// کد مطلب: ۱۵۷۴۶۰

زامیاد کارون | قیمت زامیاد کارون | قیمت خودرو

زامیاد کارون یک روزه ارزان شد؟

زامیاد کارون یک روزه ارزان شد؟
لینک کوتاه کپی شد

در بازار امروز خودرو، قیمت کارون، یکی از محصولات زامیاد، حدود ۴۰ میلیون افت قیمت داشت.

به گزار طلانیوز: این روزها در بازار آزاد، قیمت ها رو به پایین است و خودروها روز به روز ارزان تر می شوند. در این اوضاع شاید افت قیمت دامان همه خودروهای موجود در بازار را بگیرد، اما نرخ افت متفاوت است و هر خودرو با توجه به موقعیتی که در بازار دارد، ریزش متفاوتی را هم تجربه می کند. به عنوان مثال، یک خودرو بازار خوبی دارد و بیش تر مورد پسند مردم واقع می شود، چنین خودرویی در برابر کاهش قیمت از خود مقاومت بیش تری نشان می دهد و سخت تر ارزان می شود. از طرفی دیگر، برخی خودروها کم تر خرید و فروش می شوند و متقاضی زیادی برای‌شان وجود ندارد، این دسته از خودروها طی ریزش ها به طور ناگهانی افت های شدیدی را تجربه می کنند و نسبت به ارزانی کم تر مقاومت می کنند.

به عنوان مثال، امروز یکی از محصولاتی که هم تعدادش در بازار کم است و هم متقاضی کمی برای خرید دارد، زامیاد کارون، یک باره ۴۰ میلیون ریزش داشت و به زیر ۸۰۰ میلیون رسید. این اتفاق درحالی رخ داده که دیگر محصول زامیاد، نیسان آبی، که بسیار پرطرف‌دار است و همیشه مشتری برای آن وجود دارد، به اندازه های بسیار ناچیزی افت می کند و به عبارتی دیگر، در برابر کاهش قیمت از خودش مقاومت نشان می دهد.

به این ترتیب، امروز در بازار آزاد یکی از محصولات زامیاد که آن چنان مورد پسند مردم واقع نشده است، افت چشم‌گیری داشت و ۴۰ میلیون کاهش یافت.

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

با نگاهی به بازار امروز محصولات ایران خودرو متوجه شدیم همه خودروهای این شرکت ارزان نشدند و برخی از آن ها نه تنها قیمت‌شان ثابت نماند بلکه گران تر هم شد. برای مثال، با وجود این که امروز بیش تر ایران خودرویی ها ۵ میلیون افت کردند، خودروهایی مانند ۲۰۶ تیپ ۳، تارا دنده ای و تارا اتوماتیک به ترتیب، ۷، ۴ و ۵ میلیون گران تر شدند.

قیمت خودرو

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

امروز بازار محصولات سایپا هم به طور کلی رو به پایین بود، اما در میان افت هایی که رخ داد، قیمت کوییک آر اتوماتیک اما ۵ میلیون رشد داشت و به ۴۲۵ میلیون رسید.

قیمت خودرو

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

بیش تر محصولات مدیران خودرو امروز رو به پایین بودند و حداکثر ۲۰ میلیون از قیمت‌شان کم شد، اما جدا از آن ها قیمت فیدلیتی پرایم برخلاف انتظار ۲۰ میلیون افزایش قیمت داشت و گران شد. اگر زامیاد کارون را هم چینی در نظر بگیریم می توانیم بگوییم امروز بیش ترین کاهش قیمت در بین چینی ها برای کارون با ۴۰ میلیون افت بود.

قیمت خودرو

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه