// کد مطلب: ۱۵۵۶۱۲

قیمت خودرو | قیمت ۲۰۶ | قیمت ۲۰۷

چرا قیمت ۲۰۶ از ۲۰۷ گران تر شده ؟

چرا قیمت 206 از 207 گران تر شده ؟
لینک کوتاه کپی شد

با بررسی اجمالی آگهی های فروش خودرو می توان فهمید قیمت های درج شده در آگهی های ۲۰۶ تیپ ۳ نه تنها با ۲۰۷ تیپ ۳ و تیپ ۵ هم اندازه نیست، بلکه گران تر هم اعلام می شود؛ علت این قضیه چیست؟

به گزارش طلانیوز: ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ تیپ ۵ و تیپ ۳ خودروهای جدیدی هستند که طی یک سال گذشته تولیدشان آغاز شد و حالا شاهد حضورشان در بازار ایران هستیم. در حال حاضر نیز به طور کامل و غیرهیجانی قیمت های این سه خودرو اعلام می شود، اما باز هم قیمت گذاری های رخ داده غیرمنطقی است، چراکه ۲۰۶ تیپ ۳ از ۲۰۷های تیپ ۳ و تیپ ۵ گران تر است. به این ترتیب، این پرسش پیش می آید که چرا خودرویی که در کارخانه ارزان تر تمام می شود، در بازار گران تر است؟

 

۲۰۶ تیپ ۳ چه ویژگی هایی دارد؟

 

تفاوت 206 و 207

تفاوت 206 و 207

 

۲۰۶ تیپ ۳ جدید از نظر امکانات رفاهی و آپشن با تیپ ۳های قدیمی فقط در رینگ آلومینیومی و سقف پانوراما فرق دارد. از این رو، در تیپ ۳های جدید هم مانند تیپ ۳های قدیمی از موتور TU3، تهویه دیجیتال، بالابر شیشه های برقی و تنظیم برقی آینه های کناری استفاده شده است.

 

۲۰۷ تیپ ۳ چه ویژگی هایی دارد؟

 

تفاوت 206 و 207

 

۲۰۷ تیپ ۳ هم فقط از نظر موتور با ۲۰۷ معمولی فرق دارد و برای آن به جای موتور TU5 از موتور TU3 استفاده شده است. به این ترتیب، ۲۰۷ تیپ ۳ دقیقاً همان آپشن های ۲۰۷ دنده ای را داراست.

 

۲۰۷ تیپ ۵ چه ویژگی هایی دارد؟

 

تفاوت 206 و 207

 

در ۲۰۷ تیپ ۵ تغییر ایجادشده درون کابین است و داشبورد ۲۰۶ جایگزین داشبورد ۲۰۷ شده است. به همین دلیل، این تیپ از ۲۰۷ با وجود داشتن موتور TU5، امکانات و آپشن های کم تری نسبت به ۲۰۷ دنده ای دارد و به همین دلیل برای کارخانه ارزان تر تمام می شود.

هزینه تولید بخش ظاهری ۲۰۷ به دلیل فرم و طراحی چراغ ها، بزرگ تر بودن و به‌روزتر بودن سپرها و دیگر بخش ها بسیار گران تر از هزینه صرف شده برای تولید ۲۰۶ تمام می شود، به این ترتیب، پس ۲۰۷ تیپ ۳ و ۵ از ۲۰۶ تیپ ۳ هزینه برتر هستند، اما با وجود رینگ آلومینیومی و سقف شیشه ای، کمی داستان عوض می شود، که در ادامه آن را خواهید فهمید.

بحث بعدی در مورد طراحی داخلی است که از این بابت، ۲۰۷ تیپ ۵ و ۲۰۶ تیپ ۳ به دلیل یکی بودن داشبوردشان تقریباً یک هزینه را روی دست کارخانه می گذارند. در مورد موتور هم همان طور که گفته شد، ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ تیپ ۳ هر دو به موتور TU3 مجهز هستند که نسبت به موتور ۲۰۷ تیپ ۵ (TU5)، هم کم توان تر است و هم تولیدش ارزان تر است.

 

کدام آپشن ۲۰۶ تیپ ۳ در ۲۰۷های تیپ ۳ و تیپ ۵ وجود ندارد؟

در میان این سه خودرو تنها دو آپشن از ۲۰۶ تیپ ۳ است که نمی توان نظیر آن ها را در تیپ ۳ و ۵ پژو ۲۰۷ دید که آن دو آپشن هم سقف پانوراما و رینگ های آلومینیومی است.

 

قیمت برخی قطعات متفاوت در ۲۰۶ و ۲۰۷

اختلاف قیمت ظاهری ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷های تیپ ۳ و تیپ ۵

برخی از قطعات بدنه این دو خودرو با هم متفاوت هستند، که در جدول زیر به صورت حدودی اختلاف قیمت‌شان محاسبه شد.

 

تفاوت 206 و 207

به این ترتیب، با توجه به قیمت بالای رینگ آلومینیومی و سقف شیشه ای ۲۰۶ تیپ ۳، هزینه صرف شده برای بخش های ظاهری این خودرو نسبت به ۲۰۷ گران تر تمام می شود.

 

اختلاف قیمت موتوری ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ تیپ ۵

از آن جایی که موتور ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ تیپ ۳ با هم فرقی ندارند و هر دو از نوع TU3 هستند، بنابراین در این قسمت فقط به اختلاف قیمت موجود میان موتور ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ تیپ ۵ که TU5 است اشاره می کنیم.

 

تفاوت 206 و 207

اختلاف قیمت قطعات داخل کابین ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ تیپ ۳

در این بخش نیز با توجه به یکی بودن داشبورد و طراحی داخلی ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ تیپ ۵، به سراغ اختلاف قیمت میان داشبورد ۲۰۶ و ۲۰۷ رفتیم.

 

تفاوت 206 و 207

به این ترتیب، هزینه صرف شده برای قطعات داخل کابین ۲۰۷ تیپ ۳، حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران تر از ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ تیپ ۵ است.

 

۲۰۶ تیپ ۳ گران تر تمام می شود یا ۲۰۷ تیپ ۳؟

این دو خودرو موتور یکسانی دارند، پس تفاوت آن ها در طراحی خارجی و داخلی و میزان آپشن هاست. به این ترتیب، با جمع مجموع اختلاف قیمت های محاسبه شده متوجه می شویم که ۲۰۷ تیپ ۳ حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه بیش تری روی دست ایران خودرو می گذارد.

 

۲۰۶ تیپ ۳ گران تر تمام می شود یا ۲۰۷ تیپ ۵؟

با توجه به یکی بودن تریم داخلی این دو خودرو، اختلاف قیمت موجود فقط مختص موتور و طراحی ظاهری است که منجر شده است ۲۰۷ تیپ ۵ حدوداً ۷ میلیون گران تر از ۲۰۶ تیپ ۳ شود.

 

۲۰۷ تیپ ۵ گران تر تمام می شود یا ۲۰۷ تیپ ۳؟

با توجه به یکسان بودن ظاهر ۲۰۷ تیپ ۳ و تیپ ۵، و همچنین نزدیک بودن اختلاف قیمت موتور و داشبورد این دو خودرو با هم، قیمت تمام شده آن ها تقریباً یکی هستند و اگر بخواهیم کمی دقیق تر نگاه کنیم تیپ ۳ حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیش تر از تیپ ۵ هزینه می برد.

 

نتیجه گیری

در نتیجه با تقریب هایی که در نظر گرفته شد، متوجه شدیم در هر صورت، ۲۰۶ تیپ ۳ ارزان تر از ۲۰۷ها تمام می شود، پس از نگاه هزینه تمام شده برای کارخانه هم نمی توان گران تر بودن ۲۰۶ تیپ ۳ را در بازار توجیه کرد. به این ترتیب، تنها دلیل این گرانی را می توان خواست بازار دانست و گفت فقط سمت و سوی بازار آزاد موجب چنین افزایش قیمتی شده است.

 

تفاوت 206 و 207

تفاوت 206 و 207

لازم به ذکر است که قیمت های درج شده در جداول قطعات بالا از سایت ایساکو گرفته شده است و با تغییر بسیار کمی آن ها را رُند کردیم.

سعی بر آن بوده است که استخراج قیمت قطعات را با دقت انجام دهیم، اما ممکن است ناخواسته اشتباهی هم رخ داده باشد، به همین دلیل اگر تناقضی دیدید و یا نظری در این باره دارید خوشحال می شویم برای‌مان کامنت ثبت کنید.

 

۲۰۶ تیپ ۳ گران تر تمام می شود یا ۲۰۷ تیپ ۳؟

با جمع مجموع اختلاف قیمت های محاسبه شده متوجه می شویم که ۲۰۷ تیپ ۳ حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه بیش تری روی دست ایران خودرو می گذارد.

 

۲۰۶ تیپ ۳ گران تر تمام می شود یا ۲۰۷ تیپ ۵؟

با توجه به یکی بودن تریم داخلی این دو خودرو، اختلاف قیمت موجود فقط مختص موتور و طراحی ظاهری است که منجر شده است ۲۰۷ تیپ ۵ حدوداً ۷ میلیون گران تر از ۲۰۶ تیپ ۳ شود.

 

۲۰۷ تیپ ۵ گران تر تمام می شود یا ۲۰۷ تیپ ۳؟

با توجه به یکسان بودن ظاهر ۲۰۷های تیپ ۳ و تیپ ۵، و همچنین نزدیک بودن اختلاف قیمت موتور و داشبورد این دو خودرو با هم، قیمت تمام شده آن ها تقریباً یکی هستند.


/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه