// کد مطلب: ۱۴۳۳۰۲

وضعیت بازارهای مالی در ماه گذشته

بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تیرماه

بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تیرماه
لینک کوتاه کپی شد

در یک ماه گذشته بازارهای مالی از وضعیت مطلوبی برخوردار نبودند، در واقع در اکثریت این بازارها شاهد افت قیمت و به علاوه افزایش رکود غالب در ماه‌های اخیر بودیم...

در یک ماه گذشته بازارهای مالی از وضعیت مطلوبی برخوردار نبودند، در واقع در اکثریت این بازارها شاهد افت قیمت و به علاوه افزایش رکود غالب در ماه‌های اخیر بودیم.انس طلا در ماه گذشته با افت 5.5درصدی مواجه شد و طلای 18 عیار با افت 3.43درصدی روبه رو بود. در بازار سکه نیز وضعیت بهتر نبود و سکه امامی با افت قیمت 2.7درصدی و سکه بهار آزادی با افت نیز با 3.7درصدی معاملات تیر ماه را به پایان رساندند. در بازارهای دیگر از جمله دلار نیز شاهد افت بودیم، دلار بازار آزاد در بازه یک ماهه تیر افت 0.87درصدی را تجربه کرد. در بازار رمزارزها نیز بیت کوین یک ماه اخیر را با ریزش 0.72درصدی پشت سر گذاشت و سایر رمزارزها نیز وضعیتی تقریبا مشابه داشتند.

وضعیت بازار سرمایه در تیر ماه

شاخص کل بورس از یک تیرماه تا تاریخ 31 تیرماه افت 4.33 درصدی را تجربه کرد.شاخص هم‌وزن نیز با افت 4.38درصدی رو به رو بود.شاخص کل فرابورس در بازه یک ماهه تیر افت 5.47 درصدی را تجربه کرد . شاخص 30 شرکت بزرگ بورس نیز عدد منفی 5.12درصد را در یک ماهه تیر ثبت کرده است.

بررسی وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تیر ماه

بررسی‌ها نشان می‌دهد از تاریخ یک تیر ماه امسال تا 31 تیر ماه به ترتیب صندوق‌‌های طلای سرخ نو ویرا، صندوق گروه زعفران سحرخیز، پالایشی یکم، بادرآمد ثابت تصمیم، افرا نماد پایدار، اعتماد آفرین پارسیان، مشترک آسمان سهند، آوای فردا زاگرس، بادرآمد ثابت نگین سامان و بادرآمد ثابت کوثر یکم جزو ده صندوق برتر بازار سرمایه در میان تمامی صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری به واسطه رشد در خالص ارزش دارایی‌ها شدند.

در واقع در میان تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سرمایه، 11.06درصد رشد در خالص ارزش دارایی‌ها توسط صندوق طلای سرخ نو ویرا به ثبت رسیده و عدد 9.39 درصدی توسط صندوق زعفران سحرخیز و سپس پالایش یکم با 3.79درصد بیشترین رشد در خالص ارزش دارایی‌ها را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در بازار به خود اختصاص داده‌اند.

پس از آن به ترتیب صندوق‌های بادرآمد ثابت تصمیم، افرا نماد پایدار، اعتماد آفرین پارسیان، مشترک آسمان سهند، آوای فردای زاگرس، بادرآمد ثابت نگین سامان و بادرآمد ثابت کوثر یکم با 2.29درصد، 1.89 درصد، 1.76درصد، 1.74 درصد، 1.73 درصد، 1.73 درصد و 1.73 درصد بیشترین میزان رشد در NAV را در صندوق‌های بازار در تیرماه 1401 به ثبت رساندند.

برای آشنایی بیشتر به مقاله معرفی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مراجعه کنید:

رشد nav

صندوق‌هایی با بیشترین میزان دارایی در 31 تیرماه

در تاریخ سی و یکم تیر ماه جایگاه بیشترین دارایی تحت مدیریت (AUM) توسط صندوق گنجینه زرین شهر با 53.22 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت کسب شده است. پس از آن صندوق لوتوس پارسیان با 49.9 هزار میلیارد تومان، با درآمد ثابت کاردان با 44.76 هزار میلیارد تومان، اندوخته پایدار سپهر با 24.18 هزار میلیارد تومان، مشترک آتیه نوین با 17.42 هزار میلیارد تومان، اعتماد کارگزاری بانک ملی با 17.15 هزار میلیارد تومان، ثابت حامی با 17.14 هزار میلیارد تومان و اندوخته توسعه صادارت آرمانی با 17 هزار میلیارد تومان، بیشترین میزان دارایی تحت مدیریت (AUM)را در میان تمامی صندوق‌های در تاریخ 31 تیرماه به خود اختصاص داده‌اند.پس از آن‌ها به ترتیب پالایشی یکم و اوج ملت با 15.63 و 14.82 هزار میلیارد تومان بیشترین (AUM) را در دست داشته اند و این صندوق‌ها لقب 10 صندوق برتر بازار سرمایه به واسطه داشتن بیشترین دارایی تحت مدیریت در 31 تیر ماه 1401 را از آن خود کردند.

میزان aum

صندوق‌هایی با بیشترین رشد دارایی در تیرماه

صندوق گنجینه الماس بیمه دی با 226.25درصد رشد عنوان صندوقی با بیشترین رشد در AUM در تیرماه را کسب شده است، در تاریخ مذکور صندوق اتحاد آرمان اقتصاد با 98.89درصد رتبه دوم رشد دارایی‌های تحت مدیریت را در ماه تیر به دست آورده است و پس از آن صندوق مشترک اندیشه فردا، ارمغان فیروزه آسیا و همای آگاه به ترتیب با رسیدن به رشد 42.41درصد، 41.59درصد و 38.57درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین رشد یک ماهه دارایی تحت مدیریت (AUM) را در میان همگی صندوق‌های موجود در بازار رقم زده‌اند.

درصد رشد aum

بهترین صندوق‌های ETF در تیرماه

در میان صندوق‌های ETF بازار به ترتیب صندوق‌های طلای سرخ نو ویرا، صندوق زعفران سحرخیز، پالایشی یکم، با درآمد ثابت تصمیم و افرا نماد پایدار با رشد 11.06 درصد، 9.39درصد، 3.79 درصد، 2.29 درصد و 1.89 درصد در یک ماهه تیر 1401 به پنج صندوق برتر ETF بازار با بیشترین رشد در NAV دست یافتند.

etf

بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در تیر ماه

در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نیز مشترک آسمان سهند، با درآمد ثابت کوثر یکم، مشترک پیروزان، نیکوکاری لوتوس رویان، پاداش سرمایه بهگزین مختص اوراق دولتی کاریزما، آرمان کارآفرین، بانک گردشگری، نگین رفاه و توسعه تعاون صبا بیشترین رشد ارزش خالص دارایی را در بازه یک ماهه تیر تجربه کردند.این صندوق‌ها به ترتیب با 1.74 درصد، 1.73 درصد، 1.72 درصد، 1.70درصد، 1.70درصد، 1.68 درصد، 1.67 درصد، 1.66 درصد، 1.66 درصد و 1.66 درصد رشد بیشترین ارزش خالص دارایی را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در تیر ماه رقم زدند.

مشترک

بیشترین رشد NAV در سهامی‌ها

پالایشی یکم با رشد 3.79 درصدی بیشترین میزان رشد ارزش دارایی را در میان صندوق‌های سهامی بازار رقم زده است پس از آن، مشترک نیکوکاری ندای امید با منهای 0.95درصد رشد و مشترک سینا با منهای 1.26درصد، صندوق مشترک کارگزاری حافظ با منهای 1.56درصد و صندوق مشترک پشتاز با منهای 1.93 درصد بازدهی بیشترین درصد رشد خالص ارزش دارایی را در میان سهامی‌های بازار در تیر ماه تجربه کردند.

سهامی

بهترین صندوق سپرده کالایی تیر ماه

لازم است توجه داشته باشیم که بیشترین رشد میزان ارزش خالص دارایی NAV در میان صندوق‌های سپرده کالایی توسط صندوق طلای سرخ نو ویرا، صندوق‌ زعفران سحرخیز با 9.93 درصد، صندو مبتنی بر طلای زرین آگاه با منهای 5.6درصد و صندوق اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان منهای 6.02 درصد بیشترین رشد NAV را در میان صندوق‌های کالایی به خود اختصاص داده‌اند.

کالایی

بهترین صندوق بادرآمد ثابت تیر ماه

بیشترین رشد ارزش خالص دارایی در میان صندوق‌های درآمد ثابت نیز در تیر ماه امسال به ترتیب توسط صندوق‌های بادرآمد ثابت مشترک پیروزان، ثبات ویستا، دارا الگوریتم، نیکوکاری لوتوس رویان، پاداش سرمایه بهگزین و کارای کاریزما کسب شده است.درصد رشد ارزش خالص دارایی این صندوق‌ها به ترتیب 1.72درصد، 1.70درصد، 1.70درصد، 1.70درصد، 1.70درصد و 1.69درصد است.

برای مطالعه در مورد ماهیت صندوق بادرآمد ثابت به این مقاله رجوع کنید:

درامد ثابت

بهترین صندوق مختلط تیرماه

صندوق‌های نیکوکاری میراث ماندگار پارسارگاد، کیمیا زرین کاردان، صندوق مختلط، صندوق آرمان سپهر آَشنا و مختلط گوهر نفیس تمدن صندوق‌های مختلطی هستند که بیشترین میزان رشد ارزش خالص دارایی را در تیر ماه امسال تجربه کردند و توانستند به ترتیب به رشد 1.40درصد، منهای 0.46درصد، منهای 0.79درصد، منهای 0.92درصد و منهای 0.98درصدی در ارزش خالص دارایی خود برسند.

مختلط کاریزما

بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تیرماه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه