پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۷ مهر ۱۴۰۱ | سیگنال‌های مؤثر بر قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 7 مهر 1401 | سیگنال‌های مؤثر بر قیمت طلا و سکه
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه، 7 مهر 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز - پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه، 7 مهر 1401 منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سک ه از بازار ارز منتشر شد.

قیمت طلا و سکه، دیروز چهارشنبه 6 مهر 1401، در منابع مختلف روند نوسانی داشت. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و 200 هزار تومانی برد اما فلز گرانبها بار دیگر به کانال بالاتر برگشت. سکه اما امروز روند افزایشی داشت. قیمت دلار نیز در کانال 31 هزار تومانی در حال افزایش بود. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازارها را بخوانید.

امروز در بازار داخلی طلا روند کاهشی داشت و سکه افزایشی بود. طلا حتی برای ساعاتی به کانال 1 میلیون و 200 هزار تومانی هم رفت اما بار دیگر به کانال بالاتر برگشت. امروز اونس جهانی کاهش و دلار در بازار داخلی افزایشی بود. احتمالا همین عامل باعث رفت و بازگشت قیمت طلا شد. سکه اما امروز افزایش تا حدود 215 هزار تومانی را نیز تجربه کرد.

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به رکود موجود پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده اتفاق خاصی در این بازار رخ ندهد.

در بازار چه گذشت؟
طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای 18عیار یک میلیون و 306 هزار و 610 تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود پنج هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و حدود پنج هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

قیمت سکه طرح جدید اما در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت 14 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت بعد از ظهر امروز 150 هزار تومانو نسبت به به روز کاری گذشته، 100 هزار تومان بیشتر است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز روند افزایشی دارد و به 13 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز 100 هزار تومان و نسبت به روز کاری گذشته نیز 100 هزار تومان بیشتر است.
کاهش قیمت‌ طلا و افزایش نرخ سکه
اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و 308 هزار و 200 تومان اعلام کرده است. حدود 10هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و سه هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته.

اما این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود 14 میلیون و 443 هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز 63 هزار تومان و مسبت به روز کاری گذشته حدود 215 هزار تومان بیشتر است.

اما به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و 13 میلیون و 468 هزار تومان معامله می‌شود. این رقم، هفت هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و 49 هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.
امروز قیمت‌ها در بازار طلا کاهشی است اما برخی منابع سکه، را افزایشی اعلام کرده‌اند.


پیش‌بینی قیمت طلا و سکه
محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: اونس جهانی در هفته گذشته کاهش داشت. همچنین بازار به دلیل محرم و صفر در رکود بود. اکنون با آغاز ماه ربیع‌الاول، ممکن است این رکود به پایان برسد اما در هفته آینده بعید است اتفاق خاصی در بازار طلا و سکه رخ دهد.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به کاهش قیمت اونس گفت: اونس جهانی طلا در چند روز اخیر با کاهش همراه شده بود. اما امروز ریزش شدیدتری را تجربه کرد و تا 1627 دلار نیز رسید. البته در ادامه روز اونس جهانی دوباره خود را احیا کرد و در بازه 1646 درحال معامله است.

او افزود: اگر اونس جهانی بتواند بالای 1642 به ثبات برسد، می‌توان پیش‌بینی کرد که اونس جهانی در طول هفته آینده به 1661 نیز برسد.
دیبا در مورد تاثیر این نوسانات بر بازار داخلی طلا و سکه گفت: در بازار داخلی شاخص دلار تاثیر بیشتری در قیمت‌ها دارد.

او توضیح داد: با وجود افزایش نرخ دلار، کاهش اونس جهانی جلوی رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را گرفت. اگر دو شاخص دلار و اونس جهانی رشد صعودی همگرا داشته باشد، قیمت طلا و سکه در آینده با افزایش همراه خواهد بود.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه
آخرین نوسانات دلار
در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته‌ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده. این سیگنال‌ها در روزهای اخیر قیمت دلار را افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، با افزایش نسبت به روز کاری گذشته آغاز کرد. روز دوشنبه، آخرین نرخ دلار نقدی 31660 تومان بود. امروز معاملات با قیمت 31,720 تومان آغاز شد. در ادامه نرخ‌ها نوشان داشت و به 31,750 تومان رسید. آخرین رقم اعلامی 31,720 تومان بود. همین روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روندی نوسانی داشت. کف و سقف قیمت دلار روز دوشنبه 4 مهر، در برخی کانال‌های تلگرامی، 31,660 و 31,740 تومان اعلام شد.

همچنین، کف و سقف قیمت دلار فردایی، روز سه‌شنبه 6 مهر (تعطیل رسمی) به 31,650 و 31,720 هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

strongپیش‌بینی قیمت طلا و سکه/strong

آخرین اخبار برجام
وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد. این دو مقام مسئول درباره مذاکرات برجام گفت‌وگو کردند.

به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان در این دیدار، گفت: پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات انجام شده و ما معتقدیم که توافق دست یافتنی است اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز تاکید کرد که ما همواره از بازگشت همه طرف‌ها به توافق حمایت کرده‌ایم و امیدوارم بزودی شاهد تحقق آن باشیم.

روز گذشته نیز امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آخرین تحولات در زمینه برجام، گفته بود: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

منبع: ایرنا.تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 7 مهر 1401 | سیگنال‌های مؤثر بر قیمت طلا و سکه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه