// کد مطلب: ۷۴۶۷۱

اختصاصی/ تحلیلگران آمادگی طلا برای شکستن سطح ۱۸۰۰ دلاری را زیر سوال می برند

اختصاصی/ تحلیلگران آمادگی طلا برای شکستن سطح 1800 دلاری را زیر سوال می برند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:با توجه به شتاب صعودی قیمت روز جمعه ، قیمت های طلا هفته در شرایط قدرتمند آغاز کردند و توانسته اند در فاصله مناسب برای دستیابی به سطح 1800 دلاری قرار گیرند .

طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست آخرین باری به 1.771.70 دلار در هر اونس معامله می شد و برای روز رشدی یک درصدی داشت. به گفته تحلیلگران بازار ، طلا یکشنبه در حالی افزایش می یابد که سرمایه گذاران شروع به زیر سؤال بردن سلامت روند بهبود اقتصادی جهانی می کنند ، زیرا خسارات ناشی از COVID-19 همچنان بدون کنترل است، شیوع در ایالات متحده ، سرعت یافته.

اقتصاددانان موسسه تحقیقاتی نومورا روز جمعه در گزارشی تحلیلی اعلام کردند: "در حالی که فاصله اجتماعی در ماه مارس و آپریل باعث کند شدن شیوع این بیماری شد ،شروع دوباره فعالیتها در تعدادی از ایالت ها - از جمله مهم ترین آنها آریزونا ، آلاباما ، آرکانزاس ، کارولینای جنوبی ، کارولینای شمالی ، فلوریدا و تگزاس - با موجی جدید از شیوع همزمان شده اند. با توجه به شرایط اولیه ،احتمال گسترش آن به جنوب و غرب بیشتر شده است... به این معنا ، افزایش موارد اخیر مخالف روند "چرخش" موج دوم COVID-19 در ایالات متحده است. "

توضیح اینکه در صورت مشاهده امارهای اقتصادی ضعیف و یا تشدید شیوه پاندمی و نیاز به اجرای دوباره قرنطینه ها با توجه به مخدوش شدن روند بهبود اقتصادی جهان احتمال ریزش بازارهای سهام و نیاز به مکان های امن سرمایه ایی از جمله طلا افزایش خواهد یافت .

با این حال ، گرچه احساسات صعودی در بازار طلا قوی است ، اما برخی از تحلیلگران هشدار می دهند که فلز گرانبها ممکن است بخار- قدرت کافی برای عبور از محدوده معاملاتی چند ماهه خود را نداشته باشد.

مارک چندلر ، استراتژیست اصلی بازار با Bannockburn Global Forex ، هشدار داد که شاخص های حرکت نشان می دهد که سرمایه گذاران باید در سطح فعلی احتیاط کنند. وی خاطرنشان كرد: در بحران مالی سال 2008 ، طلا تا ربع چهارم ( سه ماه انتهایی)سال 2009 به اوج خود نرسید.

وی گفت: "در اواسط ماه می، طلا به 1765 دلار فشار آورد وسپس ما شاهد معکوس شدن روند با سرعتی کند بودیم.شاخص MACD خنثی است ، و نموار آهسته استاچستیک به پایین آمدن قیمت اشاره می کند .

توضیح اینکه :( MACD - Moving Average Convergence Divergence ) -میانگین حرکت همگرایی واگرایی: یک شاخص حرکت است که رابطه بین دو میانگین متحرک قیمت دارایی را نشان می دهد. .

index_macd

کریس وستون ، رئیس تحقیقات Pepperstone ، همچنین به احساسات و موقعیتگیری های خنثی در بازار طلا را برجسته کرد .... با این حال ، وی افزود که فلز گرانبها پس از فشار قیمت به بالای 1750 دلار در هر اونس ، دوباره به رادار سرمایه گذار بازگردد.

دانیل دوبروسکی ، تحلیلگر DailyFX.com ، اظهار داشت که اگرچه طلا در حال آزمایش حمله به بالاترین سطح محدوده قیمت خود است ، اما برای شکستن این سطح به یک کاتالیزور جدید نیاز دارد. وی افزود: بازارهای سهام ضعیف تر می توانند روند صعودی جدیدی را برای این فلز گرانبها ایجاد کنند.

پیش بینی روزانه صندوق بین المللی پول که چهارشنبه منتشر می شود ، یک رویداد خطرناک بزرگ برای بازار سهام خواهد بود.

دوبروسکی در گزارش روز شنبه گفت: "صندوق بین المللی پول چشم انداز رشد 2020 را به روز می کند و ممکن است آن ها تصویری آرام و ناخوشایند از روند حرکت اقتصادی جهان را ترسیم کنند." "با توجه به غیبت شوکی برای غرق کردن سهام ، به نظر می رسد قیمت طلا در تجارتی بدون جهت در حال تقلا باشد."

تحلیلگران ارزی در " براون برادرز هریمان" گفتند که انتظار می رود صندوق بین المللی پول پیش بینی های رشد خود را کاهش دهد و تطابق با پیش بینی های اخیر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه داشته باشد که گفته اقتصاد جهانی امسال حدود 6 درصد در کوچک تر خواهد شد. .

تصویر فنی طلا تنها عامل کاهشی در برابر طلا نیست، زمانیکه فلز زرد در حال حمله به سطح مقاومت بلند مدت پیش روی خود ، زیر 1800 دلار در هر اونس است ... تحلیلگران خاطرنشان می کنند که فلز گرانبها وارد دوره کندی فصلی خود می شود.

در مصاحبه اخیر با کیتکو نیوز ، جف کلارک ، تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در Goldsilver.com ، اظهار داشت که اگرچه او در بلند مدت روی قیمت طلا دیدگاهی صعودی دارد ، اما از دیدن قیمت های پایین در جولای و آگوست تعجب نخواهد کرد.

وی افزود: هرگونه افت طلا را باید فرصتی برای خرید دانست.

وی گفت: "ماه سپتامبر برای هر دو فلز بهترین عملکرد در سال است." "بنابراین ، من مطمئناً قبل از آن زمان سعی در موقعیت گیری در بازار طلا خواهم کرد .

توضیح اینکه :پیش بینی می شود که طلا در بلند مدترشد قیمت داشته باشد و حتی تا 2000 دلار برسد ،اما در حال حاضر به دلیل ناپایداری قیمت ها لازم است احتیاط بیشتری در این بازار داشته باشید.

اختصاصی/ تحلیلگران آمادگی طلا برای شکستن سطح 1800 دلاری را زیر سوال می برند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه