// کد مطلب: ۱۶۳۰۰۳

فرابورس

یک روز مثبت و متعادل ثبت شد

یک روز مثبت و متعادل ثبت شد
لینک کوتاه کپی شد

بازارهای فرابورس در ادامه روند صعودی روز گذشته، امروز هم معاملاتی مثبت را دنبال کردند که رشد ۱۶۶ واحدی شاخص کل را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ما از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در معاملات دومین روز هفته بازارهای فرابورس شاهد معاملاتی مثبت بودند که با رشد دسته جمعی شاخص‌های منتخب و بهبود روند تقاضا همراه بود.

طی معاملات روز جاری نمادهای هرمز، شگویا، آریا، سامان، خاور و زاگرس با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل، افزایش ۱۶۶واحدی این متغیر را رقم زدند. آیفکس در عدد ۲۵ هزار و ۶۶۱ واحد امروز را به پایان رساند.

انتخاب تنها نمادی بود که با اثر منفی بر شاخص کل فرابورس، مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

شاخص قیمت نیز امروز۴۰ واحد و شاخص کل هم‌وزن ۱۶۷۶ واحد رشد کردند.

طی معاملات روز یک‌شنبه بیش از ۵٫۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش ۲۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان در ۳۱۳ هزار نوبت معاملاتی در بازارهای فرابورس دادوستد شد.

نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می‌دهد بیش از ۳ میلیارد برگه سهم به ارزش یک‌هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان خریدوفروش شده است.

همچنین ۲٫۳ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی روز جاری جابه‌جا شد.

گفتنی است در بخشی دیگری از بازار ۲۶ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دست‌به‌دست شده است. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز ۱۳۷ میلیون برگه به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان مورد جا به جایی قرار گرفت.

طی روزی که گذشت هفت نماد غمینو، مفاخر، ریشمک، ثباغ، وگستر، آ س پ و زگلدشت توانستد در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت‌ها قرار بگیرند.

این در حالی بود که نمادهای کمرجان، وآوا، دسانکو، عالیس، شجم، ولشرق و گلدیرا بیشترین کاهش قیمت‌ها را از آن خود کردند.

در پایان بازار نمادهای نخریس، فصبا، کرومیت، کرمان، ثتران، ثغرب و خاور نیز در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه