تحولات بزرگ در صنعت روانکارهای صنعتی

شرکت نفت سپاهان در راه صادرات به آفریقاست

شرکت نفت سپاهان در راه صادرات به آفریقاست
لینک کوتاه کپی شد

شرکت نفت سپاهان، به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده روانکارهای صنعتی در خاورمیانه، با توسعه صادرات به بازارهای آفریقایی و ارتقاء کیفیت محصولات، گامی مهم در راستای تحقق اهداف صادراتی و ارزآوری برای کشور برداشته است.

به گزارش طلانیوز، فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو اعلام کرد: در سال گذشته، با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی تولید شده و بیش از ۵۰۰ هزار تن از آن به بازارهای صادراتی صادر شده است. این صادرات باعث ارزآوری بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور شده و صددرصد ارزهای وارد شده به سامانه ارزی کشور شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، شرکت در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش کیفیت محصولات و دریافت گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی فعالیت می‌کند. امین دهقان به عنوان هدف ویژه صادراتی، قاره آفریقا را نام برد و اعلام کرد که با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در آفریقا برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها است.

فرهاد امین دهقان ادامه داد: محصولات روانکار شرکت نفت سپاهان تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری‌زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر شده و با استقبال خوبی مواجه شده است. به عنوان مثال، محصول روغن موتور "مگلوب" با استانداردهای اروپایی به کشور امارات متحده عربی صادر شده و در بازار این کشور موفق عمل کرده است. همچنین، در قرارداد با شرکت ایران خودرو، روغن موتور ویژه‌ای تولید و عرضه شده که برای موتورهای این شرکت مناسب است.

وی با اشاره به توسعه محصولات جدید، بیان کرد: در برنامه تولید شرکت، ۹ محصول جدید در دستور کار است که سه مورد از آن‌ها ویژه خودروهای سنگین و دیزل هستند.

photo11102688064

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان همچنین درباره پروژه‌های اصلی شرکت، گفت: پروژه F.R.W با ۹۰ درصد پیشرفت، امسال به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه TDAE همچنین کشور را از واردات محصول Green RPO بی‌نیاز می‌کند. همچنین، توسعه بازار عرضه مویرگی محصولات در شرکت کیمیا اسپیدی سومین برنامه شرکت برای امسال است که به منظور افزایش نمایندگی‌های توزیع محصولات در سراسر کشور انجام می‌شود.

امین دهقان با اشاره به همکاری میان تولیدکنندگان اصلی روغن موتور در کشور، تأکید کرد که این همکاری نه تنها به ثبات بازار داخلی کمک می‌کند بلکه در تأمین مواد اولیه نیز مؤثر است.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه