پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 15 آبان 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه، 15 آبان 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه از بازار ارز منتشر شد.

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته با روند صعودی آغاز به کار کردند. در حالی که قیمت دلار وارد کانال 36 هزار تومانی شد قیمت سکه امامی هم از محدوده 16 میلیون و 500 هزار تومانی فراتر رفت.

طی یک هفته اخیر انس جهانی طلا بیش از 50 دلار رشد داشت و قیمت دلار نیز محدوده امن 32 هزار تومانی را شکست و اکنون در کانال 36 هزار تومان در نوسان است. شیب تند افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را از اواسط هفته گذشته با روند صعودی همراه کرده، روندی که به نظر می‌رسد همچنان فزاینده است.

البته معامله‌گران می‌گویند افزایش قیمت سکه ناشی از افزایش قیمت دلار بوده و افزایش تقاضا، تاثیری در این روند نداشته است. اگرچه برخی معتقدند تقاضا در این بازار اندکی کمتر شده است.

مُسکن بانک مرکزی برای طلا
رئیس کل بانک مرکزی در روزهای گذشته از برخی سیاست‌های این نهاد سیاستگذار در حوزه پولی کشور پرده برداشت تا شاید تاثیر آن مسکنی بر تورم بی‌سابقه بازار دلار و افزایش قیمت طلا و سکه باشد. انتشار اوراق سکه بهار آزادی با سررسید شش ماهه، ارائه طلای آب شده به بخش خصوصی و تبدیل به سکه برای عرضه در بازار و اصلاح قانون مالیات بر سود سپرده‌های اشخاص حقوقی و حذف آن از بودجه 1401 راهکارهایی بود که این نهاد با امید به کنترل و کاهش قیمت دلار، طلا و سکه مطرح کرد. اما امروز 14 آبان در نخستین روز هفته روند قیمتی در هر سه بازار افزایشی بود.

به نظر می‌رسد این پیشنهادات سه گانه حداقل در اولین روز هفته تاثیری بر بازارها نگذاشته است و باید دید تاثیر راهکارهای پیشنهادی بانک مرکزی در روزهای آینده روند قیمت‌ها را بر مدار ثبات و حتی کاهش قیمت سوق می‌دهد یا بازار باید به نرخ‌ها‌ی جدید یا حتی بالاتر عادت کند؟
قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش 1,681.38 دلار است و نسبت به روز گذشته 0.01 دلار کاهش داشت.

امروز قیمت سکه امامی بیش از نیم میلیون تومان افزایش داشت و 16 میلیون و 645 هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت سکه طرح جدید نیز با افزایش 450 هزار تومانی نزدیک به 15 میلیون 500 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هر کدام 250 هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب به قیمت 8 میلیون و 850 و 5 میلیون و 850 در بازار معامله شدند. سکه گرمی 100 هزار تومان گران شد و به قیمت 3 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا 230 هزار تومان افزایش قیمت داشت و این رشد بیشترین میزان تغییرات هر مثقال طلا در هفته‌های اخیر است. امروز هر مثقال 6 میلیون و 263 هزار تومان شد. هر گرم طلا هم با قیمت یک میلیون و 448 هزار تومان، رشدی بیش از 50 هزار تومان داشت.

حباب سکه کاهش داشت؟
با وجود افزایش قیمت سکه اما حباب سکه با کاهش بی‌سابقه طی ماه‌های گذشته همراه بود. حباب سکه طرح قدیم 630 هزار تومان کاهش داشت و به کف کانال یک میلیون تومان رسید. حباب سکه امامی هم با ریزش 430 هزار تومانی به 2 میلیون و 200 هزار تومان رسید. حباب نیم سکه نیز بیش از 260 هزار تومان کاهش قیمت داشت.

به نظر می‌رسد خبر فروش اوراق سکه با هدف تعدیل قیمت سکه و کاهش حباب آن، در نخستین گام موفق عمل کرده است. شاید بتوان گفت امروز کاهش حباب سکه متاثر از اخبار عرضه اوراق سکه در بورس است. باید دید روند بازار با توجه به قیمت دلار در روزهای آینده در چه مسیری حرکت خواهد کرد و آیا سیاست‌های بانک مرکزی می‌تواند اهرمی برای مهار قیمت‌ها در بازار کالاهای سرمایه‌ای باشد؟

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 15 آبان 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه