// کد مطلب: ۱۵۶۱۲۲

حمله تروریستی | حمله تروریستی به شاهچراغ

حمله تروریستی به شاهچراغ یکشنبه ۲۲ مرداد + عکس دلهره آور

حمله تروریستی به شاهچراغ یکشنبه 22 مرداد + عکس دلهره آور
لینک کوتاه کپی شد

جزئیات حمله تروریستی به شاهچراغ را در این صفحه بخوانید

به گزارش طلانیوز : جزئیات جدید از حمله تروریستی به شاهچراغ را در ادامه می خوانید . گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند.

حمله تروریستی به شاهچراغ

جزئیات بیشتر و خبر تکمیلی دقایقی دیگر منتشر می‌شود.

چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

حمله تروریستی به شاهچراغ

 یک تروریست قصد ورود به حرم شاهچراغ را داشته است

 دقایقی پیش یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود./ ایسنا

حمله تروریستی به شاهچراغ

تروریست ها در حمله امروز به شاهچراغ دو نفر بودند/ یکی از آنها دستگیر شده و دیگری فعلا متواری است

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند. 

این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند. یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلاً متواری است. منبع : تسنیم 

169977655

ایرنا- چند مهاجم مسلح غروب یکشنبه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) اقدام به تیراندازی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس گزارش های دریافتی در این حادثه تعدادی از خادمان مجروج شدند.

مهاجم این حادثه نیز دستگیر شده است. 

حمله تروریستی به شاهچراغ

منابع غیر رسمی به خبرنگار فارس در شیراز گفته‌اند که در جریان این حادثه یک تروریست که اسلحه به همراه داشته است دستگیر شده و تروریست دیگری متواری شده و نیروهای امنیتی و پلیس در تعقیب او هستند. 

در این حادثه دو نفر زخمی شدند که جراحت‌ آنها شدید گزارش شده است.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص تیراندازی در حرم شاهچراغ با تایید تروریستی بودن این حادثه گفت: از یکی درهای ورودی حرم شاهچراغ تروریستی که دستگیر شده تیراندازی کرده که طبق اطلاعات اولیه که تایید نشده است منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن 4 تا 5 نفر شده است.

حمله تروریستی شاهچراغ

20:13/ رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در باره این حادثه گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکنون ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

20:18/  استاندار فارس: در این حادثه تروریستی یک نفر به شهادت رسیده است و در مجموع 7 نفر مجروح شده است. دو تن از مجروحان از خادمان حرم هستند و مابقی مجروحان از زائران هستند. ایمانیه حال چند تن از مجروحان را وخیم اعلام کرد. 

حمله تروریستی شاهچراغ

حادثه عصر امروز در این حرم مطهر یک اقدام تروریستی ناموفق بود/تایید شهادت یکی از خادمان

تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: حادثه عصر امروز این حرم مطهر که منجر به شهادت یک نفر از خادمان و مجروحیت هشت نفر شد، یک اقدام ناموفق و کور تروریستی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری شامگاه یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این اقدام تروریستی ماموران امنیتی و انتظامی حرم به موقع وارد عمل شدند و اجازه اقدام داده نشد.

وی تصریح کرد: عامل حمله تروریستی هشت خشاب پر همراه خود داشته اما پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ گفت: این بارگاه منور یک مرکز معنوی دینی ویژه و مورد توجه عموم مومنان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: اینها نمی توانند ببیند که یک مرکز دینی این گونه مورد توجه قرار دارد و بعد از اینکه دو نفر از عناصر تروریستی حمله سال گذشته اعدام شدند، تهدید کردند که انتقام می گیریم.

وی تاکیدکرد: این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می شود و انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن تر شود. 

حمله تروریستی شاهچراغ

اعزام ۴ تیم واکنش سریع هلال‌احمر به محل حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: چهار تیم واکنش سریع هلال‌احمر به محل حادثه تروریستی شاهچراغ اعزام شدند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، حسین درویشی افزود: ساعت ۱۹:۳۴ روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه، وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال‌احمر گزارش شد. با اعلام این حادثه، چهار تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند. حادثه تروریستی شاه‌چراغ تا کنون ۱۰ مصدوم و یک جانباخته داشته است.

در عملیات تروریستی روز یکشنبه شاهچراغ(ع) تعداد تروریست‌ها ۲ نفر بودند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.

به گزارش ایرنا، حرم مطهر شاهچراغ(ع) حدود ساعت ۱۹ یکشنبه ۲۲ مرداد ماه بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفت و چهار نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند. 

 

داعش مسئولیت حمله به حرم شاهچراغ را به عهده گرفته است.

انتقال مجروحین حادثه تروریستی شاهچراغ به بیمارستان انجام شده است.

به گفته خبرنگار حاضر در حرم شاهچراغ در حاضر فضای حرم در امنیت به سر می برد و خیابان های منتهی به حرم فعلا مسدود است.

 

آخرین اطلاعات از جزئیات حادثه:

یک عامل تکفیری عصر امروز با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون یک نفر شهید و هشت نفر دیگر مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

هم اکنون وضعیت حرم مطهر عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری فارس: ورود عامل تروریستی دوم را تایید نمی‌کنیم.

 

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ:

اسماعیل مقدس ۳۹ ساله

محمد حسین زارع ۲۵ساله

عباس عباسی ۶۹ساله

علی کاظم کرم علی ۵۴ ساله

غلامعباس عباسی

محمد جهانگیری

امیر زارع ۲۳ساله // منبع : تجارت نیوز 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه