرگترین صندوق ETF کشور یعنی کمند و بزرگترین صندوق خصوصی کشور را با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان داراست. این گروه مالی در نظر دارد با حضور در شیراز به عنوان اولین شعبه خارج از تهران، با توجه به پتانسیل‌های بالای این استان، نقش مهمی را در پیشبرد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این استان ایفا کند علاوه بر خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی و کسب‌وکارهای مختلف در استان فارس، گروه مالی کاریزما خدمات قابل توجهی را نیز برای ارائه به عموم مردم در این استان در نظر گرفته است.


مراسم افتتاحیه شعبه شیراز در روز پنجشنبه مورخ 27 مرداد ماه برگزار شد. در این مراسم علی تیموری مدیرعامل گروه مالی کاریزما به همراه جمعی از مدیران ارشد مجموعه و به علاوه جمعی از مدیران استانی از جمله جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان فارس، محمد کیامهر رئیس دفتر منطقه‌ای بورس و تعدادی از معاونان شهرداری شیراز، استانداری و فرمانداری حضور داشتند همچنین صنعتگران، نمایندگان اصناف مختلف و نمایندگانی از اتاق بازرگانی فارس نیز در مراسم افتتاحیه اولین شعبه خارج از تهران گروه مالی کاریزما حضور به هم رساندند.


افتتاح شعبه کاریزما، گام ارزشمندی جهت رفع خلاهای تامین مالی استان


جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون جهش تولید و نظارت بر سیاست‌های اصل 44 در این مراسم با اشاره به این موضوع که تسهیل فضای کسب و کارها نیز امروزه فضای تولید کشور است توضیح داد:« با توجه به رتبه نامناسبی که در حال حاضر کشور ما در خصوص شروع و تسهیل مجوزهای کسب و کار دارد و از میان 195 کشور در خصوص شروع کسب و کار رتبه 178 و رتبه 127 را نیز در خصوص تسهیل مجوزهای کسب و کار داراست، توجه به بهبود و تسهیل فضای کسب و کار امری ضروری است. با این حساب کمیسیون جهش تولید و نظارت بر سیاست‌های اصل 44 و وزارت اقتصاد به این نتیجه رسیدند که ما در راستای تامین مالی دچار مشکلات بسیار هستیم با توجه به اهمیت این مساله یک پیش‌نویس را تهیه و تنظیم کردند که در قالب طرح در این کمیسیون مورد برررسی قرار گرفته است.هفته آینده کلیات این طرح مورد تصویب قرار خواهد گرفت که تامین مالی از طریق بازار سرمایه، سیستم بانکی و به علاوه بیمه و سرمایه‌های خارجی و داخلی که در آن خلاهایی وجود دارد با تصویب این طرح مورد گشایش قابل توجهی قرار خواهند گرفت.»


نماینده مردم شیراز با تاکید بر اینکه معضل جدی کشور تامین مالی پروژه‌ها و واحدهای تولید است گفت:«با در نظر گرفتن این مساله که یکی از معضلات جدی کشور، مساله تامین مالی است باید در نظر داشت که این معضل هیچ راهی جز تقویت بازار سرمایه و نهادهای مرتبط با تامین مالی در بخش‌های دولتی و غیردولتی ندارد.به کرات در اقتصاد ما دیده می‌شود که واحدهای تولیدی 95 درصد مراحل اجرا و راه‌اندازی را طی می‌کند ولی گاها برای 5درصد نیاز به تامین مالی سال‌های سال به فاز شروع کار و عملیاتی شدن نمی‌رسد. سیستم بانکی نیز بخش عمده‌ای از منابعش به امورات جزیی‌تر اختصاص داده می‌شود و در واقع بازار پول ما توان مالی لازم را برای تامین مالی طرح‌های زیرساختی و تولیدی ما را ندارد. به طور کلی دانش تامین مالی سیستم اداری ما بسیار ضعیف است.»


قادری حضور گروه مالی کاریزما را در استان فارس اقدامی ارزشمند در راستای رفع خلاهای تامین مالی قلمداد کرد و گفت:«افتتاح شعبه نهاد مالی کاریزما در استان فارس یکی از این اقدامات موثر و ارزشمند در راستای رفع خلاهای موجود در سیستم تامین مالی کشور محسوب می‌شود و با سرمایه قابل توجهی که این مجموعه در اختیار دارد و به علاوه اعتمادی که این مجموعه در بازار سرمایه به دست آورده است؛ ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه کسب‌و کارها در استان فارس ایجاد می‌کند. استفاده از ظرفیت ایجاد شده توسط گروه مالی کاریزما در استان فارس به میزان قابل توجهی مشکلات تامین مالی را در این استان حل خواهد کرد و با استفاده از این فرصت بسیاری از طرح‌‌ها و پروژه‌های نیمه‎تمام در استان می‌تواند به واسطه حضور گروه مالی کاریزما در استان تا حد بسیاری رفع شود.»


نیاز مبرم حوزه صنعت به تامین مالی از طریق بازار سرمایه


علی تیموری، مدیرعامل گروه مالی کاریزما در این مراسم با اشاره به رشد قابل توجه این مجموعه در سال‌های اخیر توضیح داد:«در حال حاضر دارایی تحت مدیریت کاریزما بیش از 36 هزار میلیارد تومان است. پرسنل کاریزما به بالای 550 نفر رسیده و همچنین تعداد شرکت‌های زیرمجموعه نیز به بیش از 11 شرکت ارتقا پیدا کرده است. مساله قابل ملاحضه این که تعداد ابزارهای تحت مدیریتی که مجموعه کاریزما در اختیار دارد روز به روز بیشتر می‌شود. گروه مالی کاریزما با درکی که از روندهای کلیت اقتصاد دارد، سعی داشته است که یک زنجیره ارزش کامل از کلیه خدمات و سرویس‌ها را زیر چتر یک هلدینگ مالی قرار دهد تا بتواند بر اساس پیچیدگی‌های موجود در فضای اقتصادی و نیازهایی جدیدی که فعالان اقتصادی حس می‌کنند این سرویس‌های جدید را به افراد و کسب‌وکارهای مختلف ارائه دهد.»


مدیرعامل گروه مالی کاریزما اضافه کرد:«یکی از خدمات مورد ارائه در کاریزما، مدیریت دارایی است که شکل‌های متنوعی دارد؛ از مدیریت وجوه مازاد گرفته تا طبقات دارایی . کاریزما ابزارهای متنوعی را نیز تاکنون به بازار سرمایه ایران ارائه کرده است از ابزارهای فیکس‌اینکام گرفته تا انواع ابزارهای کالایی، صندوق‌های جسورانه، نیکوکاری، خصوصی، زمین و ساختمان، پروژه و سایر ابزارهایی که متناسب با نیاز روز بازار به اقتصاد ایران ارائه می‌دهد. به طور کلی ارائه ابزارهای متنوع راهگشای تجهیز و تخصیص منابع در بخش‌های مختلف اقتصادی است».


تیموری ادامه داد:«گروه مالی کاریزما در ارائه و معرفی صندوق‌های جدید به بازار سرمایه ایران پیشرو است از صندوق اهرم گرفته که برای اولین بار در ایران راه‌اندازی شد تا صندوق‌های تضمین اصل سرمایه که مناسب افراد ریسک گریز بوده و تا یک ماه آینده برای اولین بار در ایران توسط کاریزما رونمایی و پذیره نویسی آن صورت خواهد گرفت. این صندوق برای افرادی است که قصد دارند از نوسانات بازار در امان مانده و اصل سرمایه آنها در بازار سرمایه حفظ شود.خدمات تامین مالی نیز سرویس دیگری است که ما در کاریزما ارائه می‌دهیم تامین مالی روش‌های مختلفی را از تامین مالی مبتنی بر بدهی گرفته تا روش‌های تامین مالی مبتنی بر مشارکت را شامل می‌شود که کاریزما در این حوزه نیز خدمات و سرویس‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهد. ما در مجموعه کاریزما در سال 1400 بیش از 11 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بخش‌های مختلف انجام دادیم. به طورکلی دامنه تامین مالی بسیار گسترده است و از دولت گرفته تا فضای استارت‌آپی همه و همه در حوزه تامین مالی مخاطب بازار سرمایه محسوب می‌شوند. به نظر می‌رسد اگر در سال‌های اخیر ابزار استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی وجود نداشت دولت در بسیاری از امور تامین مالی خود با مشکل مواجه می‌شد که البته با ظرفیت‌های ایجاد شده در بازار سرمایه این مساله به خوبی مدیریت شده است.»


او با اشاره مبنای فعالیت گروه مالی کاریزما توضیح داد:«فعالیت‌های ما در کاریزما بر سه محور استوار است؛ گردآوری نیروی حرفه‌ای و متخصص، نوآوری در بخش‌های مختلف متناسب با چالش‌های بخش‌های مختلف اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های تکنولوژیک که این سه مورد اساس فعالیت ما در کاریزما را رقم زده است.»


تیموری با تاکید بر این مساله که فعالان اقتصادی گریزی جز اینکه بخشی از خدمات و سرویس‌های خود را از این بازار دریافت کنند ندارند، توضیح داد:« فضای اقتصادی ما همواره متاثر از فعالیت‌های نظام بانکی بوده و بازار سرمایه در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را در ارائه انواع خدمات و سرویس‌ها شاهد بوده است. ممکن است بازار سرمایه در اغلب موارد در بازار ثانویه و بورس که سهام شرکت‌های مختلف در آن مورد معامله قرار می‌گیرد، خلاصه شود در نتیجه به واسطه چالش‌ها و اتفاقاتی که ممکن است در این بازار رخ دهد رسالت مهم بازار سرمایه خیلی به چشم نیاید اما بسیار واضح است که بازار سرمایه در سال‌های آتی خود را به اقتصاد تحمیل خواهد کرد و فعالان اقتصادی گریزی ندارند جز اینکه بخشی از خدمات و سرویس‌های خود را از این بازار دریافت کنند علاوه بر این روندهایی که در اقتصاد ما شروع شده این سرعت را افزایش می‌دهد.»


او ادامه داد« لازم است که فعالان اقتصادی کلیه فعالیت‌های خود را در ساختاری شفاف و نظامند انجام دهند و با این حساب لازم است که فعالان از مزایای این شفافیت و سیستم نظامند نیز بهره‌مند شوند چرا که بازار سرمایه بهترین سرویس‌ها و خدمات را در این راستا ارائه می‌دهد بازار سرمایه ترکیبی از سرویس‌های مختلف مدیریت دارایی، تامین مالی و مدیریت ریسک است. تفاوتی که بازار سرمایه با نظام بانکی دارد این است که برخلاف نظام بانکی که یک سرویس استاندارد را برای همه فعالان اقتصادی ارائه می‌دهد در بازار سرمایه سرویس‌ها شخصی‌سازی شده و متناسب با نیاز فعالان و بخش‌های مختلف اقتصادی ارائه می‌شود. در حقیقت موضوع مهم این است که راهکارهای تامین مالی متناسب با نیاز هر بخش تعریف شود. با توجه به پیچیدگی‌هایی که در فضای اقتصادی ما در حال رخ دادن است و کلیت اقتصاد کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد برای فائق آمدن بر این پیچیدگی‌ها نیاز است که ابزارها و سرویس های پیچیده‌ای که در بازار سرمایه طراحی می‌شود برای حل این پیچیدگی‌ها و رفع ریسک‌های ناشی از آن مورد استفاده قرار گیرد.»


مدیرعامل گروه مالی کاریزما در پایان با اشاره به هدف از حضور کاریزما در شیراز اعلام کرد:«افتتاح شعبه کاریزما در شیراز به دلیل توجه به پتانسیل‌های بالای این استان صورت گرفته است. این رویداد نقش مهمی را در پیشبرد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این استان خواهد داشت چرا که در کنار سرویس‌هایی که برای کسب و کارها در این استان ارائه می‌شود؛ خدمات قابل توجهی نیز به عموم مردم قابل ارائه است.»


افزایش قابل توجه ظرفیت بازار سرمایه در اقتصاد


محمد مهدی ناسوتی‌فرد، رئیس هیات مدیره گروه مالی کاریزما نیز در این مراسم اعلام کرد:مجموعه کاریزما حدودا 11 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.در سال 90 به عنوان اولین شرکت سبدگردان از سازمان بورس مجوز خود را دریافت کرده است و طی این یک دهه فعالیت خود همواره سعی داشته است نه فقط با یک دیدگاه صرفا اقتصادی عمل کند بلکه اتمسفر اقتصادی کشور را همواره در نظر داشته است علی رغم اینکه در سال‌های اخیر کشور به لحاظ شرایط اقتصادی و سیاسی در موقعیت ویژه‌ای قرار داشته است اما مجموعه کاریزما توانسته است رشد و توسعه مناسبی را نه تنها برای خود بلکه برای مجموعه‌هایی که با آن‌ها همکاری دارد و در نهایت برای اقتصاد کشور رقم بزند. مساله مهم این است که ما در حال پشت سر گذاشتن سال‌هایی هستیم که رشد اقتصادی کشور ما منفی است. در چنین فضایی رشد کردن و سودآوری اصلا کار ساده‌ای نیست با این حال رویکردی که در مجموعه ما شکل گرفت و تلاشی که اتفاق افتاد باعث شد تغییرات شگرفی در مجموعه کاریزما شاهد باشیم و امروز یکی از این اتفاقات شگرف را شاهد باشیم.»


ناسوتی‌فرد ادامه داد:«در 11 سال گذشته، تلاش ما در کاریزما جلب اعتمادی است که امروز از سوی مردم و کشور به آن نایل شده‌ایم‌. امروز دارایی تحت مدیریت مجموعه کاریزما از عدد 36 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. برآورد ما این است که تا پایان سال 1401 دارایی تحت مدیریت ما عدد 50 هزار میلیارد تومان را نیز پشت سر بگذارد. دارایی تحت مدیریت گروه مالی کاریزما از حداقل 7 بانک موجود در کشور بیشتر است. به طور کلی حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران که در سال 95 حداکثر 30 هزار میلیارد تومان بوده است امسال پس از گذشت تنها 6 سال، این حجم به 600هزار میلیارد تومان رسیده است.در سال‌هایی که کشور ما از نظر رشد اقتصادی دوران اسفباری را پشت سر گذاشته است شاهد هستیم که حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری 20 برابر افزایش داشته است. این عدد با در نظر گرفتن شرایط اقتصاد کلان در بازه مورد نظر ارزش بیشتری پیدا می‌کند تا جایی که نه تنها در بازار سرمایه بلکه سایر صنایع و فعالان صنعتی نیز به راحتی نباید از کنار این ظرفیت و فرصت ایجاد شده عبور کنند.اقتصاد ما تاکنون بانک محور بوده است ولی در 10 سال اخیر شرایط به سمتی حرکت کرده که بازار سرمایه و ابزارهای جدید این صنعت فرصت خودنمایی و معرفی را یافته‌اند.»


رئیس هیات مدیره گروه مالی کاریزما ادامه داد:«امروز کاریزما یک هلدینگ است و شرکت‌های سبدگردان کاریزما، کارگزاری کاریزما، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری، صرافی کاریزما، بیمه زندگی کاریزما و غیره زیرمجموعه‌های این هدلینگ هستند. سبدگردان کاریزما بیش از 20 صندوق سرمایه‌گذاری از انواع درآمد ثابت، سهام، بازارگردانی، خصوصی و غیره را با مقیاس بزرگی در اختیار دارد. کاریزما بزرگترین صندوق ETF کشور یعنی کمند و بزرگترین صندوق خصوصی کشور را با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان از زیرمجموعه های سبدگردانی کاریزما داراست. کارگزاری کاریزما نیز که هنوز یک سال از آغاز فعالیتش نمی‌گذارد به سومین کارگزاری کشور تبدیل شده است و به نظر اتفاقات بسیار بزرگی طی دو سه آینده در این کارگزاری شاهد خواهیم بود.»


او با اشاره به فعالیت‌های گروه مالی کاریزما در راستای مسوولیت اجتماعی توضیح داد:«کاریزما طی ساله‌های فعالیت خود مسوولیت اجتماعیش را فراموش نکرده و این بخش جزو لاینفک کاریزما محسوب می‌شود ما در سال 98 یک نهضت مدرسه‌سازی را به راه انداختیم.مدرسه همدلی1 را در منطقه محروم سیستان و بلوچستان تاسیس کردیم و مدرسه همدلی2 را در استان فارس تاسیس کردیم. در سال 1400 آبرسانی به روستاهای کمتربرخوردار و خرید آمبولانس را به سرانجام رساندیم. در سال 1400 همچنین تفاهمنامه ساخت 135 واحد خوابگاه متاهلی برای دانشگاه شیراز را در دستور کار قرار دادیم و تاکنون حدود 15 میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده‌ایم.»


او با اشاره به فعالیت‌های گروه مالی کاریزما در بخش صنعت نیز توضیح داد:«کارخانه الکترود شیراز که یک کارخانه ورشکسته محسوب می‌شد سال 99 توسط کاریزما خریداری و امروزه بیش از 90 نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند. این کارخانه صادرات خود را به روسیه آغاز کرده است.حجم تولید این کارخانه در دو سال از 1000 تن به 3500 تن رسیده و پیش‌بینی ما رسیدن این عدد به 10 هزار تن است.»


او با اشاره به نقش کاریزما در تامین مالی بنگاه‌ها اعلام کرد:«کاریزما به تازگی 2000 میلیارد تومان برای گروه کرمان خودرو انتشار اوراق را انجام داده است که یک اتفاق بزرگ منابع را به سمت تولید هدایت می‌کند.تامین مالی در شرایط اقتصادی فعلی کار راحتی نیست در حالی که در تمامی سطوح، اقتصاد با تورم دست و پنجه نرم می‌کند افزایش سرمایه در گردش به عینه لمس می‌شود ولی از طرفی بانک‌ها با مشکلاتی روبه رو هستند و نمی‌توانند پا به پای سرمایه در گردش کشور حرکت کنند که با این حساب تولید در کشور ما روز به روز منقبض‌تر می‌شود و شرایط تولید سخت‌تر می‌شود امیدواریم با چنین اتفاقاتی و فعالیت‌هایی که در راستای تامین مالی بنگاه‌ها انجام می‌دهیم نقش کوچکی در رشد اقتصاد و آبادانی کشور ایفا کنیم.»

آدرس شعبه کاریزما در استان فارس : شیراز، فرهنگ شهر، بین کوچه 42 و 44

تلفن:
36328008 ( 071)
36328024 ( 071)
36328018 ( 071)

گزارش کامل مراسم افتتاحیه اولین شعبه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه