اتحادیه طلا و جواهر | اتحادیه طلا و جواهر شیراز

حفظ منافع صنف اولویت بازرس اتحادیه طلا و جواهر شیراز

حفظ منافع صنف اولویت بازرس اتحادیه طلا و جواهر شیراز
لینک کوتاه کپی شد

راسخ عنوان کرد: در سیستم مدیریتی اتحادیه شیراز تفاهم شده با ارگان هایی که بازرسی با آنها کاردارد، مانند اتاق اصناف، سازمان مبارزه با قاچاق، اداره استاندارد، آگاهی، اماکن و نیروی جهت کنترل بهتر در برابر سود جویان، کنترل توزیع طلای بدون عیار، کنترل ورود طلای خارجی، ورود طلای مسروقه، طلای عیار پایین، تعامل و هماهنگی داشته باشد.

به گزارش طلانیوز: راسخ ، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شیراز بیان داشت: هدف بازرس اتحادیه تامین منافع صنف است و هدف این ادارات تامین منافع اصناف لذا با تعامل و هماهنگی می توان نتایج خوبی داشت.

وی افزود:‌در همین راستا نیز جلسات مشترکی با ادارات استاندارد، بازرسی، اتاق اصناف،  نیروی انتظامی و …  برگزار شد و بهترین اقدامی که در این راستا انجام شد این ارگان ها بدون هماهنگی اتحادیه وارد بازار نمی شدند.

راسخ تصریح کرد: در گذشته یک عضو از اعضای هیات رئیسه به انتخاب خود اعضا وظیفه بازرسی را بر عهده داشت و هیچ نظارتی بر عملکرد و اقدامات هیات رئیسه نداشت چرا که خودش عضو هیات رییسه بود ولی از سال 92 به بعد با اصلاح  قانون نظام صنفی، بازرس خارج از اتحادیه و با انتخاب اعضای اتحادیه وظیفه بازرسی را بر عهده می گیرد.

اهمیت کنترل و بازرسی در شیراز به عنوان گلوگاه ورود طلاهای قاچاق

بازرس هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر شیراز بیان داشت:‌ نظارت بر کار هیات رییسه و اعلام گزارش عملکرد سه ماهه هیات مدیره اتحادیه به اتاق اصناف، ارائه  طرح و پیشنهادها و نظارت بر انجام وظایف و اقدامات هیات رییسه از جمله وظایف بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر است.

ضرورت تفاهم بازرس با ارگان های مرتبط با بازرسی 

 لزوم نکته بینی بازرس اتحادیه طلا و جواهر

وی اظهار داشت: بازرسین باید نکته بین بوده و نظارت کامل بر اعمال هیات رییسه داشته باشند تا اعضای هیات رییسه برخلاف قوانین کاری انجام ندهد، در حق  اعضای زیر پوشش خود ظلم نکنند، پول بی جا نگیرند و  بودجه ها را هدر ندهند.

راسخ با بیان اینکه کار بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر،  نظارت بر بازار نیست گفت: بازرس ناظر بر اعمال هیات رییسه است  و بایستی از اعضا بخواهد که اگر در حق آنها کوتاهی شد انعکاس دهند تا بررسی شود.

وی تصریح کرد:‌در شهر شیراز به دلیل اینکه  بازرس با اعضا همکار است، خواه ناخواه معمولا با اعضا تفاهم داشته و دوستانه کنار هم کار می کنند و اعضای هیات مدیره نیز تلاش می کنند خلافی انجام ندهند تا بازرس ایراد بگیرد ولی ممکن است در  شهرهای دیگر بازرس بیشتر بتواند دخالت کند.

اهمیت کنترل و بازرسی در شیراز به عنوان گلوگاه ورود طلاهای قاچاق

 بازرس هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر شیراز با تاکید بر اینکه شیراز گلوگاه ورود کارها و مصنوعات طلای خارجی است و از کشور های خلیج فارس و امارات کارهای خارجی وارد شیراز و استان فارس می شود و از آنجا به شهرهای دیگر قاچاق می شود که برای کنترل ورود کالاهای قاچاق ضروری است اتحادیه با ادارات استاندارد، قاچاق کالا و…  هماهنگ باشند بیان داشت:‌ خدمات بهتر و نظارت بیشتر بر عملکرد اتحادیه، هیات رییسه  باید حس کند که بازرس هیات مدیره، بازرس آنها نیست بلکه همکار آنها است.

راسخ اذعان داشت:‌ اکنون بر اساس قانون جدید، اغلب بازرس ها از پیشکسوتان انتخاب می شوند و با توجه به این مهم ضروری است که هیات رییسه با بازرس تعامل و دوستی داشته و بازرس را طرف مشورت و همکاری قرار دهد.

 جدیدترین مشکل صنف؛ کوتاه شدن دست اتحادیه از نظارت بر صدور پروانه های کسب

وی در ادامه با اشاره به فرآیند صدور پروانه کسب بیان داشت:‌ مشکل جدید صنف طلا و جواهر کوتاه شدن  دست اتحادیه از نظارت و بررسی در روند صدوره جواز کسب است.

 با توجه به راه اندازی سامانه صدور مجوز ها، هر فردی که بخواهد متقاضی پروانه کسب باشد وارد سامانه شده و بدون نظارت اتحادیه پیرو درخواست اینترنتی او پروانه و جواز کسب برای او صادر می شود که این معضل بزرگی است برای اصناف که بعد ها نتایج منفی آن مشخص می شود.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه