پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۳ آذر ۱۴۰۱

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 3 آذر 1401
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای روز پنجشنبه، 3 آذر 1401 با توجه وضعیت بازار طلا و سکه چگونه توصیف خواهد شد؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه روز به روز متفاوت تر از روز قبل است. نوسانات در بازار طلا و سکه ، پیش‌بینی قیمت طلا و سکه را سخت کرده است. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز پنجشنبه، 3 آذر 1401 چگونه خواهد بود؟

قیمت طلا و سکه در دومین روز آذر بر خلاف رشد قیمت در روز گذشته، روند نزولی به خود گرفت. این روند هم‌راستا با قیمت دلار و کاهش انس جهانی طلا قرار گرفته است.

در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,735.81 دلار و نزدیک به 2 دلار کاهش قیمت داشته است. به نظر می‌رسد انس طلا فعلا پشت سد محدوده مقاومتی 1750 دلاری مانده است.
امروز سکه امامی در کانال 16 میلیون تومان میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان است و هنوز نتوانسته در پله چهارم محدوده 16 میلیون تومانی تثبیت شود.

در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه نوساناتی داشت و مانند قیمت دلار با روند باثباتی همراه نبود. البته امروز کاهش اونس جهانی طلا، باعث شد که بازار طلا و سکه هم افزایش قیمت نداشته باشد. اما بازار در هفته آینده چه روندی را طی می‌کند؟

طلا و سکه

کاهش یا افزایش قیمت طلا
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: «در هفته گذشته، اونس جهانی طلا با نوساناتی همراه بود. همچنین با توجه به نبود تقاضا و نوسانات قیمت دلار، قیمت طلا هم در مقاطعی با کاهش همراه شد.»

او در ادامه می‌افزاید: «با توجه به این‌که در روزهای پایانی هفته هستیم، به نظر می‌رسد نوسان چندانی در قیمت طلا و سکه نداشته باشیم. اگر در هفته آینده، اونس جهانی تغییر چندانی نداشته باشد و همچنین، اخبار سیاسی_اقتصادی مهمی در سطح بین‌المللی منتشر نشود، قیمت طلا و سکه در همین کانال فعلی، به کار خود ادامه می‌دهد.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح می‌دهد: «خرید مصنوعات طلا برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت، همیشه برای مردم ایمن بوده است، اما اگر نوسانی در بازار رخ دهد، احتمال کاهش قیمت بیشتر از افزایش قیمت است.»

طلا و سکه

از بازار چه خبر
امروز چهارشنبه 2 آذر 1401 قیمت سکه امامی در پله 3 و 4 کانال 16 میلیون تومان نوسان دارد. در لحظه نگارش این گزارش شاید قیمت 16 میلیون و 400 هزار تومان نزدیک‌ترین قیمت معاملاتی این قطعه در بازار باشد.

سکه طرح قدیم اما 40 تا 50 هزار تومان کاهش قیمت داشت و همچنان در نیمه بالای کانال 15 میلیون تومان قرار دارد. قیمت حدودی این قطعه از سکه حدود 15 میلیون و 600 هزار تومان است.
نیم و ربع سکه هم در نیمه روز با روند نزولی کار خود را آغاز کردند. در زمان تحریر این گزارش هر کدام 30 هزار تومان رشد قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت 8 میلیون و 880 هزار تومان و 5 میلیون و 880 هزار تومان معامله شدند.

سکه امامی تغییر قیمت نداشت و در محدوده 3 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد. این قطعه از سکه در روزهای گذشته کمترین تغییر قیمت را داشت. با روند افزایشی روز گذشته اما به پله چهارم کانال 3 میلیون تومانی رسید و اکنون در همین قیمت معامله می‌شود.

طلا ارزان شد
قیمت طلا امروز کاهشی بود. هر مثقال طلا در حدود 20 هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت 6 میلیون و 475 هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با کاهشی در حدود 5 هزار تومان در مرز 4 و 5 کانال یک میلیون تومان نوسان دارد. این مقدار طلا در حدود یک میلیون و 496 هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

حباب سکه تا ظهر امروز روند کاهشی داشت اما بعد از ظهر با افزایش محدود قیمت سکه روند افزایشی به خود گرفت. در حال حاضر بیشترین سهم افزایش قیمت حباب مربوط به نیم سکه با 50 هزار تومان رشد است.

حباب ربع سکه نیز همچنان پرچمدار بیشترین مقدار حباب در خانواده خود است بالای 2 میلیون و 200 هزار تومان حباب این قطعه از سکه است.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 3 آذر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه