قیمت دلار | قیمت دلار ارز | قیمت یورو

اسب سرکش دلار مهار شد؟

اسب سرکش دلار مهار شد؟
لینک کوتاه کپی شد

قیمت دلار، سومین هفته مهرماه را نوسانی و پرالتهاب پشت سر گذاشت. در نیمه نخست هفته، قیمت دلار افزایشی بود و تنها در مدت سه روز، چهار کانال جهش کرد. با این حال از روز سه‌شنبه قیمت دلار کاهشی شد، به‌نحوی که روز گذشته تا کانال 51 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد. آیا این روند به‌معنای کشیده‌شدن ترمز دلار است و مسیر صعودی، دیگر تکرار نمی‌شود؟

به گزارش طلانیوز: قیمت دلار در ابتدای هفته با آتش جنگ در کرانه‌های دریای مدیترانه، شعله‌ور شد و سد مقاومتی 50 هزار تومان را شکست. این روند تا نیمه هفته به نحوی ادامه یافت که قیمت دلار را در سطح 53 هزار تومان نشاند. با این حال اکنون دو روز است که قیمت دلار کاهشی است و حالا به کانال 51 هزار تومانی بازگشته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند افسار اسب سرکش دلار در دست فاکتورهای اقتصادی و سیاسی است؛ بر همین اساس در صورتی که دولت نتواند سیگنال‌های مثبت سیاسی و اقتصادی را به صورت عملی برای بازار ارسال کند و پا را از حد خبردرمانی فراتر نگذارد، قیمت دلار دوباره افزایشی خواهد شد و به مقاومت تازه‌شکسته‌شده حمله می‌کند.

آنها معتقدند در مقابل، اگر نشانه‌های بهبود روابط سیاسی و گشایش‌های اقتصادی به چشم دیده شود، بازار ارز به ثبات و آرامش خواهد رسید و قیمت دلار نیز در سطح تعادلی قرار می‌گیرد.

 

/منبع: تجارت نیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه