// کد مطلب: ۷۴۶۶۹

اختصاصی/ گلدمن ساکس :قیمت طلا در ۱۲ ماه آینده ۲۰۰۰ هزار دلار در هر اونس است

اختصاصی/ گلدمن ساکس :قیمت طلا در 12 ماه آینده 2000 هزار دلار در هر اونس است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:گلدمن ساکس روز جمعه پیش بینی قیمت طلای خود را اعلام کرد و گفت به دلیل پایین بودن نرخ بهره واقعی ، دلار ضعیف تر ایالات متحده و سرمایه گذاری ناشی از از نگرانی هادر مورد استحلاک ارزی در پی بحران COVID-19 ، طلا تا یکسال آینده به 2000 هزار دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش کیتکو نیوز،گلدمن اعلام کرد ، طلا در اواخر ماه مارس رالی قیمتی انجام داد، اما از آن زمان تاکنون برای ایجاد جریانی صعودی به مشکل خورده است .... این فلز با توجه به آنچه گلدمن "شوک ثروت" برای مصرف کنندگان کشورهایی با بازارهای نو ظهور و کاهش تقاضای بانک مرکزی عنوان کرد ، عقب افتادگی داشته..... واردات طلای هند در ماه آپریل و ماه می کاهش یافت ، در حالی که بانک مرکزی روسیه از زمان سقوط قیمت نفت طلایی خریداری نکرده است.... با این حال ، "ترس" در مورد چشم انداز مالی و اقتصادی باعث تقاضای "بی سابقه" در بین سرمایه گذاران در کشورهای توسعه یافته شد ، به طوری که حجم طلای نگهداری شده توسط صندوق های مبادله ای معادل 20 درصد تاکنون در سال 2020 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 ، افزایش یافته است. .

توضیح اینکه : شوک ثروت ، اصطلاحی است که توسط دانیل کوپر از بانک مرکزی فدرال رزرو بوستون و کارن دینان از موسسه بروکینگز ابداع شود...از شوک ثروت برای توصیف کاهش مصرف همراه با کاهش ثروت استفاده می شود. تمرکز این مطالعه بر دوره زمانی از سال 2000 است.

تحلیلگران بانک اعلام کردند: "چنین محیط ناپایداری نگرانی هایی را ایجاد کرده است ،چراکه ممکن است تقویت احساسات ریسک پذیری در اقتصادهای پیشرفته از تعطیلی خارج شده ،سرعت تقاضای سرمایه گذاری DM به دلیل" ترس کمتر "را تعدیل کند ، در حالی که تقاضای" ثروت "EM برای بهبودی به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت -و این باعث ایجاد فضا برای اصلاح قیمت خواهد شد. ، "......... با این حال ، همانطور که در گذشته استدلال کردیم ، تقاضای سرمایه گذاری طلا تمایل به رشد در مرحله اولیه بهبود اقتصادی دارد ، که ناشی از ادامه نگرانی های مربوط به استهالاک ارزش ارز و پایین آمدن نرخ واقعی بهره است. به طور همزمان ، ما شاهد بازگشت سطحی از تقاضای مصرف کننده در بازارهای نوظهور تحت تاثیر کاهش قرنطینه ها و پایین آمدن ارزش دلار هستیم. "

در نتیجه ، تحلیلگران می گویند ، آنها پیش بینی های قیمت طلای 3، 6 و 12 ماهه خود را به ترتیب 1800 دلار ، 1900 دلار و 2000 دلار در هر اونس می دانند که نسبت به رقم های پیش بینی شده قبلی ، یعنی 1600 دلار ، 1650 دلار و 1800 دلار در سطح بالاتری قرار دارد ...... گلدمن پیش بینی های قیمت نقره خود را در 3 ماه آینده ، 19 دلار ، در 6 ماه آینده 21 دلار و 22 دلار در سال آینده اعلام کرد ،که این رقم ها نیز در مقایسه با 13.50 دلار ، 14 دلار و 15 دلار های اعلامی در پیش بینی قبلی بانک در سطحی بالاتر قرار داشت.

گلدمن تخمین زده است که تقاضای سرمایه گذاری طلا ناشی از "ترس" در بازارهای توسعه یافته، امسال 18 درصد افزایش یافته است ، در حالی که شوک منفی "ثروت" 8 درصد تاثیر کاهشی داشته. بنابراین ، تغییر خالص 10 درصد در راستای 13 درصد افزایش قیمت طلا در سال جاری است.

تحلیلگران گفتند كه آنها انتظار دارند كه تقاضای بازارهای توسعه یافته حتی وقتی وضعیت اقتصادها بهبود می یابند به دلیل ترس ازاستهلاک ارزی و سطح بالاتر عدم اطمینان اقتصادی به دلیل بحران همچنان مستحکم باقی بماند....." علاوه بر این ، تیم صرافی این بانک کاهش ارزش دلار آمریکا و افت نرخ بهره به صفر درصد را انتظار دارد... آنها خاطرنشان كردند كه ارز ضعيف تر امریکا مي تواند قدرت خريد خريداران بازار نوظهور را افزايش دهد.

این بانک چندین عامل را که می تواند به معنای تورم بالاتر نسبت به بحران مالی سال 2008 باشد ذکر کرد. تحلیلگران ، محرکهای مالی و پولی بسیار بزرگتر ، ترازنامه های بهتر خانواده در زمان حرکت به سمت بحران ، سخت تر نشدن مقررات بانکی / ضوابط اعتباری و اراده سیاسی کمتر برای اجرای سیاست های ریاضتی را ذکر کرده اند.

گلدمن گفت: "ما جابجایی اقتصادی شوک COVID-19 را شبیه یک جنگ می بینیم ، جایی که دولت ها مجبور به توزیع مجدد کار به دور از تعادل بازار ، به سمت تولید اسلحه یا فاصله های اجتماعی هستند." "پس از جنگ جهانی دوم ، دولت ها به دلیل تاخیر در تقاضا مایل به تحمل تورم بالاتر ، برای مدیریت بارهای بدهی خود پس از جنگ بودند."

گلدمن گفت ، با این وجود ، برای حرکت طلا بالاتر از 2000 دلار ، تورم باید بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو پیش رود.

گلدمن دو عامل اصلی را دلیل تجدید نظر در روند صعودی قیمت نقره ذکر کرد.

گلدمن گفت: "اول ، محرک های هماهنگ جهانی به تولید رشد صنعتی و فعالیت اقتصادی جهانی کمک می کند." تقاضا برای نقره نسبت به طلا بیشتر به تولید صنعتی گره خورده است و 50 درصد از تقاضای آن را تشکیل می دهد. .نقره همچنین به دنبال بهره مندی از رشد سرمایه گذاری دربخش انرژی خورشیدی است.

دوم: "ما در گذشته استدلال می كردیم كه نقره فلز گرانبهای انتخاب دوم پس از طلا است. این بدان معنی است که وقتی علاقه به فلزات گرانبها متوسط ​​است ، ممکن است سرمایه گذاران همچنان به طلای خود بیفزایند اما نقره اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال ، هنگامی که علاقه به فلزات گرانبها در حال افزایش است (همانطور که اکنون است) ، بسیاری از سرمایه گذاران از لحاظ تاریخی بخشی از خریدهای طلای خود را با نقره متنوع می کنند. در این محیط ، نقره از طلا عملکرد بهتری دارد، زیرا این بازار کوچکتر است و جابجایی متوسط ​​در آن می تواند منجر به افزایش قیمت آن شود. "

اختصاصی/ گلدمن ساکس :قیمت طلا در 12 ماه آینده 2000 هزار دلار در هر اونس است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه