قیمت طلا | قیمت روز طلا | قیمت سکه

قیمت طلا صعودی شد | قیمت طلا باورنکردنی شد

قیمت طلا صعودی شد | قیمت طلا باورنکردنی شد
لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا با وجود بازدهی بالاتر و تقویت دلار به بالاترین حد هفتگی و به سطح مقاومتی ۱۸۷۰ دلاری رسید. حرکت افزایشی فلز زرد مختص بازارهای جهانی نبوده بلکه بازارهای داخلی ایران شاهد افزایش چشمگیر قیمت طلا و سکه شده است.

به گزارش طلانیوز، با وجود بازدهی بالاتر آمریکا و تقویت دلار، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت. XAU/USD دوباره به 1830 دلار بازگشت اما این بار 1850 دلار شکست و چند دقیقه بعد به 1870 دلار رسید. معاملات طلا در بازارهای داخلی نیز روند صعودی را به دنبال داشت، به طوری که سکه امروز در بازار تهران با افزایش بیش از 700 هزار تومانی روبه رو شد و کانال عوض کرد.

XAU/USD (نماد طلا در بازارهای مالی و مخصوصا بازار فارکس) در حال آزمایش ناحیه مقاومت 1870 دلاری است. شاخص بازدهی DXY (شاخص دلار آمریکا)در بالاترین سطح از 9 می است.

طلا در نهایت به تورم واکنش نشان می دهد؟

پس از گزارش CPI ماه می آمریکا، XAU/USD به 1824 دلار رسید که پایین‌ترین سطح در سه هفته اخیر است، زیرا بازدهی خزانه‌داری بالاتر می‌رود. طلا پس از حرکت یک طرفه در محدوده وسیع، به بالای 1850 دلار شکست و قدرت بیشتری پیدا کرد. عوامل فنی و احتمالا فلز زرد در نهایت به تورم واکنش نشان می دهد و طلا را تقویت می کند. در کوتاه مدت، به نظر می رسد خرس ها در حال تسلیم شدن هستند. افزایش قیمت طلا حتی با افزایش بازده دلار و آمریکا در حال وقوع است.

DXY با 0.80% افزایش به 104.15 رسید که بالاترین سطح از 17 می است. بازدهی 10 ساله آمریکا 3.15% و 30 ساله 3.22% است که هر دو بالاترین سطح از 9 می هستند. داو جونز و اس‌اند‌پی‌500 ، بیش از 2 درصد سقوط کردند.

افزایش قیمت طلا و سکه در ایران

بازارهای معاملات ارز و طلای ایران امروز نیز بی‌بهره از افزایش قیمت‌های جهانی نبود. هر دلار آمریکا امروز در صرافی بانکی 27 هزار و 7 تومان و هر یورو نیز به قیمت 28 هزار و 423 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر مثقال طلا امروز با افزایش 34 هزار تومانی، به 6 میلیون و 439 هزار تومان رسیده و هر گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 485 هزار تومان نرخگذاری گردید.

همچنین، هر قطعه سکه امامی در بازار امروز با افزایش 772 هزار تومانی، 16 میلیون و 328 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی 15 میلیون و 469 هزار تومان و نیم سکه 9 میلیون و 65 هزار تومان معامله شد.

معمولاً زمینه بازدهی بالاتر، ریسک گریزی و دلار قوی تر برای طلا منفی است. در یک ساعت گذشته اینطور نبوده و از پایین ترین سطح روزانه شاخص طلا در بازارهای مالی ( XAU/USD) تاکنون 45 دلار افزایش یافته است.

از دیدگاه فنی، اگر XAU/USD بالاتر از 1870 دلار باشد، به سود بیشتر دسترسی پیدا خواهد کرد و سطح قوی بعدی 1890 دلار است. برعکس، بازگشت به زیر 1850 دلار از سطوح فعلی، طلا را دوباره تحت فشار قرار خواهد داد.

قیمت طلا صعودی شد | قیمت طلا باورنکردنی شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه