منطقه آزاد قشم

ناجیان غریق قشم به ۴ گردشگر جان بخشیدند

ناجیان غریق قشم به ۴ گردشگر جان بخشیدند
لینک کوتاه کپی شد

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: ناجیان غریق به چهار گردشگر گرفتار در آب‌های نیلگون خلیج فارس، جان دوباره دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ادریس راموز با بیان این مطلب، اظهار کرد: در سومین روز فروردین ۱۴۰۳، ناجیان غریق مستقر در سایت‌های ساحلی جزیره قشم، جان چهار گردشگر که با بی‌توجهی به علایم هشداردهنده با ورود به دریا جان‌شان را به خطر انداخته بودند، را نجات دادند.

وی با اعلام اینکه جنسیت هر چهار گردشگر آقا بوده است، افزود: نخستین فرد نجات یافته مردی ۴۷ ساله بود که به دلیل نا‌آشنایی با سواحل شهر قشم وارد یک‌ منطقه غیرمحافطتی از سوی ناجیان غریق شده بود اما نیروهای نجات به محض اطلاع از گرفتار شدن وی، با استفاده از قایق به محل حادثه رفته و با اقدامات احیا، موفق به نجات جان وی شدند.

به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، دومین و سومین فرد نجات یافته هم به ترتیب یک مرد ۶۰ ساله‌ و یک جوان ۲۷ ساله بودند که در سواحل پارک زیتون گرفتار آب‌های متلاطم دریا شده بودند و ناجیان غریق به موقع موفق به نجات آنان شدند.

راموز با اعلام اینکه بی‌توجهی به علایم هشدار‌دهنده و توصیه‌های ناجیان غریق مساوی با جان‌باختن انسان‌هاست، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش ناجیان غریق مستقر در سایت جزایر ناز، جوان گردشگر ۳۸ ساله هم از غرق شدن و‌جان باختن نجات یافت.

به گفته وی، ۲۰ ناجی در سواحل پرخطر جزیره قشم از جمله در سایت هامون، سینما دریا، کمپ، ‌پارک آفتاب، پارک ریگو، سواحل ناز و ساحل شهر سوزا با هدف کمک به سلامت شناگران مستقر شده‌اند.

جزیره قشم با داشتن ژئوسایت‌های بی‌نظیر در تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه، پیوسته مورد توجه علاقمندان به ظرفیت‌‌های گردشگری از نقاط مختلف ایران و دوستداران خارجی است که اوج این حضورها در ایام نوروزی نمودار می‌شود.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه