قیمت دلار | قیمت روز دلار | یورو | قیمت یورو | قیمت روز یورو | قیمت طلا | قیمت سکه

قیمت دلار، یور، سکه و طلا سه‌شنبه، ۱ آذر ۱۴۰۱

قیمت دلار، یور، سکه و طلا سه‌شنبه، 1 آذر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت دلار، یور، سکه و طلا امروز سه‌شنبه، 1 آذر 1401 در بازار طلاو ارز چن شده‌اند؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت دلار ، یور، سکه و طلا در بازر امروز چگونه است؟ قیمت دلار ، یور، سکه و طلا هرروز در وب‌سایت‌های اقتصادی منتشر می‌شود. قیمت دلار ، یور، سکه و طلا امروز سه‌شنبه، 1 آذر 1401 با تغییراتی روبرو هستند. قیمت دلار ، یور، سکه و طلا را در طلانیوز بخوانید.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 497 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 15 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 16 میلیون و 300 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 850 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 850 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 6 میلیون و 485 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1744 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 33 هزار و 549 تومان و قیمت خرید دلار توافقی 33 هزار و 540 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یورو توافقی نیز معادل 34 هزار و 800 تومان اعلام شده است.

قیمت دلار.png" />

پیش بینی آینده قیمت دلار در سال 1401


پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت دلار در سال 1401 شمسی تثبیت قیمت در کانال 24 تا 27 هزار تومان است .

هرچند رویدادهای سیاسی از جمله مذاکرات ژنو برای احیای برجام و رفع تحریه ها علیه ایران در سال 1401 پیش بینی های تحلیلگران ایرانی را تحت تاثیر قرار داد و قیمت دلار احتمالا پس از تصویب نهایی طرحح احیای توافق هسته ای ایران و 1+5 روند نزولی پیش خواهد گرفت .

همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار دلار را با ریسک «بسیار بالا» ارزیابی کرده و افراد با دانش مالی کم را از این امر بر حذر داشته اند .

برخلاف بازار طلا و سکه که در مقابل سرمایه گذاری در بورس سود نسبتا مطمئنی دارند، سرمایه گذاری روی ارزها به ویژه دلار که بیشترین تاثیر را از رویدادهای سیاسی می گیرند، نیازمند خطر پذیری بسیار بالا است .

گفتنی است، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی این کشور در سال گذشته را نزدیک صفر نگه داشته و متعهد شده است همین نرخ را تا بازگشت شرایط بازار کار به شرایط کاملا مساعد حفظ کند .

همین موضوع چشم انداز نرخ برابری دلار آمریکا در بازار جهانی را مثبت کرده اما متغیرهای بسیار زیادی در قیمت گذاری ارزها تاثیر دارند و نمی توان تنها به بری اخبار امیدوار کننده اعتنا کرد.

منبع: تسنیم/دیلی فوتبال

قیمت دلار، یور، سکه و طلا سه‌شنبه، 1 آذر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه