// کد مطلب: ۱۶۴۸۶۲

مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت خبرداد؛

برگزاری رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا با هدف ایجاد هم افزایی

برگزاری رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا با هدف ایجاد هم افزایی
لینک کوتاه کپی شد

در چند روز آینده دو رویداد اقتصادی اجلاس ایران و آفریقا و همچنین ایران اکسپو به صورت همزمان در نمایشگاه بین المللی تهران با هدف ایجاد هم افزایی برگزار می گردد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار نبض اقتصاد ، رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه دومین اجلاس ایران و آفریقا امسال و ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی همزمان با هدف ایجاد هم افزایی برگزار می گردد، گفت: در این همایش از ۴۰ کشور مقامات و مسئولان حضور خواهند داشت. همچنین ۲۶۰۰ نفر از ۹۶ کشور برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده اند.

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: اتفاقات اخیر منجر به کاهش حضور کشورهای خارجی در ایران نشده است. تنها ۵ درصد درخواست ها از کشورهای دیگر ریزش داشت. در مقابل درخواست های جدیدی برای حضور در اجلاس و نمایشگاه ارائه کردند.

ضیغمی با تاکید بر اینکه دستاوردهای این نمایشگاه قراردادهای تجاری خواهد بود، افزود: اردیبهشت سال گذشته به واسطه ایران اکسپو اعلام کردیم دستاورد آن یک میلیارد دلار خواهد بود. اما از آنجایی که شرکت‌ها آمار دقیقی از صادرات ندارند نمی توان آماردقیقی اعلام کرد. با این حال بیش از یک میلیارد دلار صادرات اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه روز جمعه اجلاس ایران و آفریقا آغاز به کار خواهد کرد ، اظهار داشت: روز شنبه هم نمایشگاه ایران اکسپو افتتاح خواهد شد ولی بازدید عمومی از نمایشگاه روز یکشنبه آغاز می شود.

۳۵۰ شرکت ایرانی برای حضور در نشست‌ها اعلام آمادگی کردند

قنادزاده معاون کسب و کار سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه برای اجلاس ایران و آفریقا ۱۲ پنل تعریف شده است، گفت: در این پنل کشورها موضوعات بررسی و ظرفیت ها معرفی می شود.

وی با تاکید بر اینکه ۳۵۰ شرکت ایرانی برای حضور در نشست‌ها اعلام آمادگی کرده اند، افزود: زمینه مذاکرات برای ۱۵۰ شرکت به صورت بی تو بی فراهم شود.

قنادزاده با بیان اینکه آفریقا کارخانه تولید مواد اولیه است، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که شرکت‌های ایرانی بتوانند از ظرفیت های قاره آفریقا استفاده کنند.

قنادزاده با تاکید بر اینکه ایران در زمینه معدنی و کشاورزی می تواند همکاری خوبی داشته باشد، اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار واردات گوشت از آفریقا آغاز شد. همچنین در حوزه فرآورده‌های نفتی می توانیم همکاری کنیم زیرا در این زمینه ایران قابلیتهای خوبی دارد. در بخش خدمات فنی و مهندسی ایران می تواند به پروژه‌های آفریقا کمک کند. زیرا آفریقا بهشت پروژه‌هاست.

وی با بیان اینکه به دنبال فعالسازی کشتیرانی در آفریقا هستیم، اظهار کرد: هدف ما فعالسازی ۴ نوع حمل و نقل با آفریقا هستیم.

قنادزاده افزود: در بخش سلامت ایران به دلیل اینکه دانش فنی خوبی دارد می تواند نقش موثری در تولید دارو و تجهیزات داشته باشد.

۶ گروه کالایی در نمایشگاه ایران اکسپو

تکبیری رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران- اکسپو با اشاره به اینکه پیش بینی کرده ایم ۴۰۰۰ مذاکره بین شرکت‌های ایرانی و خارجی انجام شود، گفت: در حال حاضر تیم ترابری ویژه با ۲۰۰ خودرو پیش بینی شده است. همه این راننده‌ها آموزش دیده و با لباس متحدالشکل در جابه جایی مهمانان اقدام می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سبد گروه کالایی در این دوره نمایشگاه ۶ مورد خواهد بود، اظهار کرد: این تعداد گروه کالایی برای نمایشگاه ایران اکسپو بر مبنای مزیت های صادراتی تمرکز کرده ایم تا دستاوردهای بیشتری در این بخش داشته باشیم.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه