// کد مطلب: ۱۵۶۷۱۶

منطقه ویژه اقتصادی پیام

دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی پیام در نمایشگاه روایت خدمت به نمایش گذاشته شده است

دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی پیام در نمایشگاه روایت خدمت به نمایش گذاشته شده است
لینک کوتاه کپی شد

نخستین نمایشگاه دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم با عنوان روایت خدمت و با شعار وعده، وفا در حالی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده که منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور در این نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه مهم ترین اقدامات صورت گرفته این منطقه در دولت سیزدهم و در بخش های مختلف از جمله فعالیت های انجام شده برای تبدیل شدن پیام به قطب اقتصاد دیجیتال به همراه بخشی از تولیدات توسط شرکت های مستقر در این منطقه در معرض دید قرار داده شده است.

افزایش تعداد شرکت های فعال از ۱۰۴ شرکت حوزه اقتصاد دیجیتال در پیام به ۱۹۶ شرکت از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در دولت سیزدهم که در این نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته شده است، این مهم در حالی صورت گرفته که هدفگذاری برای استقرار هر چه بیشتر شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال است.

از دیگر فعالیت های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام می توان به واگذاری زمین به ۳۱۶ واحد تولیدی و خصوصی برای استقرار در این منطقه اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، از این تعداد تاکنون ۱۷۶ شرکت پروانه بهره برداری دریافت کرده که با راه اندازی تمام این واحدها زمینه اشتغال هفت هزار نفر در این منطقه فراهم می شود.

همچنین از دیگر دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام که در نمایشگاه روایت خدمت به آن پرداخته شده است استقرار شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال با هدف تبدیل شدن این منطقه به قطب اقتصاد دیجیتال است.

به همین منظور تا کنون ۱۸ شرکت احداث کننده مرکز داده، ۱۶ شرکت تولید کننده دستگاه های برقی، الکترونیکی و هوشمند، ۲۶ واحد تولید کننده تجهیزات شبکه و آی.سی.تی و بیش از ۳۲ شرکت فناور و دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مستقر شدند.

تسهیل روند استقرار شرکت ها در این منطقه نیز از جمله فعالیت ها بوده که این مهم با حمایت های صورت گرفته دولت مردمی سیزدهم و در کنار آن برنامه ریزی های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام محقق شد و تا به امروز ۲۵ همت سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در پیام صورت گرفته است.

همچنین در کنار اعلام کردن عملکرد منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، ظرفیت های ایجاد شده در این منطقه در راستای حمایت از شرکت های فناور از دیگر اقدامات صورت گرفته در پیام است که در نمایشگاه روایت خدمت به نمایش گذاشته شده است .

در این بخش، راه اندازی گمرک تخصصی فاوا به عنوان نخستین گمرک تخصصی کشور در پیام با هدف ارایه خدمات تخصصی به شرکت ها و تولید کنندگان حوزه آی.سی.تی از مهم ترین ظرفیت های ایجاد شده در این منطقه است که می توان به آن اشاره کرد.

همچنین ایجاد مرکز خدمات کسب و کار با هدف ارایه خدمات تخصصی به فعالان اقتصادی مستقر در پیام، استقرار صندوق پژوهش و فناوری برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، راه اندازی ناحیه پستی جهت تکمیل زنجیره لجستیکی، ایجاد پارک فناوری هوایی، راه اندازی شهرک سیلیکونی و ایجاد آزمایشگاه های تخصصی در حوزه آی.سی.تی، بخشی دیگر از اقدامات و ظرفیت های این منطقه در دولت سیزدهم است که در نمایشگاه روایت خدمت در معرض دید قرار داده شده است.

بنا بر این گزارش، اولین نمایشگاه دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم با عنوان روایت خدمت و با شعار وعده، وفا که از چهارم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده تا هفتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است. روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه