// کد مطلب: ۱۶۴۵۶۸

رپورتاژ آگهی/

بهترین بروکرها‌ با اسپرد کم‌ - لیست بروکر ها به همراه میزان اسپرد

بهترین بروکرها‌ با اسپرد کم‌ - لیست بروکر ها به همراه میزان اسپرد
لینک کوتاه کپی شد

معامله‌گرانی که در بازار فارکس فعالیت دارند، همیشه به دنبال بروکرهایی هستند که کمترین میزان اسپرد را داشته باشد. هر چقدر میزان اسپرد معاملاتی شما کمتر باشد، سود بیشتری نصیبتان خواهد شد.

انتخاب بروکر به شرایط شما و البته نحوه ترید شما بستگی دارد. در نظر داشته باشید که به عنوان مثال، بهترین بروکر هایی که اسپرد کمی دارند، الزاما بهترین بروکر برای ترید طلا نیستند. بعضی بروکر ها ممکن است اسپرد بیشتری داشته باشند ولی به واسطه شرایط دیگری، مناسب ترید طلا یا یورو باشند.

فعالیت در بروکرهایی با اسپرد کم برای اسکالپرها اهمیت زیادی دارد. چون آنها روزانه معاملات بیشتری انجام می‌دهند. اگر قرار باشد که برای معاملات اسپرد بالایی پرداخت کنند، طبیعتاً سود زیادی عایدشان نمی‌شود. پس کمکی که می‌توانیم برای معامله‌گران فارکس کنیم آن است که بهترین بروکرها را در اینجا معرفی کنیم.

 

اسپرد در فارکس‌ چه معنایی دارد؟

به زبان ساده‌تر اسپرد کارمزد هر معامله در بازار فارکس محسوب می‌شود. در واقع کارگذاری‌ها  با اسپردهایی که از معاملات شما می‌گیرند، بخشی از هزینه‌های خود را تامین می‌کنند.

با این حال بسیاری از کاربران به سراغ بروکرهایی می‌روند که اسپردهای کمتری دارد و یا اصلا اسپرد ندارد (یعنی اسپرد آن صفر است). دلیل آن، کاهش هزینه‌های معاملاتی و رسیدن به سود بیشتر است.

کاربرانی که استراتژی‌های اسکالپینگ دارند و معاملات کوتاه مدت انجام می‌دهند، بیشتر به سراغ بروکرهایی با اسپردهای پایین و یا صفر می‌روند.

نام بروکر

سال شروع فعالیت

نوع حساب

اسپرد

حداقل سرمایه

آمارکتس

۲۰۰۷

ECN

0 پیپ

۲٠٠ دلار

لایت فایننس

۲٠٠۵

ECN

1.0 پیپ

50 دلار

فارکس چیف

۲٠۱۴

MT4.DirectFX

شناور از 0 پیپ

100 دلار

ارانته

۲٠۱۹

Tailor Made

0 پیپ

5000 دلار

اپوفایننس

۲٠۲٠

ECN PRO

1.0 پیپ

500 دلار

 

 

انواع اسپرد‌ بروکرها‌

بروکرهای مختلفی که در بازار فارکس فعالیت دارند، برای کاربران خود اسپردهای مختلفی در نظر گرفته‌اند. اما در حالت کلی بروکرها از دو نوع اسپرد استفاده می‌کنند که شامل اسپرد ثابت و اسپرد شناور است.

 

31

 

 

اسپرد‌ ثابت‌

اسپرد ثابت (Fixed‌) برای هر نوع نماد معاملاتی یک مقدار ثابت و مشخص شده است که توسط هر بروکر تعیین می‌شود. این مقدار تعیین شده به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند. اسپرد ثابت مناسب کسانی است که از پندینگ‌ اوردرها و استراتژی‌ مارتینگل استفاده می‌کنند.

نکته‌ای که باید به عنوان تریدر بازار فارکس  بدانید آن است که محاسبه اسپرد ثابت دو برابر اسپرد شناور است. به همین خاطر در بروکرهایی که برای معامله‌گران خود اسپرد ثابت در نظر گرفته‌اند، به هیچ عنوان نباید انتظار اسپرد صفر داشته باشید.

اسپرد شناور

متداول‌ترین کارمزدی که بروکرهای فارکس از معامله‌گران خود دریافت می‌کنند، اسپرد شناور است. اسپرد شناور همانطور که از نامش مشخص شده، حالت شناور داشته و مدام در حال بالا و پایین رفتن است. اسپرد شناور معمولاً ارزان‌تر از اسپرد ثابت محاسبه می‌شود و حتی امکان دارد گاهی اوقات نزدیک صفر هم برسد.

کدام بروکرها‌ کمترین اسپرد را دارند؟

حال که با مفهوم اسپرد آشنا شدید و انواع آن را شناختید، می‌خواهیم به شما بروکرهایی معرفی کنیم که کمترین اسپرد را از کاربران دریافت می‌کنند. منظور از اسپرد کم یعنی اسپردهایی که یا صفر باشد، یا نزدیک صفر باشد.

این حالت به نفع معامله‌گران است، چون می‌توانند هزینه‌های کمتری بابت کارمزد به بروکرها دهند. اما در این مورد باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید.

نوع حساب

وقتی می‌خواهید اسپردهای کمتری داشته باشید، بیشتر از نوع بروکر باید به نوع حساب توجه کنید. با اینکه بروکرها عمدتاً مقدار اسپرد دریافتی خود از معامله‌گران را مشخص می‌کنند، اما در نهایت نوع حساب معاملاتی است که مقدار اصلی اسپرد دریافتی را می‌تواند تعیین کند. نوع حساب‌هایی که اسپردهای پایه را به شما ارائه می‌دهند شامل:

  • حساب ECN
  • حساب ECN PRO
  • حساب Zero
  • حساب Raw
  • حساب Prime

روش اجرایی

معمولا بروکرهایی که از روش‌های اجرایی ECN/ STPپشتیبانی می‌کنند، کمترین میزان اسپرد را هم دریافت می‌کند. عمدتاً آن بروکری که دارای حساب‌هایی باشد که سفارشات شما را به تامین کنندگان نقدی ارجاع می‌دهد، در واقع اسپردهای بسیار کمی هم برای شما در نظر می‌گیرد.

بروکر‌ آمارکتس‌ (Amarkets)

بروکر آمارکتس فعالیت خود را از سال ۲۰۰۷ شروع کرده و جز بروکرهایی است که خدمات بهتری برای کاربران خود ارائه می‌دهد. حساب‌های مختلف بروکر آمارکتس اسپردهای متنوعی دارند، اما حساب ECN‌ آن صفر پیپ است. سرمایه‌ای که برای افتتاح این حساب لازم است، ۲۰۰ دلار می‌باشد.

32

بروکر‌ لایت‌ فایننس‌ (LiteFinance)

فعالیت این بروکر از سال ۲۰۰۵ شروع شده است که حساب آن اسپرد ۱/۰ پیپ را دارد. حداقل سرمایه برای افتتاح حساب، ۵۰ دلار است.

بروکر‌ فارکس‌ چیف‌

شروع فعالیت این بروکر از سال ۲۰۱۴ بود که حساب‌های مختلفی برای کاربران ارائه داده است. قسمت حساب MT4.DirectFX در بروکر فارکس چیف شناور بوده و از صفر پیپ است. سرمایه اولیه برای شروع افتتاح حساب در آن ۱۰۰ دلار است. نکته قابل توجه آنکه واریز و برداشته در این حساب بدون کارمزد محاسبه می‌شود.

بروکر ارانته‌

شروع فعالیت این بروکر از سال ۲۰۱۹ بوده که حساب Tailor Made آن اسپرد صفر پیپ دارد. برای افتتاح حساب در این بروکر حداقل سرمایه مورد نیاز ۱۵۰۰۰ دلار است.

بروکر‌ اپوفایننس‌ (oppofinance)

فعالیت بروکر اپوفایننس از سال ۲۰۲۰ شروع شده است که حساب ECN PRO آن دارای اسپرد صفر پیپ است. حداقل سرمایه برای آنکه در بروکر پروفایلنس و در حساب ECN PRO افتتاح حساب کنید، ۵۰۰۰ دلار است.

بروکر‌ کپیتال‌ اکستند (Capitalxtend)

بروکر کپیتال‌ اکستند‌ فعالیت خود را از سال ۲۰۲۰ شروع کرده است. دو حساب معاملاتی ECN PRO و پلاتینوم آن اسپرد ۱/۰ پیپ را دارد. حداقل مقدار سرمایه برای آنکه حساب پرو را افتتاح کنید، ۵۰۰ دلار و برای حساب پلاتینیوم ۲۵۰۰۰ دلار است.

جمع بندی

کمترین اسپرد در بین بروکر ها متعلق به حساب های آمارکتس، ویندزور و فارکس چیف است. در صورتی که اسپرد در اولویت بالا برای شما قرار دارد

، یکی از این بروکر ها میتواند گزینه اصلی شما برای سرمایه گذاری باشد.

در نظر داشته باشید : بازار های سرمایه پر ریسک هستند. این متن، توصیه سرمایه گذاری نیست. قبل از ورود به بازار تحقیقات خود را به صورت کامل انجام دهید.

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه