مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خبر داد:

هدفگذاری سود ۱٫۱ میلیارد دلاری ومعادن تا سال ۱۴۰۶

هدفگذاری سود ۱٫۱ میلیارد دلاری ومعادن تا سال ۱۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: سود شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۹۱ میلیون دلار بوده و ما برنامه داریم که در پایان سال ۱۴۰۶ سود این شرکت به یک و یک دهم میلیارد دلار ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ما ، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان و منطقه نهبندان خراسان جنوبی فعالیت جدی دارد و این فعالیت جدی براساس کنسرسیومی انجام پذیرفته است.

وی افزود: با کنسرسیومی که تشکیل شده شرکت‌هایی مانند گل‌ گهر، چادرملو، گهرزمین و غدیر هم در این کنسرسیوم مشارکت دارند و ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این مناطق شکل گرفته است.

باید اعلام کنم که طراحی و اکتشاف معدن جانجا در سیستان و بلوچستان انجام شده و معدن باز شده است و ۱۵ تراک جدید ۱۰۰ تنی در حال ارسال به این معدن هستند و هفته آینده خواهند رسید. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد: امیدواریم ظرف سه سال آینده کارخانه‌ای با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن کنسانتره ۲۶ درصد در منطقه راه‌اندازی شود که حدود ۳۰۰ میلیون دلار درآمد کارخانه خواهد بود و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از خاک‌های اکسیدی هم یک کارخانه لیچینگ در منطقه احداث خواهد شد.

سعدمحمدی تأکید کرد: طرح بعدی هم مربوط به کردستان است. کردستان هم جزء مناطقی است که مورد نظر دولت قرار دارد و به همین دلیل یک کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت یک و هفت دهم میلیون تن آهن اسفنجی در بیجار و یک و یک دهم میلیون تن فولاد به صورت ورق در قروه افتتاح شده‌اند و در حال سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: در منطقه الشتر که یک نقطه محروم محسوب می‌شود طراحی کارخانه تسمه نقاله صورت گرفته و انشاالله امیدواریم که این سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیز باشد. در اردبیل یک کارخانه فولاد یک و یک دهم میلیون تنی را در دست ساخت داریم که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و جزء طرح‌های پشران محسوب می‌شود.

در منطقه اقلید یک کارخانه یک و یک دهم میلیون تنی آهن اسفنجی مورد سرمایه‌گذاری قرار گرفته است و در حال حاضر ۱۸ درصد پیشرفت دارد و این هم جزء طرح‌های پیشران اقتصادی به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: اما خبر مهم این است که ما در منطقه غرب کشور خوشبختانه توانستیم ظرف دو سال گذشته نزدیک به ۲۲۰ میلیون تن سنگ آهن جدید اکتشاف کنیم و این اتفاقات بسیار مهمی است که ارزش برجای این سنگ‌ها حدود ۷۵۰ میلیون دلار است و امیدواریم امسال هم حدود ۸۰ میلیون تن دیگر هم اکتشاف شود که قابلیت آن برای ما فراهم شده است.

این اتفاق بزرگی است و با توجه به کمبودی که در حوزه سنگ آهن داریم این اکتشافات می‌توانند در منطقه غرب کشور منجر به تأمین نیازهای مورد نیاز کشور شوند. سعدمحمدی بیان کرد: در شرکت صبانور با توجه به اکتشافاتی که صورت گرفته دو پروژه دو و نیم میلیون تنی کنسانتره تعریف شده است که این دو پروژه هر یک نیازمند حدود ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستند.

تعداد طرح‌ها بسیار زیاد است و اگر بخواهم به تک تک آنها اشاره کنم از حوصله مخاطبان خارج خواهد شد. وی گفت: در جمع‌بندی می‌خواهم بگویم شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ۳٫۵ میلیارد دلار دارد سرمایه‌گذاری می‌کند این در حالی است که عرف سرمایه‌گذاری شرکت‌ها حدوداً ۵ برابر میزان سودی است که در سال انجام می‌دهند ولی عددی که ما سرمایه‌گذاری می‌کنیم قابل توجه است.

این شرکت یک شرکت توسعه نهاد مالی است و نسبت به بقیه مجموعه‌هایی که سرمایه‌گذاری می‌کنند کاری سنگین‌تر و کمی دغدغه بیشتری را دارد. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در پایان یادآور شد: سود شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۹۱ میلیون دلار بوده و ما برنامه داریم که در پایان سال ۱۴۰۶ سود این شرکت به یک و یک دهم میلیارد دلار ارتقا پیدا کند.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه