// کد مطلب: ۱۶۳۰۰۵

بازار سرمایه

شاخص‌های بازار سرمایه در هفته‌ نخست بهمن ماه

شاخص‌های بازار سرمایه در هفته‌ نخست بهمن ماه
لینک کوتاه کپی شد

تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته، رقمی بالغ بر ۵۷۷ هزار و ۲۴ نفر بوده است.

به گزارش خبرنار ما از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در هفته‌ معاملاتی منتهی به ۴ بهمن، شاخص کل «بورس تهران» با (۲.۹)درصد افت نسبت به هفته قبل، معاملات خود را در کانال ۲ میلیون و ١۲۳ هزار و ۴۹۱ واحد به پایان رساند.

در این بازه زمانی، شاخص کل «هم‌وزن بورس» و شاخص کل «هم‌وزن فرابورس» به ترتیب (۴.۵) و (۴.۹) درصد افت و شاخص کل «فرابورس» (۳.۹) درصد افت را تجربه کردند.

گفتنی است، سه صنعت ۱. فلزات اساسی ٢‌. انبوه‌سازی، املاک و مستغلات ٣. خودرو و ساخت قطعات جزو سه صنعت پرگردش در معاملات بازار سهام بودند، ارزش معاملات این سه صنعت در مجموع بیش از ۳۴.۴ درصد از ارزش کل معاملات این بازار را در معاملات هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

طبق آمار ارائه شده از معاملات بازار سهام در هفته گذشته، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و بازارگردان‌ها از گردش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ترتیب ۳۳۵ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال معادل (۷۴.۲ درصد)، ۳۸هزار و ۹۶۱میلیارد ریال معادل (۸.۶ درصد) و ۲۴هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال معادل (۵.۴ درصد) بود.

همچنین تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) رقمی بالغ بر ۵۷۷ هزار و ۲۴ نفر است که به تفکیک ۵۷۵ هزار و ۵۳۶ نفر شامل سهامداران حقیقی و یک هزار و ۴۸۸ نفر مربوط به حقوقی‌ها می‌شود.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه