// کد مطلب: ۱۴۸۱۳۸

سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد | سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد | سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
لینک کوتاه کپی شد

جزئیات واریز سود سهام عدالت را از زبان مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت بخوانید.

به گزارش طلانیوز؛ مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو‌برابر شدن سود این سهام خبر داد و گفت: بررسی پرداخت سود سهام عدالت طی دو مرحله در حال انجام است.جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال 1385 کلید خورد و این پروسه تا پایان سال 1394 به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

پیمان حدادی ، درمورد سود سهام عدالت سال 1400 توضیح داد: میزان سود سهام عدالت سال 1400 حدود دو برابر سال گذشته (سود سال 1399) است. بر این اساس در مرحله اول حدود 500 هزار تومان برای هر مشمول تا اواخر پاییز واریز می‌شود.

وی درمورد زمان واریزی مابقی سود سهام عدالت نیز گفت: مابقی سود در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد واریز می‌شود، زیرا سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود و پس از آن پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت صورت خواهد گرفت. به همین دلیل واریز سود سهام عدالت امسال دو مرحله‌ای شده است.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال 1399 برای 49 میلیون و 188 هزار مشمول سهام عدالت از 21 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های 452 هزار تومانی 489 هزار تومان، سهام عدالتی‌های 492 هزار تومانی 532 هزار تومان، سهام عدالتی‌های 532 هزار تومانی 575 هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و 81 هزار تومان سود دریافت کردند.

بنابراین با توجه به اینکه اعلام شده است سود سال 1400 دو برابر سود سهام سال 1399 خواهد بود، احتمالا سهام عدالتی‌های 452 هزار تومانی حدود 978 تومان، سهام عدالتی‌های 492 هزار تومانی حدود یک میلیون و 64 هزار تومان، سهام عدالتی‌های 532 هزار تومانی حدود یک میلیون و 150 هزار تومان سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی حدود دو میلیون و 162 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرده که پرداخت این سود مشروط به این است که شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند.

محمود حسنلو در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را بیان کرد و افزود: تا به امروز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و به سپرده گذاری اعلام نشده است. البته امیدواریم این اتفاق هم رخ ندهد. درصدد هستیم با همکاری همه شرکت‌ها سود سهام عدالت را یکجا واریز کنیم. همانند سود عملکرد سال 98 دو مرحله‌ای نشود و مرحله دوم به بعد از عید موکول نشود.

وی اضافه کرد: سود عملکرد سال 98 در دو مرحله اسفند 99 و تیر 1400 پرداخت شد. سود عملکرد 99 به صورت یک مرحله‌ای در اسفند 1400 واریز شد؛ بنابراین نحوه واریز کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی افزود: در خصوص سال 1399 باید گفت سود عملکرد سال مالی 1399 پرتفوی سهام عدالت در 3 مرحله (اسفند 1400 مرحله اصلی، اردیبهشت و تیر 1401) به حساب مشمولان و جاماندگان سهام عدالت واریز شده است. افرادی که هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند می‌بایست نسبت به اعلام شماره شبای معتبر اقدام کرده تا بتوانند در مراحل بعدی سود سهام عدالت را دریافت کنند.

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا مشمول سهام عدالت سود به حسابش واریز نشود. به همین خاطر این گونه افراد می‌بایست با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام نسبت به ثبت شماره شبای معتبر اقدام کنند.

آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت | فاز نخست تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

وی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال اظهار کرد: سود عملکرد سال مالی 1400 پرتفوی سهام عدالت در اواخر سال 1401 به حساب مشمولان واریز خواهد شد و در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ناشران پرتفوی سهام عدالت نیز بعد از مشخص شدن میزان افزایش سرمایه و اعمال افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها وضعیت سود مشخص خواهد شد. البته فعلا زمان مشخص نیست، ولی تمام تلاش سازمان بورس و سپرده گذاری بر این خواهد بود که همانند دو سال گذشته نزدیک عید نوروز این سود برای همه مشمولان واریز شود

منبع: ایسنا

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد | سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه